Inlägg från: Thursday |Visa alla inlägg
  • Thursday

Varför bära runt på en handväska?

För att det är grymt fult att gå runt med fickorna fulla med saker?

Och för att svara på din andra fråga - för mig som "väskperson" är det helt normalt att man vaktar _varandras_ väskor, precis som man gör andra saker för kompisar. Och på samma sätt är det inte okej att alltid förvänta sig att andra ska göra en tjänster, och aldrig göra något tillbaka. Så svaret på din andra fråga - om din kompis aldrig ställer upp och gör dig små tjänster, så borde hon inte förvänta sig att du alltid gör saker för henne.

• Thursday
    Thursday skrev 2008-11-11 10:53:15 följande:
    Och för att svara på din andra fråga - för mig som "väskperson" är det helt normalt att man vaktar _varandras_ väskor, precis som man gör andra saker för kompisar. Och på samma sätt är det inte okej att alltid förvänta sig att andra ska göra en tjänster, och aldrig göra något tillbaka. Så svaret på din andra fråga - om din kompis aldrig ställer upp och gör dig små tjänster, så borde hon inte förvänta sig att du alltid gör saker för henne.
    Oh, jag skulle tillägga att jag i så fall förväntar mig att den som klagar på ibland få hålla andras väskor aldrig lånar en penna, mobiltelefon eller ett läppglans, eller får en näsduk/tampong/halstablett/tuggummi/sida ur anteckningsblock eller liknande från oss väsktyper som av somliga anses vara en outtömlig källa till saker man inte får plats med i den egna fickan
  • Thursday

miss nöjd skrev 2008-11-11 11:06:28 följande:

JObbig människosyn att tro att man blir rånad och bestulen bara för att du håller ngt i handen? Vågar du ta ut pengar ur en bankomat med den inställningen?
    Det var ju den roligaste kommentaren hittills När har man mer en jobbig människosyn enligt dig? Om man låser dörren till lägrenheten innan man gör hemifrån?
  • Thursday

miss nöjd skrev 2008-11-11 11:41:42 följande:

Nä- men ärligt. Om man tror att ngn kommer springandes fram och stjäl från en bara för man håller sin plånbok i handen. Hur paranoid får man vara??
    Nu är det typ tre olika frågor... faktum är att folk varje dag springer fram till andra och tar deras plånböcker direkt ur handen på den. Det betyder naturligtvis inte att det automatiskt kommer att hända om man går med plånboken i handen. Och om vi ska gå in på traumat att bli bestulen jämfört med vad det frestar på att oroa sig för stölder varje dag jämfört med att helt enkelt ha som god vana att lägga ner son plånbok i lämplig ficka eller väska som går att stänga på ett vettigt sätt - då hamnar vi nog i en diskussion om livsfilosofi istället
  • Thursday
    Svar på #61
    MANBAG.

Ahem, ursäkta. Men det finns alltid ett passande Vänneravsnitt
  • Thursday

Pappan Blå skrev 2008-11-11 14:26:17 följande:

Visst... jag vet. Men hur manlig var Joey då med sin "manbag"?
    Du kanske kan ha en magväska?
  • Thursday
    k girl skrev 2008-11-11 14:40:40 följande:
    Samma sak om jag köper mascara, schampo, strumpor eller något annat litet.
    Faktiskt! Handväskan är klimatsmart om man använder den för att slippa fåniga små plastpåsar som man ändå slänger när man kommer hem!
Svar på tråden Varför bära runt på en handväska?