Inlägg från: k girl |Visa alla inlägg
  • k girl

Varför bära runt på en handväska?

Min pappa hade "bögslunga". Det är ett tips!

Jag har plånbok (jag har en stor, hade en liten portmonnä tidigare, men det var ju värdelöst om man inte skulle ut på krogen. Jag vill ha med mig alla mina kort (typ tre lånekort, ICA och Konsumkort, medlemskort, simkort mm) och frikortet till exempel. Sen har jag med mig pennor och block (jobbar som journalist), nycklar, och läppglans. Det hör till standardsortimentet. Jag har ultravarma händer och tar alltid av mig handskarna när jag kommer in på en affär, de åker i handväskan. Frukt när vi ska åka iväg någonstans eller när jag går till jobbet. Eventuella broschyrer eller andra papper jag får/plockar på mig åker i handväskan. Samma sak om jag köper mascara, schampo, strumpor eller något annat litet. Plus att det är en snygg accessoar. Jag har en italiensk skinnväska som jag älskar.

På krogen? En liten kuvertväska med kort, nycklar och leg. Inte för att det senare brukar behövas, men ändå.

• k girl

Förresten, jag köpte min plånbok när jag fortfarande hade kvar mitt jättelika körkort från -96. Jag fick ju inte plats med det någon annanstans. Och eftersom jag är kräsen blev det en skinnplånka för över tusen spänn, den slänger man liksom inte bort bara för att körkortet byttes ut...

Svar på tråden Varför bära runt på en handväska?