Inlägg från: smartdum |Visa alla inlägg
  • smartdum

Nån annan som läser Harlequin och INTE skäms?

Klart du inte är en skam för kvinnosläktet! Barbara Cartland är dock Skojade bara! Personligen kräks jag på den typen av böcker IDAG! Ni skulle ha sett mig på mellanstadiet Jag var otroligt avancerad och hade påsar av böcker jag plöjde igenom. harlequin, Cartland etc, den absolut snuskigaste hette Vit slavinna. Oh My!! ( Minns ej författaren, men tror att några av er här hade uppskattat boken om Skye O´Malley - ja, jag läste den MÅÅÅÅÅNGA gånger). Misstänker att jag fick lite skev bild av hur relationen mellan man och kvinna bör va .

• smartdum
    Svar på #73
    jag hade bara en, men den var på flera , flera hundra sidor. Jag kommer ihåg flera riktigt smaskiga scener, bland annat en som involverar ett harem av slavinnor, hästimitationer och en väldigt snuskig arab.
    Sedan fanns där en annan äventyrsbok med mindre målande beskrivningar, men med starka sexuella undertoner. Minns verkligen inte författaren...eller titeln, tror den hette nånting i stil med "Åter till Afrika". Denna klassade jag som bättre snusk.
    Sedan finns ju alltid grottbjörnens folk....njutningen oh la la....
  • smartdum
    Boktokig skrev 2008-12-02 08:20:05 följande:
    Lite mer kompletta personligheter i hennes böcker även om även de är väldigt förutsägbara och i stil med den fattiga guvernanten som genom sin personlighet och säregna skönhet får godsherren på fall Ditt jobb som översättare på Harlequin hade passat mig perfekt. Är en jävel på engelska och kan standardfraserna i böckerna lika väl som mitt eget namn Skada efter överdrivet missbruk av böcker skulle jag tro.
    word
    Minns att jag föredrog Holt framför Cartland.

Idag, som vuxen och ganska pretto gällande böcker så har jag inte kunnat frigöra mig från romaner, med snuskigt innehåll Givetvis i största hemlighet och förknippat med skuldkänslor över min svaghet Känner du till jamie Fraser?? Han har figuerat i en del fantasier. (Diana Gabaldon alltså)
  • smartdum
    Boktokig skrev 2008-12-02 10:27:30 följande:
    Svar på #80Hmmm, stor skotte på ca 1.90 med rött hår? Kan ju inte säga annat än att det hade varit intressant att resa tillbaka i tiden
    Nästa bok kommer ut typ nästa höst. Hon har precis skrivit klart den......För ovanlighetens skull tycker jag även om hjältinnan. Annars brukar jag vara ganska svartsjuk det objekt som MIN hjälte trånar efter....För er icke insatta; Gabaldons böcker är
    verklighets flykt på hög nivå, bra språk, intressanta historisk fakta som i stora drag överrensstämmer med verkliga händelser, humor, spänning, passion och KÄRLEK!! (Ni som kan, läs den på engelska)

Har man en gång läst sluskromaner och fattat tycke på genren så kan man aldrig frigöra sig fullständigt. Man kan försöka gömma sig bakom "fin" litteratur, klä sig i svarta kläder, klippa håret i kort page och röka stara cigarretter med munstycke, MEN MAN GÅR ALDRIG SÄKER!!! En vacker dag blir suget för stort och man MÅSTE ha lite uppåt tjack i bokform.
  • smartdum
    Storråda skrev 2008-12-02 12:06:53 följande:
    Ja, där känner jag igen mig! Ja, inte i cigaretterna eller det korta håret, då - jag spelade mogen och förståndig dam i stället! :) Men jag tänkte ibland, när jag var i 20-åren, och uppåt 30, faktiskt, och hade en del ansvarsfulla jobb, att folk som jag kom i kontakt med på arbetet bara skulle ha VETAT hur barnsliga böcker och drömmar jag ägnade mig åt på min fritid..! Flickor som går vilse i skogen och blir räddade av prinsar, liksom... Då skulle dom nog inte ha gett mig så mycket ansvar..! :)
    Ha Ha!! Nej, jäkla tur att telepati (med största säkerhet) är buffel och båg. Vad hemskt om chefen kunde läsa ens tankar.
  • smartdum
    Storråda skrev 2008-12-02 12:02:22 följande:
    Fast där är jag oskyldig *cross my heart*. Jag har aldrig gillat porr, varken i text eller på film. Det gör mig bara generad och illa berörd (även om det såklart är bättre att folk läser om påhittade människor än tittar på filmer av riktiga människor som förmodligen är trasiga i sina själar och i värsta fall drogade...).Det var just det jag gillade med Victoria Holt, att det var så RENT(om man får använda det ordet idag..?), samtidigt som den heta passionen låg under och genomsyrade allting. Men man behövde aldrig läsa några snuskiga detaljer - och just därför blev det mycket sensuellare än Isfolket eller Grottbjörnens folk..!
    Jag slarvläste ditt inlägg först och missade en grej. Vaddå Porr?? Jamie Fraser och Claire har inte porrkärlek, de älskar varandra över tid och rum (fniss). Men faktiskt Gabaldons böcker är inte porr alls. Jag lovar. Googla så får du se - eftersom du lyckades dagdrömma om prinsar rätt lång upp i åldern så finns det faktiskt en chans att du faller för vår store skotte Gabaldon skriver även om den homosexuella Lord Grey, om du är mer intresserad av den typen av hjältar
    Give it a try!!, Who knows, you just might like it
  • smartdum

Och mer porr än vad Auels böcker innehåller går nog inte att hitta. Där är ju till och med mammutarna översexuella (på gränsen till porriga) med sina S-formade kön och dova mullrande lockrop

• smartdum
    Boktokig skrev 2008-12-02 14:23:40 följande:
    Primitiv kärlek är aldrig fel. Då var männen verkligen MÄN. Skitiga och grova och tvekade aldrig. asg Japp, jag har även läst den serien.
    Patetiskt!
  • smartdum
    Solrosen77 skrev 2008-12-02 14:33:00 följande:
    Jag älskar Harleqin böcker...finns det några bättre "böcker"? NÄÄÄÄÄÄÄÄÄ
    Ha, ha, jag gillar att du satte flugskitarna kring böcker och inte bättre...
  • smartdum
    Boktokig skrev 2008-12-02 15:17:27 följande:
    smartdum skrev 2008-12-02 14:31:30 följande:
    Kan nästan se framför mig hur alla som endast läser "fin" litteratur kan tror hur en annan är...Överblonderad, småfet och lallar runt hemma med en ask körsbärspraliner, ett glas billigt skitvin i ena handen och en tantsnuskbok i den andra. Och inte att förglömma: En knallrosa jättedildo under sängen. Nej, usch vad hemskt. asg
    Ha, ha, ha!jag satte kaffet i halsen! Vilken underbar beskrivning!Om DU skrev en bok skulle jag garanterat läsa den. Du har ju huvudpersonen klar. Försök få in en översexuell mammut i garderoben så är intrigen klar för din kommande bok
  • smartdum
    Storråda skrev 2008-12-02 17:15:16 följande:
    Nu har jag ställt mig på kö på mina två första Gabaldon: "The fiery Cross" och "A Breath of Snow and Ashes". Så nu hoppas jag att de är så bra som alla påstår..! :)Annars så blir jag ofta besviken på nya romaner idag. Och även när jag läser om gamla favoriter som jag älskade som yngre. Det blir aldrig samma upplevelse numera - jag får inte det där ruset i blodet längre, och jag blir inte "förälskad" i personerna. Det kanske i och för sig är lika bra - någon gång måste man ju mogna! :) - även om läsandet har blivit tråkigare på så sätt.
    Varning!! Fel ordning. De följer kronologisk ordning. Så läs dem från början, annars...... (detta är inget virtuellt hot, eller?)
  • smartdum
    Svar på #107
    Ny del klar!! Kommer förmodligen ut nästa höst ...på engelska, de är bäst på orginalspråk!! Kul med ett annat Jaime-fan!!
  • smartdum

Jag beställer alltid mina fr USA..men finns garanterat på nätet, såg tom serien på tradera i somras(hädelse, man säljer INTE Gabaldonböcker!), fast på svenska, översättningen missar MASSOR!!!

Storråda skrev 2008-12-02 21:26:29 följande:
    Moj Katile skrev 2008-12-02 21:17:26 följande:
    Vad dumt då - det här var de enda delar som fanns på engelska på vårt folkbibliotek. Men jag provläser väl en, och blir jag så där frälst som ni är här, så får jag väl köpa dem allihopa på Tradera eller Blocket..!
  • smartdum

Moj Katile skrev 2008-12-02 21:28:36 följande:

An Echo in the Bone Heter den nya å ska släppas nästa sommar! Får läsa de andra till dess!
    VA?? Är det sant!! Tjohoo! Senast jag kollade så skrev hon(D.G) att all editing, korrekturläsning etc tog tid och att bokförlaget alltid ville släppa på hösten pga försäljningsstatistik...

I alla fall; Du vet väl att man kan läsa några sidor på första kapitlet på gabaldons hemsida?? Om inte, VARSÅGOD!!!!
  • smartdum
    Svar på #117
    Ha, ha, ha! Visst är det märkligt hur man kan gripas med. Jag tog upp henne tidigare i tråden som ett exempel på böcker som fyller det där behovet som uppstår när man växer i från harlequin och Cartland men ändå måste ha romantik, kärlek, passion (och stora sexiga skottar.) Och även om Gabaldon inte är någon Strindberg eller Gogol så är hon fan så mycker mer underhållande!!
    Är du säker att den kommer ut redan nästa sommar? För i såfall kommer den ut när som helst i USA (ska dit om ngr veckor).

Och du, angående språket. tar du dig förbi 20 sidor flyter resten på av sig själv. Du kan ju läsa dem från början fast på engelska då fattar du ju innehållet även om du stöter på skumma ord. DET ÄR SÅÅÅÅÅÅÅÅ MYCKET ROLIGARE SKRIVET!

Innan jag säger god natt, kolla vad boktokig har skrivit tidigare i tråden ett par sidor bak..H*n är fantastiskt rolig! Du kommer att somna med ett leende på läpparna.
    God Natt!
  • smartdum
    Svar på #120
    Jo då jag förstod dig. Tyckte bara det var kul eftersom flugskitarna sumerade hela den här tråden. I vilken annan kontext så skulle det nog vara tvärtom

PS; TS, Ursäkta vi snodde tråden tidigare och halkade in på Outlanderserien (Diana Gabaldons böcker). Sorry! Men det är en ny hemlig religion som vi anhängare gärna vill sprida
Svar på tråden Nån annan som läser Harlequin och INTE skäms?