• Vildingen

Nån annan som läser Harlequin och INTE skäms?

Jag tillhör skaran som prenumererar på Halequin Historisk

Min granne brukar pika mej ibland när hon ser min böcker och kallar mej för "och jag citerar ordagrannt" :

En skam för kvinnosläktet
    Lågutbildad

Allvarligt...
    Är man en skam för kvinnosläktet för att man plöjer en harlequin emellanåt?
    Min hjärna kanske inte orkar med Röda rummet-romaner heeela tiden..

Nån annan som läser Harlequin eller är jag verkligen en skam för kvinnosläktet?

:)

• Svar på tråden Nån annan som läser Harlequin och INTE skäms?
  • Dino78

Jag älskar att läsa Halrequin. Nu har jag inte läst på över ett år men jag har en hel hög som jag ska läsa nån gång.
    Jag brukar plöja Harlequin nån gång då och då emellan de "riktiga" böckerna.
    jag föerdrar Passion-serien och Exklusiv-serien. Helst vill jag att de ska handla om en ensamstående mamma eller pappa som ska träffa en ny. Älskar när det är barn med

Man brukar läsa (och kommer snart få läsa det här i tråden) att de hellre skjuter sig själva än att läsa en Harlequin. Förstår inte varför det är så hemskt egentligen. Ja, de är förutsägbara men man får väl ta det för vad det är! Lite romantik skadar inte i bokform

DIF i själ och hjärta
  • Cia o krabaten

gillar också "tantsnusk"
    lagom lättsmält, men nu var det längesen.
    kanske skulle upp på vinden och rota fram några gamla

• Vildingen

Ja hejja..

Jag läser annan "riktig" litteratur också men ibland klarar man man sej utmärkt med en Harlequin :)

• Qywez

Haha, ja det är min passion sen jag var 16 år .
    Läser dom , skämms inte ett skvatt, vad har andra människor med det att göra, det säger mer om din granne, än om dig, det är hon som är en skam som lägger sig i ditt liv, med dessa nedlåtande kommentarer .
    Dom är lättlästa, enkla att bara lägga åt sidan, då barnen vill något, en skön förströelse och vem har dött av lite romantik i sitt liv .

• Fjuppan

Vad är Harlequin? Är det lite Jackie Collins? Hur som helst...det spelar väl ingen roll vad man läser så länge man faktiskt LÄSER?! Alla böcker och tidningar är inte till för att bilda folket...det kan faktiskt vara rent tidsfördriv och avkoppling!

Jag läser just nu mest deckare och tror inte för ett ögonblick att de är mer bildande än s k tantsnusk!

Vilket trams!Skrikandes

• Vildingen

Ja romantik är bra...Det har varit så poppis med ond bråd död i böcker..Ibland vill man läsa om lyckliga par som får varandra i slutet :)

Ja gu bevars hon är lärare grannen..I svensk litteratur..Vill bara att man ska läsa svåra böcker..

Mer romantik åt folket...

• Prisssan

Jag läser dem också, utan att skämmas. Läser historisk och silk Ibland lust om jag är på det humöret.

Kärlek, fnitter och annat fluffigt trams...
  • Cissi28

Gillar skarpt att läsa de böckerna jag med. Harlequin passion är ju väldigt bra tycker jag. Har inte läst några på länge nu, har inte haft tid på länge och vill inte gärna köpa nytt utan hellre begagnat.

• Skrik och Panik

Jag läser dem, har massor och skäms inte ett skvatt. De får plats i bakfickan, man kan ha de i badkaret skulle de "drunkna" så är inte det hela världen.

Sedan är de så lättlästa och såå bra!

En lärare till mig sa en gång : En harlequin är en bok det med, precis som alla andra!

Svar på tråden Nån annan som läser Harlequin och INTE skäms?