• en blev två

Har era små tjejor lång eller kort lugg?

Liten dum fråga kanske

Jag tycker nästan att alla mina kompisar någon gång har svurit över alla dess hårspännen som behövs på deras små tjejor därför att dom håller på och spar ut luggen.
    Mina tjejor håller på att få lite mer hår nu så jag tänkte att det är lika bra att bestämma på en gång om det ska bli lång eller kort lugg, vad tycker ni är finast?

Själv föredrar jag kort lugg med hår lite kortare än axlarna.

• Svar på tråden Har era små tjejor lång eller kort lugg?
  • miss nöjd

tycker barn ska få slippa få hår i ögonen hela tiden. Jag skulle inte välja att ha lång lugg som är besvärlig bara för "det är en flicka". Nä- tycker barn ska slippa det böket. Och vem orkar hålla på med hårspännen hela tiden *inte jag*

• Ann R

Vi har valt bort lång lugg här med. De vill sällan låta hårspännen etc sitta i en hel dag, inte ens 5-åringen gillar att sätta upp håret så för att slippa hår i ögonen har det fått bli frisyr som funkar.

• annie80

Min dotter hade kort lugg men sen bestämde hon sig för att klippa av den så nu i ca 2½ månad har hon inte haft nån lugg alls. ;-D Men nu börjar man ana att en lugg finns.

• Grubbelfia

Min dotter har kort lugg bara för att slippa ha håret i ögonen. Hon vägrar att ha håret uppsatt.. Men ibland kan man få lov att pyssla med hennes hår, men då sitter det bara i korta stunder.

• Tess the mess

Mina döttrar har kort lugg bägge två. Den yngsta för att hon inte hunnit få så långt hår än och den äldsta för att hon alltid drar av sig hårspännen och får håret i ögonen.

• Tant Green

Kort lugg. Hon skulle aldrig acceptera hårspännen (har nyligen börjat acceptera att ha tofs ibland, men det är inte ofta).

• solstraalen

Min dotters lugg är till hakan nu, den e på utväxt.

Hon ÄLSKAR hårspännen å snoddar och sånt och SNART slipper vi spännena =) Då går luggen upp i toffsen =)
    Borstar man håret bakåt å har hög toffs så slipper man spännen.

Hon blir 3år nu om nåra veckor.

• Veladis

Kort. Numer exctrakort efter att ha klippt den själv...
    Eller, tja, hon klippte ena halvan, jag resten, som hon är noga med att påpeka. Men vad gör man, ungen kan ju inte ha en halv lugg...

• Mylingen

Kort lugg och kort frisyr - på egen begäran. Kan bero på min egen korta frisyr... Hon är verkligen jättefin i kort hår, hon har sååå fin huvudform!

• paris la nuit

Vi kör lång lugg med hårspänne, och det funkar för det mesta. Damen blir ett och ett halvt i december.

Svar på tråden Har era små tjejor lång eller kort lugg?