• en blev två

Har era små tjejor lång eller kort lugg?

Liten dum fråga kanske

Jag tycker nästan att alla mina kompisar någon gång har svurit över alla dess hårspännen som behövs på deras små tjejor därför att dom håller på och spar ut luggen.
    Mina tjejor håller på att få lite mer hår nu så jag tänkte att det är lika bra att bestämma på en gång om det ska bli lång eller kort lugg, vad tycker ni är finast?

Själv föredrar jag kort lugg med hår lite kortare än axlarna.

• Svar på tråden Har era små tjejor lång eller kort lugg?
  • marika1985

min dotter 4 år har kort lugg, bara för att hon hatar att ha hårspännen och snoddar i håret.

• Cissela

Min yngsta tjej på tre år har lugg på utväxt. Vill själv ha lång lugg och har velat det länge men förra gången den hade vuxit ut en bra bit så vägrade hon ha spänne eller tofs så då blev det lugg igen.

Nu är hon glad igen för att ha tofs/tofsar, flätor, klämmor mm så nu försöker vi igen men klipper lugg igen om det inte fungerar. Jag vill inte att min flicka ska gå med luggen i ansiktet, har hört att det kan skada synen men vet inte oom det stämmer?

• Majsan70

Dottern harredan hunnit byta frisyr ett antal ggr trots att hon bara är 5,5 år ungefär. Just nu har hon lugg under utväxt, men hela håret är uppklippt för att rama in asiktet så det behövs inga spännen. En bra klippning alltså.

• Svartamoln

Har också hört att hår i ögonen mm som irritation kan skada synen eftersom ögonen blir ansträngda av irritationen av någonting som sticks hela tiden o s v...
    Håller med dem som skrivit kort och välskött!!! Annan sak om barnet verkligen vill och tycker om saker i håret, annars ser det inte bra ut och så känns det alldeles säkert inte speciellt bra heller =/

Hur ofta klipper ni era flickor?
    Låter ni det vara för att "det ska bli långt" eller toppar ni det emellanåt för att det ska se och vara bättre?

• Liona

JAg tycker att det är finast med lång lugg, och även långt hår.
    Min dotter har inte långt hår (det är för tunt) men hon har lång lugg. Samma frisyr som Lotta på Bråkmakargatan . Tycker inte att luggen hänger i ögonen, antingen har hon luggen bakom örat, ett litet spänne eller så flätar jag luggen ibland.

Klipper det gör vi ungefär var tredje månad *skäms* och det hos frissan då jag inser att det inte blir bra när jag eller sambon gör det.

• Lucky

Min dotter(4år) har lång lugg och långt hår! Tycker det är finast!

• Pormoicheia

vi har faktiskt aldrig klippt sonen överhuvudtaget.
    Det har liksom inte behövts men det börjar nog bli dags att försöka toppa lite...snart.

It's the end of the world as we know it, and I feel fine
  • TheReLe

vi har alltid bara klippt rakt av typ, när hon var liten var virveln så tydlig att hon alltid hade snedlugg, så vi lät den växa ut med resten av håret. långt hår, lång lugg. Men nästan alltid uppsatt i fläta eller tofs. Nog var hon söt med lugg men det är ju så svårt att klippa jämt, med virvlar och lockar och allt.

• Kibell

Min 4,5 åring har nu kort lugg sen 1,5 vecka tillbaka. Hon klippte sig själv Innan hade hon luggen en bra bit ner vid halsen. Övriga håret är långt. Har inga problem med att ha snoddar och spännen i hennes hår. Så nu är luggen på utväxt igen

♥Älskar min Isabelle♥
  • ElinMic

Min dotter har lång lugg. Jag tycker det är jättegulligt och charmigt med kort lugg, men just i den här frågan är min man extremt bestämd! Han vill absolut att hon ska ha lång lugg, och eftersom det går bra att sätta upp luggen med spänne eller snodd så "får han väl hållas" till hon säger själv hur hon vill ha det

• Söderböna

Pluttan har kort lugg och lite halvlång "page". Dels passar det henne alldeles utmärkt, dels är det skönt att vi inte MÅSTE greja med snoddar eller spännen. Hon har dock så långt att hon kan ha spännen och snoddar, när hon så önskar.

• ninmid

Tycker det kan vara fint med kort lugg men jobbigt när man ska spara ut som sagt. Min dotter har lång. Tycker det passar bäst till hennes långa lockiga hår =)

• MissLilo

dottern har långt hår och lång lugg.

• Carinamamma84

Axel långt hår och lång lugg hon är 3år och jag klipper henne

050607 - 080814 mamma älskar er Ebba&Amadeus
Svar på tråden Har era små tjejor lång eller kort lugg?