• Vasen

Pölsa

Finns det någon butik i Malmö som har pölsa? Har nog inte ätit pölsa sen 70-talet, men blev så sugen på det till lunch imorgon.

• Svar på tråden Pölsa
  • Solskensmor

Åh så gott, det åt vi härom dan. Fast vi köper inte färdig, hemgjord är klart bäst...

• Vasen

Kan man göra pölsa själv? Hur då?

• Solskensmor

Köp överbliven gris från ett slakteri eller egen uppfödare. Koka tills allt är mört och mal det. Blanda med kokt ris och riven gul lök. Salta och peppra efter smak, och späd i pannan med vatten till lämplig konsistens.

• Vasen

Ojdå. En timmes kokande är nog mer än jag klarar av för en lunch . Men tack för länken, får pröva någon dag med gott om tid.

• Solskensmor

Vårt recept var enklare tycker jag...

• Tjoflöjt

Jag gillar Norrlandspölsa, den i den vita konservburken, med tärnad potatis och stekt ägg till! *skriver upp på inköpslistan*

• M C

Va? Kokt ris? Det ska vara korngryn i pölsa!!!

Sen ska det inte BARA vara gris, det ska mest vara ko.

• idisb

smabon älskar pölsa och köper det i vilken affär som helst här i jönköping. ha själv inte vågat äta det, är det inte massa rester?

• Vasen

En överbliven gris . Jag är tyvärr lätt handikappad i köket så det är mycket över min förmåga. En tub att klippa upp och värma tycker jag är lagom .

• Solskensmor

Receptet varierar nog beroende vart man bor, som så mycket annat. Vi gör på gris och risgryn, och det funkar bra för oss...

• Vasen

Aha, det finns alltså i konserv. Får leta där då. Jag föreställde mig att det fanns i tuber, som ärtsoppa.

• Mymlan80

Köper alltid pölsa på Konservburk. Norrlandspölsa ska det vara annars får det va!

• J W

korngryn, fläsk och älgkött ska det va

Fy fan för köpt pölsa! *BLÄ* Nä, farmors hemmagjorda ska det va

• Vasen

Fick tag på norrlandspölsa på plasttub idag . Det fanns inga konserver. Mickrade den och åt med potatis och rödbetor. Jättegott tyckte både jag och ett och treåringen.

Svar på tråden Pölsa