• Mirix

    Förlossningsplan

    Hej alla gravida o föräldrar till Regnbågsbarn!

    Dags (lite sent egentligen) att skriva förlossningsplan o vi behöver hjälp! Tips på vad ni skrivit, som e kopplat till att ni e just Regnbågsföräldrar?

    Kram/M

  • Svar på tråden Förlossningsplan
  • yola

    jag har för mig att vi skrev att vi är flickvänner och att all info ska självklart ges till båda, men att jag som den stöttande i förlossningen kan ta beslut om min födandeflickvän inte kan själv. Vi skrev det liksom bara för att poängtera så att alla BM och USK skulle veta redan när de kom in, så de inte behövde ställa onödiga frågor.

    På BB i Ystad så tar dom förlossningsbrevet på stort allvar och de är superbra o kunniga mot regnbågsfamiljer, tycker vi. Hoppas ni får det lika fint där ni föder!

  • Egalia

    Vi skrev nog ingenting om det utan bara kring smärtlindring etc. Dock hade vi en bra MVC-ssk som skrev i vår journal att vi var gifta och att jag skulle vara med på förlossningen. Hon skickade även en notis om detta till BVC, att vi båda var föräldrar "Så att det inte blir något strul" som hon sa. Det kändes tryggt. man vill ju inte stå där och förklara/legitimera sin närvaro på förlossningen! Allt gick jättebra!

  • Pumin

    Ska föda på danderyd via "regnbågsprojektet" och där har man bokad plats som regnbågsfamilj och det är noterat i journalen.

  • Miss E
    Svar på #4
    Ja, det vart min fråga med
    (¯`°?.¸ ღ♥ v.33! Jag Väntar En Liten POJKE!♥ღ ¸.?°´¯)
  • Pumin

    Regnbågsbarn syftar till familjer där man har två mammor (som lever ihop) ,eller två pappor eller 2 av varje. Förmodligen kan man dra paralellen med regnbågsflaggan som ju är gay-flaggan...

Svar på tråden Förlossningsplan