Varning för Bageri/cafe!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
på vilket sätt är det rimligt? Tycker du det ahde varit rimligt om hon skulle fika och amma sitt barn med? Shit asså!..*chockad*
på vilket sätt är det rimligt? Tycker du det ahde varit rimligt om hon skulle fika och amma sitt barn med? Shit asså!..*chockad*
jag har ett ställe till, taco stället i mörbycentrum. Rätt i ansiktet på mig säger "chefen" att de vill inte ha barnvagnar och ammande kvinnor där. Då skulle jag själv och en vän äta och få barnmat värmd.
Frågade honom om han menade det på fullt allvar och han sa sen att de inte fick värma burkar pga av hälsovårdsmyndigheterna!?
Hallå!? Vi gick raka vägen upp till centrumledningen och sa vad vi tyckte om hans öppenhet. Jag har full förståelse för de fik/restauranger som blir upptagna av gäng med lattemorsor och ingen eller nån beställer en cola för att sen ockuppera platserna i flera timmar, annars nej. Skulle vi inte få amma eller mata våra barn ute på stan så skulle vi få hålla oss inne. Fan heller!
Blir så förbannad på sänt här, jag har då aldrig innan jag själv fick barn tyckt det varit störande med andra barnvagnar och eller ammande kvinnor när jag krubbar.
Funderar helt seriöst på att dra ihop ett stort gäng och ta en repa på dessa ställen bara för att jävlas! Ta med en videokamera och be dom upprepa det de just sagt om de nekar oss. Nån som är på?
Det var bara en i centrumledningen vi pratade med, han sa typ att det låter inte som "abdi" eller va han hette och att han skulle ta sig ett snack med honom.
Till saken hör att de hade ett "babylaunch" i centrum med soffor, bord, micro och lite leksaker. Den åkte bort! Nu finns på ett helt annat plan ett nytt place för oss utbölingar en våning upp(pröva att köra vagn och ballancera en bricka med lunch och åka hiss med ett barn som försöker ta sig ur vagnen)
Där finns en plätt på ca 10 kvm med matta, 3 snuttfåtöljer och några klossar(att sitta på?). Helt galet, för det första stirrar man rakt in i svenskfastighetsförmedling(dom kanske blir kåta på ammande morsor?) och dels helt fel ur säkerhéts synvinkel, det finns trappor hissar och bara ett glasräcke mot nedre delen av centrum(ser framför mig en bibis som kläms i hissdörren, ramlar ner för trappen, sätter en av klossarna mot räcker och hivar sig över.
Ja just det, det finns ett bord på 50x50 cm om man vill krubba.
och inga barnstolar!!
jag vart så förbannad när jag hittade denna tråd så nu mailade jag centrum vdn i mörby=O)
her de verkligen rätt att diskriminera? för det är väl det det handlar om inte en störande packad lodis?