Inlägg från: Mirva |Visa alla inlägg
  • Mirva

Varning för Bageri/cafe!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

spuff skrev 2009-01-04 22:20:52 följande:
    Men om man är två vuxna människor då och inte en vuxen med barn? Tex om jag och en kompis går dit, men bara jag är hungrig, får inte min kompis sitta bredvid mig då?? Låter helt sjukt.
    Så är reglerna på vissa caféer att alla vuxna i sällskapet måste beställa något. Men ett barn? Det här ska spridas om detta café! Jag ska sprida det på Södermalm där jag bodde tills alldeles nyligen.
  • Mirva

Nu i veckan var jag med om motsatsen. Jag gick in på min lokala pizzeria för att be om varmt vatten för att min dotter behövde dricka välling. Jag fick varmvatten och min dotter fick sin välling. Sedan beställde jag en kopp te för att bjuda tillbaks. När jag skulle betala efteråt så sa han att de bjuder på det. Ett sådant ställe rekommenderas.

• Mirva

JadeVoong skrev 2009-01-19 01:01:46 följande:

Jag tycker alla de ställen jag varit ute på, har varit jättetrevliga och hjälpsamma när man kommer med barnvagnen.
    Ja, samma här!
  • Mirva

FrökenBokmal skrev 2009-02-02 21:58:49 följande:

Bra att veta. Ändå vanligt med sånt! Har ibland (när jag ammade) ätit mjölkfritt på andra ställen som naturligtvis inte hade mjölkfritt och oftast fått äta medhavd delicatoboll!
    Och när du inte ammar får du inte äta mjölkfritt? Förstår inte riktigt kopplingen. Du menar väl att barnet fått äta mjölkfritt?
  • Mirva

FrökenBokmal skrev 2009-02-03 19:59:16 följande:

Mirva skrev 2009-02-02 22:28:26 följande:
    Min son var allergisk mot mjölkprotein och jag åt mjölkfritt av det skälet. Det mesta ute går inte att äta eftersom de inte har något sådant alternativ (delicatoboll går). Jag har aldrig varit med om ett ställe som sagt att jag inte fick äta medhavd. Men att man dessutom vägrar pga ett barn som äter barnmat tar priset (har hänt att jag tagit fram en egen burk på ställen som säljer burkar men inte har mjölkfria).
    Aha!
  • Mirva

FrökenBokmal skrev 2009-02-03 19:59:16 följande:

Mirva skrev 2009-02-02 22:28:26 följande:
    Min son var allergisk mot mjölkprotein och jag åt mjölkfritt av det skälet. Det mesta ute går inte att äta eftersom de inte har något sådant alternativ (delicatoboll går). Jag har aldrig varit med om ett ställe som sagt att jag inte fick äta medhavd. Men att man dessutom vägrar pga ett barn som äter barnmat tar priset (har hänt att jag tagit fram en egen burk på ställen som säljer burkar men inte har mjölkfria).
    Aha!
  • Mirva

Blåklockan79 skrev 2009-02-03 20:04:56 följande:

Tack för tipset, blir bojkott av dem. Och jag som varit så sugen på att prova deras choklad som jag passerat så många gånger
    Man kan ju också gå dit och säga att man vill ha barnmat till sitt barn och vara riktigt jobbig, helst på lunchtid så att de i kön går någonannanstans, när de väl gått med på det så har det gått så lång tid att man tyvärr måste rusa för att hinna med bussen.
  • Mirva

buffybus skrev 2009-02-04 16:47:36 följande:

om någon hade sagt så till mig hade jag bett dem ringa upp chefen o få prata med han/hon direkt!!!
    Om jag minns rätt så gjorde TS det.
  • Mirva

SusannaT skrev 2009-02-04 16:50:31 följande:

det va det värsta.. tur att dom ställerna jag varit på har dom varit positiva mot barnvagnarna.. tycker dock dom borde öppna nå barnvagns café. eller ja en café som e mer barnvänligt.. med en liten lekhörna för barnen. och att barnvagnarna får lätt plats..
    Det finns åtminstone två sådana i Stockholm, ett mycket trevligt cafe på Spegelteatern på Björngårdsgatan och ett annat en trappa upp i Skattehusgallerian. I Göteborg finns det minst ett sådant cafe.
  • Mirva

SusannaT skrev 2009-02-04 16:58:07 följande:

ååh.. synd att dom inte kan öppna ett här i eskilstuna oxå..  tack för tipset föresten.. ska besöka nått av dem när vi åker över. :)
    Vem vet, det kanske sprider sig till Eskilstuna?
  • Mirva

Show n tell skrev 2009-02-05 20:48:31 följande:

sånt tycker jag är så j*vla dåligt!!!hände mig nåt liknande en gång (dock inte om barn) men jag o min man skulle gå ut o äta mat o jag var sååå kissenödig så när vi kom in till en restaurang/fik kan man säga och vi frågade vart toaletten var så fick vi till svars att toaletten bara var för gäster. och när vi ville beställa nånting då vägrade de ta en order från oss!!!!! Så jätterga och kissenödiga jag fick springa vidare till ett annat ställe där vi fick äta och kissa. Dålig stil!!!!
    Visst, man kan förstå att fik och restauranger bara vill öppna toaletten för gäster, det blir ju en del rengöring av toaletten av allt spring, och det är väl det värsta skitgörat på en restaurang. Men att sedan neka någon att göra en beställning, det är märkligt.

Jag brukar erbjuda mig att betala för toabesöket och för det mesta går det bra.
  • Mirva

Show n tell skrev 2009-02-05 22:15:22 följande:

Mirva skrev 2009-02-05 21:54:04 följande:
    Ja, jag förstår ju också att man inte kan bara springa in hur som helst för att låna toa o så. men detta var ju en klar överdrift!
    Javisst, verkligen!
Svar på tråden Varning för Bageri/cafe!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!