• Anonym

Skilsmässa

Hur avslutar jag min skilsmässa?
    Betänketiden är slut.
    Jag ska lämna in ett papper va?
    Handskrivet? Eller är det ett speciellt papper som ska fyllas i? Var får jag tag på det?
    Räcker det om jag skriver själv, eller behöver jag ett ombud?
    Var lämnar jag papperet?

Tacksam för svar, nu vill jag ut i det fria!

• Svar på tråden Skilsmässa
  • Anonym

Jag och min exman fick hem papper som man skulle fylla i och skicka tillbaka.

• Anonym
    Anonym skrev 2008-11-12 23:56:07 följande:
    Jag och min exman fick hem papper som man skulle fylla i och skicka tillbaka.
    oj, fick ni hem det efter 6månader?
  • Anonym
    Anonym skrev 2008-11-13 00:03:26 följande:
    oj, fick ni hem det efter 6månader?
    Japp, minns inte om det var exakt på 6månadersdagen men närapå.
  • Anonym
    Anonym skrev 2008-11-13 00:05:24 följande:
    usch nu blir jag nervös. har inte fått hem något papper.
  • Anonym
    Anonym skrev 2008-11-13 00:07:21 följande:
    usch nu blir jag nervös. har inte fått hem något papper.
    Hur länge sedan är det betänketiden tog slut? Du fick väl hem papper om att ni ansökt om äktenskapsskillnad? En kompis gick ovetandes och väntade på att betänketiden skulle ta slut när hon i själva verket inte ens låg i skilsmässa. Det blev missförstånd mellan hon och hennes dåvarnade med betalning.
  • Anonym

Ring tingsrätten och hör med dom. Eftersom vi fick hem papper så borde det vara lika i övriga landet men man vet aldrig, allt tycks vara olika från kommun till kommun.

• Anonym
    Anonym skrev 2008-11-13 00:11:36 följande:
    Hur länge sedan är det betänketiden tog slut? Du fick väl hem papper om att ni ansökt om äktenskapsskillnad? En kompis gick ovetandes och väntade på att betänketiden skulle ta slut när hon i själva verket inte ens låg i skilsmässa. Det blev missförstånd mellan hon och hennes dåvarnade med betalning.
    betänketiden tog slut i början på juli.. jag vet att han krånglade med underskriften, men att dom tillslut godtog handlingarna ändå. jag fick en bekräftelse i januari. dom kan väl inte "ta tillbaka" beslutet?
  • amg

vi fick själva gå till tingsrätten efter 6mån för att lämna in vårt papper.
    man ska skriva att man vill skiljas osv. sen ska båda skriva under också.
    så gjorde vi iaf.

~ 060811 ~
  • Anonym
    amg skrev 2008-11-13 00:17:40 följande:
    vi fick själva gå till tingsrätten efter 6mån för att lämna in vårt papper.man ska skriva att man vill skiljas osv. sen ska båda skriva under också.så gjorde vi iaf.
    ok, nu kan jag börja andas lite normalt igen hehe
  • Anonym
    Anonym skrev 2008-11-13 00:17:12 följande:
    betänketiden tog slut i början på juli.. jag vet att han krånglade med underskriften, men att dom tillslut godtog handlingarna ändå. jag fick en bekräftelse i januari. dom kan väl inte "ta tillbaka" beslutet?
    Nej det kan dom nog inte.
Svar på tråden Skilsmässa