Forsberg86 skrev 2008-11-13 14:23:10 följande:
Min son "fyller" också 3 veckor idag och som tidigare nämts så har vi inga sovrutiner än. Han sover när han sover o vaknar till för blöjbyte o mat etc. Han har också magknip o vi har precis börjat använda miniform, väntar ivrigt på resultat, men har hört att det ska fungera jättebra så testa det:)Vi brukar söva honom för natten när vi går o lägger oss, innan så brukar ja försöka hålla honom vaken en liten stund, sjunga, busa o byta blöja på honom. Han har ett stort närhetsbehov o sover brevid oss i sängen, han somna ALLTID till bröstet. Men för att han ska sova lugnt o inte tutta för länge har vi nu börjat ge honom ersättning 90ml innan o då blir han lugn o tillfreds o tuttar sedan kanske bara 5-10min sen sover han i 5-6 timmar i sträck. Jätteskönt !Nu vet jag inte om ja kan rekomendera ersättning, det är vi som har fått råd från
BM att vi ska använda lite tillägg eftersom han inte får i sig det han ska bara genom amning (vilket också kan göra barnen skrikiga) men som sagt på kvällarna fungerar det bra eftersom han blir mätt, trött o belåten. Hör dock med
BM innan du testar Lycka till !
när går ni och lägger er? som det är här brukar han vara vaken till halv elva, halv tolv.
jag är ingen kvällsmänniska och tycker det är jobbigt att vara uppe så "sent" men då lär vi få vara det ett tag till=)
eller nån annan som har annan erfarenhet av läggning?