• phlipps

3 veckors bebis, behöver hjälp!!!!

Har en bebis på 3 veckor. Han har knip i magen och skriker för det mesta hela kvällarna.

Nu till min fråga när kan man börja med rutiner och fasta läggtider, hur har ni gjort???
    Ni som har tre veckors bebisar när somnar ni dom? och hur?

• Svar på tråden 3 veckors bebis, behöver hjälp!!!!
  • phlipps
    Forsberg86 skrev 2008-11-13 14:23:10 följande:
    Min son "fyller" också 3 veckor idag och som tidigare nämts så har vi inga sovrutiner än. Han sover när han sover o vaknar till för blöjbyte o mat etc. Han har också magknip o vi har precis börjat använda miniform, väntar ivrigt på resultat, men har hört att det ska fungera jättebra så testa det:)Vi brukar söva honom för natten när vi går o lägger oss, innan så brukar ja försöka hålla honom vaken en liten stund, sjunga, busa o byta blöja på honom. Han har ett stort närhetsbehov o sover brevid oss i sängen, han somna ALLTID till bröstet. Men för att han ska sova lugnt o inte tutta för länge har vi nu börjat ge honom ersättning 90ml innan o då blir han lugn o tillfreds o tuttar sedan kanske bara 5-10min sen sover han i 5-6 timmar i sträck. Jätteskönt !Nu vet jag inte om ja kan rekomendera ersättning, det är vi som har fått råd från BM att vi ska använda lite tillägg eftersom han inte får i sig det han ska bara genom amning (vilket också kan göra barnen skrikiga) men som sagt på kvällarna fungerar det bra eftersom han blir mätt, trött o belåten. Hör dock med BM innan du testar Lycka till !
    när går ni och lägger er? som det är här brukar han vara vaken till halv elva, halv tolv.
    jag är ingen kvällsmänniska och tycker det är jobbigt att vara uppe så "sent" men då lär vi få vara det ett tag till=)
    eller nån annan som har annan erfarenhet av läggning?
  • phlipps
    Linma78 skrev 2008-11-13 14:13:18 följande:
    Emma skrek också väldigt mycket i början, vi provade allt, magdroppar, massage m.m men det som hjälpte var att gå runt och bära på henne och turas om så mycket vi kunde, se till att hon rapade ordentligt efter varje mål. Om du ammar så kan det ha att göra med vad du äter, prova att dra ner på mjölkprodukter och mat som ger mycket gaser och ger du ersättning prova med en flaska som ger mindre luft.Vi började att lägga Emma i egen säng när hon var 7 veckor, vi sjöng 3 sånger pussade henne och lät henne komma till ro själv. Det gick oftast jätte bra och gör det fortfarande efter 7 månader. Men vi la henne aldrig i sängen när hon skrek och hade ont utan när det värsta gått över och hon var lugn då var det lättare att få henne att somna.Lycka till och det onda går över med tiden!!
    var sov Emma innan hon blev 7 veckor? Hos er? Hur märkte ni att hon blev mogen för egen säng?
  • phlipps
    Trissan skrev 2008-11-13 15:29:15 följande:
    Har man bäbisar med magknip så funkar det inte att ligga och gosa bara, inte här iallafall.
    nej inte här heller, plus att jag förväntar mig inte att han ska sova från 19-07 undrade bara när ni andra fick in rutiner. vidvilken ålder alltså.
Svar på tråden 3 veckors bebis, behöver hjälp!!!!