• siamusen

MELATONIN - någon med erfarenhet av denna medicin på barn med sömnsvårigheter?!

Hej

Har en fraga: Hur mycket melatonin/circadin tar era barn.

Min son är 2.5 och ska byta till melatonin fran theralen som inte funkar alls. Problemet är bara att lâkaren hâr inte vet om melatonin gar att fa i Frankrike dâr vi bor sa det ska sändas fran Sverige innan vi hittar.

Gar det pa vikt eller nagot annat?

• siamusen

ellie2 skrev 2009-01-26 14:31:07 följande:

Han har Melantonin;)
    Ok, det var ungefâr vad lâkaren hâr trodde pa ocksa

Tack fôr svaret.
  • siamusen

Ja,just det...heter melatoninet nagot speciellt eller säljs det som melatonin bara?

• siamusen

ellie2 skrev 2009-01-26 19:39:19 följande:

Melantonin är ett licenspreparat så läkaren måste skriva en motivering för att du ska få det. Det är alltså inte receptfritt som det är i vissa andra länder.
    Ja, det har jag förstått.

Ville bara veta om det gick under benâmningen Melatonin eller om det hade nagot annat snajdigt namn ocksa
  • siamusen

Tack

Min pappa ska ringa och prata med läkare i veckan.

• siamusen

Ny fraga

Nu har sonen fatt sin circadin men skulle bôrja med lite under en halv tablett. Funkar det med sa lite? Spelar exakta doser kanske ingen roll?

• siamusen

pcalma skrev 2009-02-13 07:25:10 följande:

Har inte läkaren sagt hur ni ska "lägga upp" medicinen? Ska ni ha telekontakt om några dagar??Vi började med 3 mg Melatonin o körde med det i tre fyra veckor, sen höjde vi till 4 mg pga att det inte hjälpte. Efter ytterligare 3-4 veckor så höjde vi till 6 mg och då började vi få effekt av dom!!Hade telsamtal med läkaren regelbundet för att diskutera hur det funkade osv. Hon bestämde alla höjningar.
    Vi skulle bôrja med lite under en halv och sedan öka om det inte funkade. Ha uppehåll efter en manad och sedan bôrja igen om jag förstod saken râtt.

Problemet är att jag fatt medicinen genom Sverige och bor i Frankrike sa jag har inte haft direktkontakt med läkaren sjâlv.

Pa mandag ska vi till vår läkare här dock och förhoppningsvis har den läkaren hittat medicinen här.
Svar på tråden MELATONIN - någon med erfarenhet av denna medicin på barn med sömnsvårigheter?!