MELATONIN - någon med erfarenhet av denna medicin på barn med sömnsvårigheter?!
Min dotter på 4,5 år har haft Melatonin ett år. Det förändrade vårt liv!!
Min dotter på 4,5 år har haft Melatonin ett år. Det förändrade vårt liv!!
Vi har gett det i ett år nu till dottern o vi ska inte sluta med det.
Melatonin är kapslar! De ska sväljas hela! Men om det är svårt så går det att dela på kapslarna o blanda i en tsk yoggi eller något barnen gillar!
Min M gillar inte heller täcke! Hon ligger utan! Men vi lägger på henne bolltäcket efter att hon somnat! Vi ser till att ha det svalt i hennes rum o bara en tunn kort pyjamas eller nattlinne!
Det är ABSOLUT INTE att rekommendera att köpa Melatonin på nätet! Det finns oändligt många preparat som säljs okontrollerat och som beslagtagits o visat sig innehålla HELT andra ämnen än de enligt innhållsförteckningen ska innehålla! Även med utgånget datum för lääänge sedan men med nya ettiketter! Jag skulle aldrig i mitt förmå mig till något sådant till mina barn!!!!
Vi hat haft Melatonin sen ett år tillbaka tll vår dotter. Nu var vi tvugna att prova Cirkadin, då läkemedelsverket inte godkänner licenser på M om inte C har provats!
Efter att vi provat med C o det inte fungerade, så godkände läkemedelsverket licensen på M så nu har vi det igen
Det var det min dotter hade problem med. Hon hade svårt att somna OCH vaknade inom en timme efter att hon somnat. Då hade hon sovit färdigt!
Skillnaden mellan Melatonin o Cirkadin är att C är en depåtablett o är långtidsverkande. M är snabbverkande!
En annan sak är med att melatonin är förmånsbelagt o det är inte Cirkadinet, som kostar 163 kr för 20 tabletter!
C finns bara i tablettform. Små runda tabletter!
Vi var tvugna att prova detta o det gick inte att få i M. Därför godkändes en ny licens för Melatonin!
Den avger en smak med som inte Melatonin gör, iom att det är kapslar!
Glömde skriva att de ska sväljas hela med. Cirkadinet! Går inte att mose sönder dom alltså:-/
Det heter Melatonin, men nu finns det ett nytt preparat som innehåller Melatonin. Heter Cirkadin men är tyvärr inte förmånsbelagt!
Min dotter, 4,5 år o 17 kg tar 6 mg Melatonin till natten i kombination med Theralen.
Min dotter 6 år har 6,0 mg till natten!
Vi började på 3,0 mg o körde det ett par tre veckor, sen höjde vi till 4 o sen till 6 mg. Vi märkte ingen superförändring till början!
6;0 funkar toppen!
Vi ger detta kl 18:00 varje kväll o sitter med henne framför barnprogrammet tills det är slut o sen ligger vi o läser bok, o sen ligger vi kvar tills hon har somnat.
Somnar ca 20.30 o sover till ca 06.
Vi ger alltid detta o har gjort 2,5 år. En gång gjorde vi uppehåll o då var vi tillbaka på ruta ett igen pang bom. Så nu gör vi inga uppehåll.
melatonin är ju ett hormon som reglerar vakenheten o sömn. Att man blir naturligt trött på kvällen o vaknar utvilad på dagen OCH orkar vara hela dagen.