Inlägg från: Mammatill4a |Visa alla inlägg
  • Mammatill4a

VI från Linköping del 2!!

Jennyopatrik: håller med dig, man kan inte hålla sig in stängd med bebisar bara för att alla säger och skriver om det i tidningar , har aldrig lyssnat på nån utan gör det som jag känner är bra för mig och våra barn, de enda man ska tänka på är att skydda om direkt smitta som närkontakt med förkylda i sin omgivning, skulle aldrig gå till nån med bebis på några veckor om jag hade en förkylning på gång. Men en vagnspromenad har ingen dött av, att hålla barn inomhus är däremot värre, för då blir de extra känsliga när de väll får börja träffa folk sen. Lovm: beklagar sorgen

• Mammatill4a

Vilken hysterik om en liten fika träff, jenny bad ju bara snällt om att vi inte ville ha nån förkyld med, med tanke på arvid och linus, alla andra tog det ju bra och förstod oss.. Varför kan vi då inte bara släppa och gå vidare och ses när alla blivit bra från sina förkylningar..

• Mammatill4a

Hej och hopp, har nu under kvällen fått ett fin bord av en vän som nu står i vardagsrummet så fint det blev. Ska bli att äta där på julafton när mormor, morfar, moster morbror och morbror till barnen kommer. Allt är nu klart med klappar till barnen, vi vuxna kör julklappsleken så mkt roligare än att ge varandra pengar känns det som. Har ju endå allt i hushållet man vill ha om inte köper man ju de sj när man vill under året. De sista som ska göras är att handla all mat men de ska vi göra på tisdag em och då ska maken åka förbi öb på vägen hem och köpa med julgodis. Längtar så jag blir tokig det enda jag kommer sakna är olivia som är hos pappa iår och firar jul där.

• Mammatill4a

Hoppar in en snabbis och önskar er alla en god morgon. Sj har man haft 1 timmes morgon mys med arvid, han vet allt när han ska vakna för att få lite egen tid med mamma han, han ler med hela ansiktet och har börjat små jollra lite när han ligger på babygymmet. Nu har han somnat och då brukar ja kunna koppla av med egen tid, men ikke idag både liam och alma ligger i soffan och tittar på rory racerbil. Alma är dessutom genom förkyld här, så det är skönt vi ska vara hemma i jul för då kan hon krya på sig i sin egen takt.

• Mammatill4a

Lovm: förstår dig fullt ut och det som du skriver är det du behöver få ur dig och vi är här för att stöta eftersom vi blivit en tajt lite grupp tycker ja då. Så stora kramen till dig och din familj marayah: ja tiden går allt fort, 6 månader är ju inget går som bara farten, snart är arvid får oxå men första ska han bli 6 veckor på själva julafton, inte för de känns som de för han är så stor men han är vår lilla goskille och allas charmtroll. Det är bara att hojta när ni kommer till åtvid på onsdag så kommer ja ut en snabbis beroende på hur det står till med alma.

• Mammatill4a

Lovm: skönt att du kan släppa ut lite känslor och prata av dig. Här håller ja de mesta inombords när de är nåt som hänt. Har ingen att prata med så , blivit så sviken i mina dar så öppna mig har jag riktigt svårt för att göra. Maria84: hoppas ni vuxna slipper bacillerna efter barnen, så ni kan bli friska och fira lite efter jul. Här brukar jag inte ha några julkänslor alls, men iår ska vi vara hemma utan massa flakande så nu har de allt smygit sig på mig med. Har bestämt att vi ska vara hemma varje är nu så mkt mysigare utan en massa stress.

• Mammatill4a

Jennyopatrik : stackars lille lucas, hoppas de inte händer igen. Arvid brukar få såna skrik när han får ont i magen på kvällarna, men igår hade han inget ont i magen alls, vart chockad sj när kl var så mkt och han fortfarande var så lugn och somnade utan protester. Ge honom en kram från mig

• Mammatill4a

Nu så är vi klara med alla julklappar inslagna och klara. Tänkte lägga dom under grannen imorgon kväll när barnen somnat. Här har vi under kvällen fått en sjukling till i familjen. Lille arvid har blivit nästäppt och lite febrig, så imorgon får gubben sj åka och inhandla all julmat, för inatt kommer ja nog inte få så mkt sömn, hör hans snörvel endå in till vardagsrummet. Tack maria för dom tummarna, har inte haft så ont ikväll heller faktiskt. Kanske bara var nåt tillfälligt.

• Mammatill4a

Lovm: fy vad tragiskt, håller tummarna att ni får en god ju trots omständigheterna. Jenny och maria: arvid är inte bättre snarare sämre, inatt kämpade han för att få luft trots näsdroppar och knappt ätit nåt och är brännhet, och apoteket öppnar inte försen halv 10 här. Nu är iallafall magnus och stora barnen och handlar all julmat innan han ska till jobbet, börjar inte försen 11 idag. Så nu ska jag vila en stund här. Maria tråkigt för din bror hoppas han snart blir bättre

• Mammatill4a

Jenny och maria: ja inte är de kul inte, man kan ju inte göra så mkt mer än att finnas till och med tanke på att man har en del att göra med inför imorgon med iäntligen, men får göra allt färdigt ikväll när magnus är hemma. För idag får man ha koll på att barnen de stora är lugna och att arvid ska bli lite bättre.

Svar på tråden VI från Linköping del 2!!