Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

VI från Linköping del 2!!

Mammatill4a skrev 2008-11-19 20:38:20 följande:
    Familjetrollet. Tack för den, läser tråden rätt ofta utan att svara, men inte trodde ja att man skulle få massa Skit slängt på sig. Som vanligt får man höra att ni går och pratar Skit om liam hemma hos er från olivia istället för att komma upp och prata om saken. Och som sagt har varit jävligt nere ett tag och den som vet mest om den saken är jenny. Så kom hit nästa gång än att man får höra det av olivia.
    vi har inte pratat skit om er son,vi har ingen anledning till att göra det ensLedsen.var det dummaste jag hört på länge!jag frågade bara vad som hade hänt på dagis och liam berättade om olyckan.jag har skrivit att jag knappt kan röra mig pga värk.skit samma...
    hyss och olyckor gör alla barn,men jag tar det inte som skit om nån förälder skulle säga att till att våra barn gör fel eller gjort något dumt.
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Familjetrollet
    Guardian Angel 07 skrev 2008-11-19 20:42:27 följande:
    Hej på er! Hoppas allt är fint med er! Hos oss är det bara bra! Har fullt upp på dagarna med besök av/hos vänner, öppna förskolan, babysång i kyrkan, shoppa på stan Imorrn ska jag och en vännina åka till Ekenäs julmarknad, har aldrig varit där tidigare så det ska bli skoj På lördag kommer mina föräldrar hit och på söndag följer jag och Nathalie med dem upp och stannar i en vecka ska bli så skoj, har inte sett mina bröder på 5 månader! På måndag kommer även min moster och hennes två barn och sen ska jag träffa min kusin som jag inte har sett på 10-15 år hon har två barn så det ska bli så kul att träffa dem Nathalie lär sig nya saker varje dag, nu bara väntar jag på att hon ska börja gå, allt annat kan hon hon har ålat sig framåt tidigare men för ett par dagar sedan så har hon börjat krypa lite smått, kommer mer och mer sen ska hon klättra upp och ställa sig upp mot allt hon ser Ni får ha en trevlig kväll!

här är det fullt upp som vanligt.spännande och skoj att ni ska träffa din kusin.jag har ingen kontakt alls med mina kusiner.

vad gulligt att N har börjat åla och krypa.första stegen ens barn tar är underbart.tyvärr gömmer man fort.men jag har skrivit upp vissa datum när barnen har sagt vissa ord för första gången,tagit första stegn osv

nu kallar soffan på mig.ska ta och lägga mig en stund och vila lite framför tv.vill kunna bli av med värken så fort som möjligt

• Familjetrollet
    Marayah skrev 2008-11-19 20:59:13 följande:
    Sådär ja! Nu har man nattat grabbarna och ska sätta sig med kladdkaka framför tv:n o kika på Grey's Anatomy. Känner mej MYCKET bättre i halsen. Hoppas att ni får en trevlig kväll alla.
    kladdakaka får man inte nog utav
    dinana skrev 2008-11-19 20:59:21 följande:
    Verkar inte som det blev någe vattkoppor.. men vem vet.. får väl se hur trollungen ser ut imorgon bitti när vi vaknar.. tror knappast att tre röda prickar kan räknas som vattkoppor dock... de syns ju knappt...
    våra barn hade bara några få vattkoppor i ansiktet samt på nålen
  • Familjetrollet

haha inte nålen bålen ska det vara

• Familjetrollet
    Maria84 skrev 2008-11-19 21:04:37 följande:
     Satt just och funderade, nålen vart fasen sitter den Men nu hänger jag med
    har ett hopplöst tangentbord som lever sitt egna livSkrattande
    Maria84 skrev 2008-11-19 21:25:28 följande:
    Här kollar vi på Oskyldigt dömd, Greys kollar jag på reprisen.Sitter och kollar på Ikeas hemsida också efter lite grejer till våran samlingssal. Förstår inte vad de som hade den här gården innan tänkte på när de målade väggarna där inne. De är rosa!! Vi ska måla över det, på nåt vis. Vill helst ha vita väggar men det kommer nog bli ett jädra målande för att täcka den rosa färgen. Och nu ska jag försöka mysa till det lite där uppe då vi ska fira lilljul här uppe och måste då vara där för svägerskan är allergisk mot djur. Ska se om jag kan hitta några bilder så kanske ni kan komma med lite förslag
    när går rerisen?jag fastande framför en superbra dokumentär på kunskapskanalen istället.

nu har syrran precis lämnat tbx min symaskin.hatar att gå i trappen.imorrn ska jag sy så jag kan glömma värken för en stund.idag har den varit måttlig som tur är
    dinana skrev 2008-11-19 22:00:50 följande:
    Jag har nog inga problem med att sova utan sambon... Bodde ju på var sitt håll när jag var gravid med Molly (eller i alla fall de sista två månaderna. Men visst saknade man honom då.
    jag skulle aldrig klara av att sova utan maken min.sist det hände var när ebba föddes.maken jobbade natt i våras och då kunde jag inte sova förren han kom hem.och var han sen nån natt så var man orolig att nån hade hänt.han jobbade ensammen då.men nu jobbar han inte natt längre
  • Familjetrollet
    Maria84 skrev 2008-11-19 22:38:55 följande:
    Familjetrollet - reprisen på Greys går på söndag, vid 17.10 har jag för mig att det är.
    tack,då ska jag skriva upp det.
    JePaLuLi skrev 2008-11-19 22:10:46 följande:
    Samma här, tur man har flera tv-apparater
    ja det är tur att man har många tv-apparater.vi har 4 st.nackdelen är att man bara kan ha comhem boxern till en tv
  • Familjetrollet
    Maria84 skrev 2008-11-19 22:56:25 följande:
    Nån som vet vart man kan få tag på sofföverdrag skapligt billigt? Funderat på om man kan sy på nåt vänster själv men har inte kommit på riktigt hur. Är till 2 st tvåsitssoffor.
    man kan sy själv,men det tar tid och sofftyger är rätt så dyra.ikea brukar sälja billiga klädslar

dinana verkar vara en hejare på att sy klädseln till möbler.hon har sytt en jättefin klädsel till en barnfotöljGlad

tror att josefssons har klädslar man kan sätta över sin soffa/fotölj till bra priser.vet att nån firma har det som man brukar få kataloger ifrån
  • Familjetrollet
    playmate86 skrev 2008-11-19 21:37:01 följande:
    nu blir jag snart knäpp....mensen är en vecka sen och det har den aldrig varit innan kommit samma datum i ett och ett halv år gör ett test och det är negativt vad ska jag göra.....
    jag har fått neg test och tre dagar senare var det positivt.tyvärr kan mensen bli sen om man har stressat mycket.jag ska hålla tummarna att du är gravid.hoppas allt är bra med dig,länge sen man såg dig i tråden
  • Familjetrollet
    Maria84 skrev 2008-11-19 23:07:06 följande:
     Kollat på nätet men det är inga billiga priser direkt. Och just sofftyg behöver det inte vara heller, just bara att ha nåt att ha över lite snyggt så på de sofforna i samlingssalen, i nuläget är de gröna! Ikea har inga billiga heller vad jag har sett.
    okej.har du kollat med nån sömmerska vad det kan kosta?.tror att de på djurgårdsgatan är billiga(tygaffären)och att de syr upp.

nu ska jag ta och lägga mig,känner att värken är på väg uppåt
  • Familjetrollet
    Skorpan08 skrev 2008-11-20 07:47:26 följande:
    Godmorgon!Jag kollade lite och hittade några klänningsmönster, en del var i stl 1-3 år, 92-152c, 116-146c och 116-152. Du får gärna kolla på dom.
    tack det gör jag gärna.vi kan ta det vid ev nästa fikaträff eller träffas nån dag.idag är man supertrött.ska försöka vila lite på förmiddagen så man orkar städa,tvätta,handla senare idag.

vad hittar ni andra på för skoj?jag längtar till helgen så man får sovmorgon.
Svar på tråden VI från Linköping del 2!!