Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

VI från Linköping del 2!!

Mammatill4a skrev 2008-11-24 10:19:55 följande:
    PREG kostar ju bara 69 kr, men som sagt vet hur de är med pengar ibland, sj vända ja på varenda kr när vi gjorde grav testet med arvid och inte trodde vi de skulle visa ett plus med de blödningar och kklumpar ja hade 2 veckor innan, men nu ligger han stolt och sover i liften och blir 2 veckor på onsdag, så man kan ju bara fundera över om han skulle haft en syster el bror , för man blödde ju inte lite direkt.. men men man ska vara glad för de man har.marayah:gud vad duktigt du varit, tänk om man fick den energin nån gång, men den måste ja få snart, iomed att ja ska vara klar och få julstämning till julafton iår, du kanske kan komma och hjälpa nån dag efter flytt , hela familjen kan ju slå följe ned marko och liam kan ju leka inne el ut familjetrollet:ja däckar ju ganska tidigt nu om kvällarna, men  visa kvällar i veckan finns de ju väldigt bra pogram att titta på.. men de är ju lite man får leta efter helt enkelt..
    hoppas lillen sover bra om nätterna.här däckar jag oxå tidigt men det beror på årstiden.här blev det ingen sovmorgon i helgen som man hade önskat sig att få.villken dag flyttar ni?tänkte om vi kunde ses nån dag och ta en fika hos oss innan ni flyttarGlad

nu måste jag fixa lite i köket.
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Familjetrollet
    playmate86 skrev 2008-11-24 10:29:33 följande:
    har nu köpt sex test på tradera för 51:- kommer i morgon håll tummarna för mig nu allihoppa
    jag håller tummarna
    Maria84 skrev 2008-11-24 11:13:00 följande:
    Nån som vet var man kan få tag i ett par skor i strl 18-19 nånstans ?? Har kollat Maxi och Skopunkten men det finns då inga som passar honom.
    din sko,maxi,hm har lite skor oxå ibland,skopukten i skäggetorp
    dinana skrev 2008-11-24 10:52:08 följande:
    Mm.. nja, det beror väl lite på vart ifrån man beställer ifrån.. USA är rätt dyr frakt.. men EBay är ju över hela världen... så man får kolla på så att de skickar till Sverige.. jag köper mest från england nu då pundet är nere i 12,4 kr... men det brukar ju variera... Har köpt gympadojor för 5 pund i frakt och det är ju ungefär detsamma som i Sverige... ja nästan i alla fall..
    ska nog testa ebay nån gång.
    Mammatill4a skrev 2008-11-24 10:34:00 följande:
    Vad snäll du är min vän, ser fram emot all hjälp man kan få efter att flyttlaset gått eftersom vi har en knäis i familjen just nu när de är så kallt i denna lgh, met handikappad känner man sig allt

fredag går jättebra.ja det är allt kallt i dessa lgh.grannen säger att de oxå har svinkallt i sin lgh.i sonens rum kan man inte ens vara på kvällarna då det är iskallt i hans rum

i helgen kommer sonen igen så då blir det full fart igen här.vi ska fira honom då.snacka om att tiden går fort.han blir 14 år redan

trist att folk ballar ur om de har lovat att hjälpa er med flytten.förra flytten var det jag maken och hans syrra så tog allt.hade man haft råd så skulle man tagit en flyttfirma,men vem har typ 7-10 000 kronor till det.

tiden går verkligen fort,tänk att er lille gosse är två veckor snart.jag tycker inte det var länge sen du sa att du var gravidSkrattande.jag tycker tiden går snabbare för varje år numera

minnet vad är det för nått?namn glömmer jag på sekunden och så har man superkort minne så man glömmer ofta vad man har lagt saker osv.hopplöst tom en 80 åring har bättre minne än mig.

här ska man strax göra sig iordning och hämta stora tösen.

om ni behöver hjälp med att lasta in i flyttbussen så är det bara att hojta till

• Familjetrollet
    dinana skrev 2008-11-24 11:32:30 följande:
    Är inte 18/19 för smått för honom? Man får ju nästan lägga på två storlekar på skorna mot vad de brukar dra.. Molly har 25 i sina och hon hade 22 i somras... hon har ett par 24or men de sitter väldigt tajt nu när man drar på strumpbyxor och sockor.
    sommarskor ska vara 1 cm större än foten och vinterskor ska vara 1 1,5 cm större än foten

vinterskor är hopplöst då stl är så olika från märke till märke.skoaffären vid toys r us är superbilliga och de har stort sortiment på små skor
  • Familjetrollet
    Mammatill4a skrev 2008-11-24 14:01:48 följande:
    Blev de nån fika träff på torsdag? tror flest kunde då om ja inte minns galet..vid 11.30 men vart? jag är öppen för förslag vill bara träffa er en gång till innan flytt, kommer ju sakna allihopa i mängder sen när man inte kan ses lika ofta
    vi kommer sakna er massor oxå,för bättre grannar finns ju inteLedsen.tyvärr kan jag inte fika på stan på torsdag,pga tiden.om vi inte ev fikar hos mig för då kan jagGlad.

men som är finns ju både tåg och buss ner till er
    Mammatill4a skrev 2008-11-24 14:57:23 följande:
    kul att lucas gillade pulka åkninghär har man just hängt tvätt och sitter just och svullar tomteskum *hahaha* men suget efter pepparkakor är med stor , men den får vänta tills imorgon.Sj har man en karl som är sjukskriven i x antal dagar pga av inflammation i hälsena/vad och sj fick ja tvinga honom ditt eftersom han inte söker i första taget sj, så de blir snyggt i helgen när de ska bäras och plockas.. tur man har de stora barnen i falerum hela dagen när de inte är på busfabriken med mormor och moster
    aj det lät inte skoj.då får din make krya på sig
    Firstandhappy skrev 2008-11-24 17:25:45 följande:
    Nu har jag sytt färdigt alla kompisen julgardiner til hela jävla huset, snacka om att hon blir skyldig mig en brakmiddag på bra restaurang sen... nu ska man bara ta itu med sina egna (funderar starkt på att köpa nya färdigsydda nu)
    sy gardiner är skoj men det är så tröttsamt att behöva mäta hela tiden då tygerna aldrig är raka.
    Mandarin skrev 2008-11-24 18:05:21 följande:
    Nu är det bara några dagar kvar tills vi flyttar känns otroligt stora fjärilar i magen. I samma veva kommer jag att börja jobba igen. På ett nytt ställe med för mig okänd personal.. Hummm det dlir nog bra till slut.
    vad ska du jobba med?skulle gärna flytta men orkar inte med en flytt till.
    Marayah skrev 2008-11-24 21:33:46 följande:
    Fika på Torsdag har ja räknat med. Fy bubblan! NU e ja helt slut! Har hjälpt en vän att flytta. Först ner tre våningar och sen in på botten. De värsta var nog all backning med släp som ja e URUSEL på. Men med lite övning så gick de bättre iaf. Nu ska ja nog hoppa ner i lite varmt vatten medd nå bad salt eller något liknande.
    3 våningar utan hiss?skulle jag aldrig klara.

såg nån cityakuten igår?jag somnade ifrån slutet,var helt däckad igår kväll.vet nån hur det slutade?
  • Familjetrollet
    Mammatill4a skrev 2008-11-24 12:27:03 följande:
    ja skulle garanterat åka ner till falerum och köpa skorna till Lucas där får man bästa hjälpen med att prova skor till barnen om man hittar rätt hjällp som (min mamma) :-P

huga.vet hur kallt det är.tösernas sovrum är som en frys på kvällar/nätter.uslet av G att inte ordna så det är varmt i lgh.

skoj vad för hjul blev det till vagnen?

gör du någor speciellt idag?tänkte om vi kunde ses en kort stund så man fick se er guldklimp.töserna är hemma idag då de har ont i halsen och är hängiga.

• Familjetrollet
    Mandarin skrev 2008-11-25 11:06:36 följande:
    -Familjetrollet Vi ska flytta till Ljungsbro till hus Jag har gänrna en fika där vi kommit i ordning. Fast då får det bil en helg för jag jobbar från och med på tisdag.
    helger är oxå enklast för mig.vardagarna är det fullt upp med barn som ska hämtas osv
  • Familjetrollet
    Mammatill4a skrev 2008-11-25 12:25:31 följande:
    många grattis kramar till Lucas som fyller 1 år idag. köpte honom en liten present förut han får de imorgon . hoppas bara man hittar nåt att slå in de med..
    det verkar vara nån rejäl förkylning som går nu.kunde vi ses på fredag o ta en fika hos oss?inatt var det varmt  för en gångs skull,somnade i soffan.
    Mammatill4a skrev 2008-11-25 12:43:54 följande:
    denna köpte ja till arvid idag så fin

den var tuff och fin

här ska man tvätta igen,man kan tro att det är 10 ungar man har när man ser tvättenSkrattande

• Familjetrollet
    dinana skrev 2008-11-25 12:38:00 följande:
    Haha.. jo jag såg det... du såg lite fundersam ut =P Dessutom är jag ju svarthårig nu =) Inte lätt att känna igen. Skämtade lite med ksassörskan inne på Wedins... sa att jag lånat mitt ID-kort... då stod hon länge och tittade på det sen på mig och sen på kortet... (Har långt blont hår på kortet) *hahah* Hon trodde mig nästan... Det som kändes mest crazy var nog att jag betalade med sambons VISA-kort... visste inte att man kunde göra det.. lämnade ju fram mitt eget leg så... får väl se om pengarna dras från hans konto.. eller om jag får en anmälan.. *haha*
    haha.såg kort där du hade långt hår,kan ha varit på lunar.man kunde knappt tro att det var du.du passar jättebra i kort hår.

för färgade jag håret ofta,men har slutat med det nu då det aldrig blir som det ska med färgen.
  • Familjetrollet
    Mammatill4a skrev 2008-11-25 12:57:21 följande:
    vi får se hur våra barn mår, men annars kan du ju komma en snabbis hit på em... idag är de då faan varmt i sovrummer för solen ligger självklart pånepp dags att gå till bvc.. återkommer om hur de gått i em el kväll
    vill gärna komma och se lille arvid innan ni flyttar.
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-11-25 13:28:28 följande:
    Finns det några som är intresserade av att gå på julbord på nån av alla restauranger som har det? Tänkte att det skulle vara trevligt att göra nåt sånt under december Eller om vi ska göra ett eget julbord hemma hos nån, som ett litet knytkalas, alla tar med nån mat som förknippas med julbordet. Vad sägs? Nån som är intresserad?

villken bra ide.jag följer gärna med om det blir en kväll/helg

nu ska man till tvättstugan igen,desa trappor tar död på en snart

• Familjetrollet
    Maria84 skrev 2008-11-25 13:49:17 följande:
     Det låter jättetrevligt, visserligen äter jag inte så mkt på ett julbord men en del blir det ju
    samma här äter inte heller allt som finns på julbordet.var det nån som såg cityakuten igår?hur slutade avsnittet?
Svar på tråden VI från Linköping del 2!!