Inlägg från: JePaLuLi |Visa alla inlägg
  • JePaLuLi

VI från Linköping del 2!!

Marayah skrev 2009-02-06 18:29:56 följande:
    Hehe, Vi får väl se hur helgen blir.. Funderar på att sex strejka även att barnen e borta. För ja har juh sååååå mycket att göra hemma med. HAHAHHA
    HAHAHAHA. Ja det tycker jag låter som en bra idé
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
  • JePaLuLi

Tack Maria för din kommentar i bloggen. Är helt chockad över vilka människor det finns!!

• JePaLuLi
    Marayah skrev 2009-02-07 17:40:24 följande:
    Jenny: de var de MINSTA ja kunde göra. Fattar mej inte på mäniskan!!!
    Nej inte jag heller. Min söta svärmor lämnade också en kommentar som gjorde mig väldigt rörd... Har verkligen världens bästa svärmor!

Har ni mysigt?
  • JePaLuLi
    Marayah skrev 2009-02-07 18:51:15 följande:
    Ja vi har de jätte mysigt. Tack!! Har just ätit Tacos och dricker ett jätte gott vin nu.
    Vi ska också äta tacos Blir mys här med, fast utan vin. Inget jag saknar visserligen eftersom jag inte tycker om det
  • JePaLuLi
    Familjetrollet skrev 2009-02-07 19:57:27 följande:
    tacos är gott,men jag har ätit det så mycket att jag inte vill se det.här blir det smörgåstårta
    Jag älskar tacos
    Familjetrollet skrev 2009-02-07 19:58:19 följande:
    vad har hänt?
    Inget allvarligt egentligen. Patriks psycho ex har skrivit en massa elakheter till mig. På våra barns bilddagbok och det känns ju inte så moget!
  • JePaLuLi
    Familjetrollet skrev 2009-02-08 10:00:26 följande:
    ush vad trist.hoppas hon slutar
    Det är lugnt, tror hon redan fattat piken
    Jobbigt med ex som inte kan släppa taget bara. Och beter sig som omogna fjortisar.
  • JePaLuLi

Ja ex är inte roliga. Mina har iaf vett att hålla sig udan
    Pratar visserligen med en av dem på facebook, men han är trevlig och glad för min skull att jag fått det så bra

Tack, det är bara bra med oss.

Ha så skoj på tornby!

• JePaLuLi

Hoppas alla sjuklingar kryar på sig!

Idag tror jag att det kanske har lossnat för Lucas. Han har iaf traskat runt hela dagen med en sopkvast

• JePaLuLi
    Familjetrollet skrev 2009-02-09 08:34:23 följande:
    god morgon tjejer.äntligen tittar soln fram*ler*idag ska det tvättas och städas som vanligt.hoppas alla har haft en bra helgjennyopatrikjag har sytt lite babyfiltar om du är intresserad
    Ja det är jag absolut
    Finns de på t eller?
    Haha, Patrik kommer bli tokig om jag köper fler filtar, det dräller av dem här hemma Men det är så mysigt!
    Maria84 skrev 2009-02-09 08:56:47 följande:
    Jag ger upp nu. Har börjat blöda och få ont så nu väntar jag bara på att det ska komma igång ordentligt....
    Nej vad säger du gumman, fy vad tråkigt Kram!
  • JePaLuLi
    Maria84 skrev 2009-02-09 09:29:44 följande:
    Det finns väl en ytterst liten chans att det inte kommer igång men det känns inte som så. Så just nu är det deppigt. Lucas verkar känna av det för han är väldigt kramig och pussig idag.
    Hoppas att det kommer gå bra!
    Barn är så söta, de känner av nät nåt är fel. det var samma med Lucas när jag mådde dåligt i somras. Han skulle pussas och kramas och vara nära hela tiden. Jag fick dåligt samvete för att min 7 månaders bebis skulle försöka trösta sin mamma
    Familjetrollet skrev 2009-02-09 09:29:50 följande:
    haha och maken min är trött på alla mina tyger*skratt*jag håller på att sy fler filtar.en del finns på T.
    Ok, då ska jag kika!
  • JePaLuLi
    SmileyMalin skrev 2009-02-09 08:48:41 följande:
    Jag har redan problem med hur jag ska göra med barnvagn... tur det är lååångt kvar Nellie kommer ju vara 3½ när bebisen kommer så jag har inte lust att lägga pengar på en stor klumpig syskonvagn. Samtidigt går vi ju långa promenader med hundarna varje dag och det tror jag inte Nellie kommer orka...Ståbräda känns inte heller aktuellt. Vi går ju nästan bara på grusvägar...Helst skulle jag vilja ha en sån syskonsits som man sätter ovanpå liggdelen så att Nellie kan sitta och vila benen en stund då och då, men dom verkar tyvärr ha dött ut... hittar ingen alls!
    Syskonvagnarna nu för tiden är faktiskt rätt smidiga. Jag tycker nästan vår syskonjogger är smidigare än Brion vi hade. Men eftersom eran tjej kommer vara så pass stor så skulle inte jag heller lägga pengar på en sån. Det finns ju dock billiga på blocket som man kan använda när det behövs.

Vi har tre vagnar. En tvillingvagn och två enkelvagnar, största problemet är vart man ska förvara dem
  • JePaLuLi

Tack Marayah och lille Fille för idag. Det var supermysigt

• JePaLuLi
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-02-09 17:49:37 följande:
    Ja, det är verkligen spännande o mysigt att få lyssna på hjärtat, det är som du säger, nästan ännu mysigare. Jag har ett stetoskop hemma som jag fick när jag blev färdig undersköterska o det har vi lyssnat med hemma under båda graviditeterna. Det var en kvällsrutin som jag o sambon alltid gjorde varje kväll, det var såå himla mysigt
    Det gjorde vi också. Fick ett stetoskop av pappa.

Jag tycker däremot inte alls att det är som att öppna klappen före julafton att ta reda på könet. För oss var det fantastiskt och det blev bara mer verkligt när vi visste att det var våran son där inne. Jag ångrar inget och tänker absolut ta reda på det igen om det blir en trea. Samma med 3D, det blir det garanterat igen. Fantastisk upplevelse som blev fina tavlor till grabbarna dessutom
    Det är så mysigt och man ser verkligen att det är just de som är på bilderna.
  • JePaLuLi

Jag, eller rättare sagt alla andra var så säkra på att Linus var en flicka eftersom magen var helt annorlunda. Eftersom de kom så tätt så känns det jättekul med två pojkar, de kommer nog ha väldigt skoj tillsammans sen. Men om man fick önska så skulle jag kanske vilja ha en flicka nästa gång, men triss i prinsar är ju inte fy skam det heller

• JePaLuLi
    dinana skrev 2009-02-09 20:45:31 följande:
    Hihi, ja... jag menar hon fyller ju vid jul och då måste hon ju liksom vänta ett helt år innan hon får presenter igen så vi tänkte att de kunde få presenter ungefär samtidigt... Bebisen är ju beräknad ungefär ett halvår efter Mollys födelsedag.
    Så tänker vi också göra. Under Lucas första år fick han en present varje månadsdag. Det blev dyrt till slut Men gunga, vagn osv kan vi ju använda till Linus nu så det var en investering

Tack gode gud för gungan säger jag, det är det enda som funkar ibland när han är vansinnig.
  • JePaLuLi
    dinana skrev 2009-02-09 20:49:42 följande:
    Gunga..? En sådan som står utomhus eller har ni en inne?
    En sån på ställning som går på batterier och gungar av sig själv
    Perfekt uppfinning!
  • JePaLuLi

Här gungar Lucas

Glad kille

• JePaLuLi

Jag anser verkligen inte att den är onödig. Det var bland de bästa köpen vi gjort. Den har gett mig många stunder med fria armar
    Amningskudden däremot används väldigt sällan, typ aldrig.

• JePaLuLi
    Familjetrollet skrev 2009-02-10 07:13:58 följande:
    villket underbart leende!så söt
    Tack! Ja han var helt otroligt söt som bebis faktiskt.
  • JePaLuLi
    dinana skrev 2009-02-10 09:03:11 följande:
    Idag har Iris namnsdag =) Det är ju också ett grekiskt namn....
    Det är sött!
Svar på tråden VI från Linköping del 2!!