Inlägg från: Anonym (triss!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (triss!)

Hur VET ni att ni vill skaffa barn?

Man kan ju inte veta innan hur det kommer att bli. Jag ville inte ha några barn innan. Inga alls. Barn var högljudda snoriga varelser som höll en vaken hela natten.

Nu sitter jag här med 3 barn som jag skulle kunna dö för.  Som är högljudda snoriga och håller en vaken om nätterna. Men det spelar ingen roll.

När du sitter med ditt barn i famnen och känner hur kärleken flödar över, så förstår man hur mycket ens egna föräldrar älskar en.

Hoppas att du får ett plus snart!

• Anonym (triss!)
    BärMusli skrev 2008-11-14 20:04:19 följande:
    triss:Förresten, du som inte ville ha några barn alls, hur kom det sig att du ändå skaffade barn? Blev du oplanerat gravid eller ändrade du dig av någon anledning? :)
    Bra fråga. Vi pratade om det  min man och jag, och beslutet att försöka växte fram. Vi fick 2 missfall vilket var jobbigt, men samtidigt en livserfarenhet rikare. Att livet kan vara så skört.

Att se in i sina barns ögon och se sig själv när man var liten, att få följa med på deras resa är häftigt. Att få se sina gener resa sig, gå med stapplande steg, säga sina första ord. Det går inte att beskriva så häftigt det är.
Svar på tråden Hur VET ni att ni vill skaffa barn?