• Laviosa

Hur VET ni att ni vill skaffa barn?

Jag är gravid nu i 12 veckan och jag har väl heller aldrig velat ha barn. Och jag är fortfarande jätte tveksam om jag vill ha barn. Men å andra sidan slutade jag röka utan att blinka och följer punkt och pricka vad jag får och inte får äta. Men trots att jag tvekar och vissa gånger känner att allt kommer gå åt helvete så skulle jag aldrig vilja ta bort barnet eller göra det illa.
    Men pga att jag inte kan njuta eller glädjas av graviditeten känner jag mig iallafall osäker och undrar om jag någonsin vill ha barn. Men jag tror att det blir annorlunda efter UL och när man faktist FATTAR att det är en bebis i magen och det är man själv som kommer bli mamma.
    Så det jag vill säga är väl att man vet väl aldrig riktigt om man verkligen vill bli förälder. Men för mig är det inte möjligt att ångra ett barn och än så länge har jag aldrig mött någon som gjort det heller.
    Så tänk inte så mycket på om du VERKLIGEN verkligen verkligen vill. Tänk mer på om du verkligen INTE vill
    För även om jag tvekar så är jag säker på att jag kommer älska mitt barn ovillkorligt och jag sitter ändå och hoppas på ett helt friskt barn. Ska bara FATTA att jag är gravid först ;)
    Lycka till iaf!
    Kram

Svar på tråden Hur VET ni att ni vill skaffa barn?