• Anonym (känslig)

Bristningar ..har hört att man kan ta bort det med laser ..stämmer det?

Hej hej ..
    Jag har bristningar på nästan hela bena ..låren magen bak vid rumpan sidorna på magen upp till på armarna upp till på bakarmarna bröst ja nästan precis överallt .
    Haft haft såhär sedan jag var 18 år ..var super smal gick upp super fort i vikt å nu mår jag super dåligt över dom ..är 21 i år och ska man behöva se ut såhär när man e 21 år`?
    Vågar inte ens knappt ha linnen på sommaren kan inte ha kjol .. kan i bada ute .
    Kan tillägga att jag gick ner dom där kilona som jag gick upp 40 kilo har jag gått ner å nu e jag normal viktig ..
    Så e det någon som vet hur man kan få hjälp med bristningarna ..har hört det där med laser?

• Svar på tråden Bristningar ..har hört att man kan ta bort det med laser ..stämmer det?
  • vill bli tre

kan man det ställer jag mej först i kön!! har massa bristningar..o ja hatar dem!!

vill oxå veta..

PUFF

• Anonym (känslig)

Puff puff puff

Vill bli tre: Jag läste i en tidning förut å där stog det att man kunde ta bort dom med laser ..

men vi puffar på

• Prettywoman

Finns en hyffsat ny metod att ta bort dem med laser. Dock försvinner de inte men det blir bättre.

Annars kan man ju göra en hudreduktion som alltså tajtar till huden. Sistnämnda är dock om man har väldigt mycket överskottshud eftersom inga kirurgiska ingrepp är riskfria.

• Prettywoman

Jag tror även att man måste upprepa lasern men är inte riktigt säker samt att det inte fungerar på alla!

• Anonym (känslig)

Prettywoman: Ok min hud e inte slapp .. tack gode gud för det i alf ..
    Ska man behöva må så här pissigt för alltid då för dom där jävla bristningarna ?
    Usch .. alltså jag ser inte normal ut .. visst man har sätt dom som fått lite på magen ååå vad hemskt tycker dom .. Ja tänk å ha från topp till tå nästan d täckt över hela kroppen e fan inge kul

• lollie

har oxå bristningar lite här o var.. efter graviditet.
    Jag läste på nån plastik kirurg sida (kommer inte i håg vilken) där stog det att det gick att få bort dem men att det krävde ca 6 behandlingar per område o en behandling kostade ca 1000 kr

• Matilda

När ja va gravid och min riktiga bm var på ledigt så hade jag en annan bm och när hon såg min mage så såg hon chokad ut och sa att det går ju att ta med laser sen bort märkena.

Så visst ska det finnas nån metod med laser!

Blev bara så lessen när hon sade sådär just då, när man e lite extra känslig och allt.

Bristningarna e kvar och kommer så att förbli!

• Pärlan81

Ja det kan man men resultatet blir ju inte perfekt, det ger inga garantier att de går bort helt.
    De kan förbättras men de kommer alltid finnas kvar.

• Matilda

Undrar vad de kostar att ta med laser ens? De måste ju vara dyrt.

Svar på tråden Bristningar ..har hört att man kan ta bort det med laser ..stämmer det?