• Anonym (Ledsen)

Någon annan som blivit lurad/tvingad till abort.

Har ni blivit gravid någon gång och känt er överlycklig. Börjat tänka på framtiden och på allt dom har med barnet att göra. Ni berättar för pappan och han vill inte.

Han gör allt för att få dig att göra abort och lyckas.
    Du känner dig tvingad och vågar inte säga nej.
    Mår piss och gråter och genom går aborten.

Jag har varit med om det och på det så dumpar han mig samma dag som jag gjort den.
    Han misshandlade mig psykiskt tvingade mig att köra upp tabletterna i slidan fast jag inte ville.
    Antingen skulle han eller jag.

• Svar på tråden Någon annan som blivit lurad/tvingad till abort.
  • Anonym

Åh herregud vad hemskt.

Inget bra att säga mer än kram

• Anonym

Det här är ingen tröst kanske, men utifrån det du skriver kanske du ska vara glad över att det inte blir något barn med den mannen, och vara glad över att ni inte är tillsammans mer.

Nu kan du hitta dig en ny kille, en som älskar och respekterar dig, som du kan skaffa barn tillsammans med och som glädjer sig tillsammans med dig.

• Anonym (Ledsen)

Jag vet att det kanske var det bästa ändå.
    Men varför gråter jag dagligen?
    Jag är emot abort och jag tycker jag dödat mitt eget barn
    jag kommer aldrig någonsin komma över detta.

• Anonym

Det är ju inte så konstigt att du gråter! Förlust av ditt barn och sveket av din kille.

Kontakta en psykolog, ring din vårdcentral och be att få komma och prata med någon. Du kanske aldrig kan komma över det, men du måste lära dig leva med det som hände.

Ditt barn hade inte fått sin själ än. Den dagen du har en ny kille och ni bestämmer er för att skaffa barn, kommer det barnet få den själ som skulle kommit till dig nu. Så tror jag!

• Anonym

Vilket jävla svin!!!! Jag var med om samma sak, men jag fattade att han skulle dumpa mig direkt sen om jag gick honom till viljes. Inte för att det hade med mitt val att göra men jag behöll mitt barn och ångrar det inte även om han inte visar nåt intresse.
    Men det kanske ändå var det bästa för dig, du får tänka så även det är svårt, och det förstår jag att det är. Han har verkligen misshandlat dig psykiskt och fysiskt med, vilken jävel.
    Önskar dig att du ska må lite bättre för varje dag så kanske du kan leva med det sen.

• Anonym (Ledsen)

Jag ångrar att jag inte behöll det och tog hand om det själv.
    Jag vet att jag hade klarat det.

• Anonym

Jag har varit med om en liknande situation. jag blev gravid, ville behålla barnet men det ville inte mitt ex. Han gick tillslut med på att behålla barnet, sa han... Vi hade fått tabletter för säkerhets skull om jag skulle ångra mig eftersom att sista chansen att genomföra en abort närmade sig. Han lovade att han hade slängt tabletterna. Han kom hem till mig, ville ha sex, stoppade in fingrarna och sedan avbröt han det hela och åkte hem. Han ringde dagen efter och hade såklart stoppat in tabletterna utan min vetskap och jag blev tvungen att genomföra aborten.

Så jag förstår dig, det är fruktansvärt! Ett övergrepp! Känns som mord! Jag hade ju ställt in mig på att bli mamma, såg fram emot det och var för en gångs skull lycklig.

Kram på dig! Fortsätt inte ha kontakt med den mannen, gör inte ditt livs misstag som jag gjorde...

• Anonym (Usch)
    Anonym skrev 2008-11-15 00:09:16 följande:
    Jag har varit med om en liknande situation. jag blev gravid, ville behålla barnet men det ville inte mitt ex. Han gick tillslut med på att behålla barnet, sa han... Vi hade fått tabletter för säkerhets skull om jag skulle ångra mig eftersom att sista chansen att genomföra en abort närmade sig. Han lovade att han hade slängt tabletterna. Han kom hem till mig, ville ha sex, stoppade in fingrarna och sedan avbröt han det hela och åkte hem. Han ringde dagen efter och hade såklart stoppat in tabletterna utan min vetskap och jag blev tvungen att genomföra aborten.Så jag förstår dig, det är fruktansvärt! Ett övergrepp! Känns som mord! Jag hade ju ställt in mig på att bli mamma, såg fram emot det och var för en gångs skull lycklig. Kram på dig! Fortsätt inte ha kontakt med den mannen, gör inte ditt livs misstag som jag gjorde...
    Fy så hemskt :(  JAg fattar inte att det finns så grymma människor. Polisanmälde du honom?

Jag har vart i liknande situation på det sättet att jag blev pressad, hotad och helt psykiskt nedbruten. Och jag har alltid känt som dig TS att göra en abort skulle kännas för mig att döda mitt eget barn. Från början var jag påväg att ge med mig, pga all press. Men jag gjorde inte det, men det hela slutade i missfall nånting som jag tänker beror på hur jag mådde den perioden, jag klarade knappt av att äta eller sova eller nånting. Just då kände jag att det var ett hån att säga att abort är kvinnors rättighet, det kan jag fortfarnde tycka när man så ofta läser om att det faktiskt männen som bestämmer och tar beslutet åt oss, och det är vi som får gå o må dåligt kanske resten av våra liv. De borde ha bättre koll på sånt här på kvinnoklinikerna, kolla så att det verkligen är så att kvinnan villl genomföra det. Eller om hon helt enkelt blir pressad av sitt AS till karl som det så ofta verkar vara.

Nu är jag iaf gravid igen, två år efter missfallet och ska föda om två veckor. Med samma kille dessutom. Hade han sagt att han inte ville behålla det här så hade jag lämnat honom på en gång. Aldrig skulle jag gå igenom det en gång till. Men det har satt djupa spår ändå i vårt förhållande, jag har fortfarande inte förlåtit honom. Det är svårt
  • Anonym
    Svar på #8
    Jag anmälde honom vid ett senare tillfälle när jag blev gravid ytterligare en gång och han misshandlade mig. Han har misshandlat mig och kränkt mig flera gånger innan men jag trodde han skulle förändra sig och börja respektera mig om vi fick barn. Han blev dömd för grov kvinnofridskränkning. Jag födde barnet, en underbar son som nu är sju år. Jag har idag ensam vårdnad men helvetet fortsätter, han terroriserar hela vår familj och min son och jag har kontaktat soc som tyckte jag skulle sätta ner foten och stoppa umgänget vilket jag gjort. Men han ringer och ringer hela tiden, han kommer aldrig förstå att han gör oss illa, att min son är rädd för honom och inte vill träffa honom... Han kallar min son och mig hemska saker och har hotat mig framför min son.

Hur är din kille mot dig? Jag hoppas verkligen ni har det bra och att du inte kommer hamna i min sits.

Kram och lycka till med förlossningen! Det är en fantastisk upplevelse!
  • Sooofiiia

För snart två år sen så vart jag gravid med en man ja träffade då. Han hade två barn sedan tidigare och sa att det inte fanns några andra alternativ då, men att han ville ha barn med mig senare.. jag gick med på att göra aborten och han lovade att han skulle följa med mig till sjukhuset, han ringde när jag låg där och sa att han var tvungen att åka till jobbet. Efter det så slutade han höra av sig.. och vi har inte pratat sen dess.. jag hatar honom..

Svar på tråden Någon annan som blivit lurad/tvingad till abort.