• Anonym (Ledsen)

Någon annan som blivit lurad/tvingad till abort.

Har ni blivit gravid någon gång och känt er överlycklig. Börjat tänka på framtiden och på allt dom har med barnet att göra. Ni berättar för pappan och han vill inte.

Han gör allt för att få dig att göra abort och lyckas.
    Du känner dig tvingad och vågar inte säga nej.
    Mår piss och gråter och genom går aborten.

Jag har varit med om det och på det så dumpar han mig samma dag som jag gjort den.
    Han misshandlade mig psykiskt tvingade mig att köra upp tabletterna i slidan fast jag inte ville.
    Antingen skulle han eller jag.

• Svar på tråden Någon annan som blivit lurad/tvingad till abort.
  • Ezmeraldah
    Anonym (Sanning) skrev 2025-01-08 21:14:42 följande:
    Okej. Ja just det är ju ett uppenbart lagbrott, grov misshandel.

Men alla andra i den här tråden som helt medvetet gjort abort för att någon annan önskade det, har inte blivit lurade eller tvingade. Gått emot sin egen vilja, tyvärr, men inget man kan beskylla någon annan för.
    TS skriver "Han misshandlade mig psykiskt och tvingade mig att köra upp tabletterna i slidan fast jag inte ville. Antingen skulle han eller jag." Hon berättar också att hon kände sig tvingad och inte vågade säga nej. Det är olaga hot och det är straffbart. Man får inte hota med att föra in abortpiller i någons slida om denne inte går med på att göra abort mot sin vilja.
  • Anonym (Kornelia)

Men alla andra i den här tråden som helt medvetet gjort abort för att någon annan önskade det, har inte blivit lurade eller tvingade. Gått emot sin egen vilja, tyvärr, men inget man kan beskylla någon annan för.
    Du visar på en helt otrolig okunskap. Eller möjligtvis en oförmåga till empati. Det är inte alls ovanligt att män använder abort som ett sätt att kontrollera kvinnan. "Om du inte gör abort gör jag slut" kan det låta. Det finns andra typer av tvång än fysiskt.

I berättelserna i tråden får vi dessutom höra att männen, när aborten väl var ett faktum, lämnade i alla fall. Hur är inte det att luras? Tror du verkligen att de hade för avsikt att fortsätta vara tillsammans med kvinnan i fråga, och sedan när han fått henne dit han ville, plötsligt kom på att han inte längre ville ha ett förhållande med henne? Det är uppenbart att de lurades.
  • Ezmeraldah

Angående "Inget man kan beskylla någon annan för". I  inlägg #8 skriver signaturen "Anonym (usch)" att hon blev "pressad, HOTAD och psykiskt nedbruten". Är det inte heller något som någon annan än hon själv kan beskyllas för? Det är hennes eget fel alltså? Det är olagligt att hota någon för att få denne att göra abort.
  • Ezmeraldah
    Anonym (Kornelia) skrev 2025-01-08 21:37:39 följande:
    Du visar på en helt otrolig okunskap. Eller möjligtvis en oförmåga till empati. Det är inte alls ovanligt att män använder abort som ett sätt att kontrollera kvinnan. "Om du inte gör abort gör jag slut" kan det låta. Det finns andra typer av tvång än fysiskt.

I berättelserna i tråden får vi dessutom höra att männen, när aborten väl var ett faktum, lämnade i alla fall. Hur är inte det att luras? Tror du verkligen att de hade för avsikt att fortsätta vara tillsammans med kvinnan i fråga, och sedan när han fått henne dit han ville, plötsligt kom på att han inte längre ville ha ett förhållande med henne? Det är uppenbart att de lurades.
    Precis. Eller hot om att skada kvinnan och/eller barnet. "Om du inte gör abort så knuffar jag dig ner för trappan så du får missfall". "Om du inte gör abort så lägger jag gift i ditt kaffe så barnet dör". Osv. osv. 
  • Anonym (Begränsat lidande)

Handen på hjärtat så var det väl en himla tur att inga av era barn behövde få dessa män till pappa. Det är ju helt upp till er om ni vill ha sex med idioter men att tvinga ett barn att växa upp med en idiot till pappa är ju fruktansvärt. Även om ni dumpar killen så är barnet ofta tvingat till kontakt. 

Valet av pappa är nog det viktigaste och mest betydelsefulla man gör för sina framtida barn. Ett fel val kan innebära en förstörd barndo. Barnet berövas chansen att få en kärleksfull och viktig relation med ansvarstagande pappa.

Jag har världens bästa man och pappa till mina barn. Den relationen hade jag aldrig velat att dom var utan.

Ert lidande och smärta är äkta och fruktansvärd. Men aborten hindrade ju ett fortsatt lidande och fortsatt kontakt med idioten.

• Ezmeraldah
    Anonym (Begränsat lidande) skrev 2025-01-08 21:50:41 följande:

Handen på hjärtat så var det väl en himla tur att inga av era barn behövde få dessa män till pappa. Det är ju helt upp till er om ni vill ha sex med idioter men att tvinga ett barn att växa upp med en idiot till pappa är ju fruktansvärt. Även om ni dumpar killen så är barnet ofta tvingat till kontakt. 

Valet av pappa är nog det viktigaste och mest betydelsefulla man gör för sina framtida barn. Ett fel val kan innebära en förstörd barndo. Barnet berövas chansen att få en kärleksfull och viktig relation med ansvarstagande pappa.

Jag har världens bästa man och pappa till mina barn. Den relationen hade jag aldrig velat att dom var utan.

Ert lidande och smärta är äkta och fruktansvärd. Men aborten hindrade ju ett fortsatt lidande och fortsatt kontakt med idioten.

Flera av kvinnorna här har redan påpekat detta ett antal gånger... Alltså att trots det de varit med om så känner de att det var tur att de inte fick barn med dessa män (några av kvinnorna har senare fått barn med samma män). Men nu är det ju inte det det handlar om här. Oavsett hur man ser på aborten såhär i efterhand så kan dessa kvinnor ha behov av att få prata med andra kvinnor som har liknande erfarenheter. 
  • Anonym (Bedrövligt)
    Ezmeraldah skrev 2025-01-08 20:52:16 följande:
    Vad fan pratar du om?! I inlägg #7 skriver anonym användare att hennes pojkvän tryckte upp abortpiller i hennes slida när de hade sex, utan att säga nåt till henne. Pojkvännen ringde nästa dag och berättade att han tryckt upp abortpiller i hennes slida och då var det försent och hon var tvungen att fullfölja aborten. Detta gjorde pojkvännen trots att han visste att hon absolut inte kunde tänka sig abort. Så jo, hon blev lurad och dessutom.utsatt för ett fruktansvärt övergrepp som är olagligt och som man kan få fängelse för. 

Hur FAN kan du säga att hon inte blev lurad, att hon valde och att det är hennes ansvar?! HUR skulle hon ha stått på sig och följt sitt hjärta?! Berätta det, tack! Förklara vad fan menar och gör det nu, jävla idiot!
    Usch, vad hemskt.
  • Ezmeraldah
    Anonym (Begränsat lidande) skrev 2025-01-08 21:50:41 följande:

Handen på hjärtat så tror jag inte att någon här önskar att få barn med en idiot.

Handen på hjärtat så tror jag inte att någon här behöver lägga handen på hjärtat för att komma fram de självklarheter du rabblar upp (utan att ens ha orkat läsa inläggen ordentligt...). 

Handen på hjärtat så tror jag inte att någon här blir hjälpt av ditt inlägg.

Handen på hjärtat så tror jag att du i första hand vill skryta och plocka poäng på utsatta människors bekostnad.

Handen på hjärtat så tycker jag att du borde läsa på om psykologiska mekanismer och destruktiva relationer. Kvinnor i destruktiva relationer är inte dumma i huvudet så du behöver inte använda någon nedlåtande ton. 

Handen på hjärtat så tror jag egentligen inte att du bryr dig om något av ovanstående. 

Handen på hjärtat... Om vi nu ska lägga handen på hjärtat, som du själv föreslår, så har jag rätt, eller hur? Handen på hjärtat nu...?!  
  • Anonym (Two2)

Barn är ett beslut fattat av två personer.

Han handlade fel men du satte honom inte i en schysst situation.

Lär dig och gå vidare.

• Ezmeraldah
    Anonym (Two2) skrev 2025-01-09 04:55:33 följande:

Barn är ett beslut fattat av två personer.

Han handlade fel men du satte honom inte i en schysst situation.

Lär dig och gå vidare.

Hur menar du? Hon gjorde ju abort för hans skull? Han fick bestämma alltså. Vad gjorde hon för fel?! 

Bestämmer du när hon ska gå vidare? Hon har väl all rätt att prata om vad hon varit med om? 
Svar på tråden Någon annan som blivit lurad/tvingad till abort.