• zingoalla

Innehåll till tonårings paketkalender

Har en son på 16 som jag nu ska hitta grejjer till att lägga i kalendern.Det blir bara svårare å svårare för varje år och jag har verkligen inga ideér alls.Saker som max kostar 20 kr.Har försökt att vi ska sluta men tradition är tradition det hör till att tomten kommer med kalender 1 december.
    Snälla hjälp mig

• Svar på tråden Innehåll till tonårings paketkalender
  • Leija

Ja.... jag skulle ha slutat!

Men mina tips är godis. Men det är kanske bättre med en enda grej för 500:- än 24 små skit grejjer?

Menade inget 'illa' eller så... utan bara en spontan tanke.
    Men kolla tradera efter små grejjer annars. där finns det mkt billigt ju, som är helt nytt

• Leija
    FixarFrasse skrev 2008-11-14 23:18:10 följande:
    Kondomer i åtminstone 2 fack är väl en bra början för en 16-åring?
    Jag tänkte oxå skriva det.... men tänkte att det kanske var ett tokigt svar =)
  • Åzzy
    FixarFrasse skrev 2008-11-14 23:18:10 följande:
    Kondomer i åtminstone 2 fack är väl en bra början för en 16-åring?
    hahahaa

jadu det blir svårt har inga direkta förslag..16 år låter lite gammal för sånt tycker jag!

Kanske biobiljett? matcheck på mc donalds?
  • FixarFrasse

Leija,
    hehe varför det? Tro mig, ett av toppintressen för en 16-årig grabb är..... (guess what!)

• lövet2

Batterier till MP3 eller annat livsviktigt som drar batterier? Du kan ju öppna paketet och lägga ett batteri i några av luckorna kanske ...

• lövet2

Klipp ett kontantkort för mobilen i remsor, så det inte går att läsa hela koden förrän han fått alla remsorna.
    Pennor, sudd?

• annawall

Små lappar med saker som "tvättar din tröja", "lagar middag"? Hallå, en så'n önskar JAG mig...
    Det är svårt att hitta så billiga saker som man verkligen vill ha, känner jag... Man får väl ha lite dyrare i en del och jättebilliga i några... Godis är förstås inte tillåtet? Var bor du? Lagerhaus har kul saker tycker jag, så kan man dela upp lite... Pasta i olika former, små saker till badrummet etc... En strumpa (nästa strumpa kommer nästa dag)...

• GrönaDruvan

Strumpor, deo, godis, lotter, hårgele, rakblad, boxershorts, ny musmatta (ja, till datan), tomma cd skivor, energi dryck, mössa, vantar, kalender... ja, en del saker kostar nog mer, men men...

• Camarogirl

Min mor har fortfarande en adventskalender i köket varje år. Visserligen bara med bilder i, men den hör till. Jag och maken köper gärna en billig chokladkalender till oss var och ställer vid sängen! Kanske barnsligt, men jag älskar allt som har med julen att göra!

Såg nånstans att man kan köpa en chokladkartong, (finns en rätt vanlig som innehåller 24 hjärtan, röd ask, tror jag) och skriva siffror med papparkaksglasyr på varje hjärta. Tänkt för vuxna - och jag tyckte det var en kul grej! Kanske nåt för sonen om han gillar choklad. I alla fall enkelt för dig..!

• millisen

Oki 16 år. Han behöver väl ingen kalender...om nu han så gärna vill ha en så köp en chokladkalender.

• Leija
    FixarFrasse skrev 2008-11-14 23:20:44 följande:
    Leija, hehe varför det? Tro mig, ett av toppintressen för en 16-årig grabb är..... (guess what!)
    Aaa, I know ;oP

nä, jag skulle faktiskt ha slutat med kalendern!
    Som sagt, det är svårt att hitta 20:-'s saker som en 16 åring vill ha, iaf 24 st.
  • zingoalla

Ok,ska se om jag kan komma med några bra svar.Till att börja med tack för era förslag.Jo,han behöver faktiskt en kalender vansinnigt jultokig är han och ärligt så skulle jag själv oxå bli glad.Och dessutom så får ju lillasyster på 10 en.Och faktiskt min man oxå,som får olika sorters julöl,en varje dag.
    Idén med att köpa chokladkartong med 24 bitar i är bra, en sån gav jag en vän förra året.
    Kondomer hade varit bra,fast han har inte riktigt kommit så långt ännu och skulle nog skämmas ihjäl om han fick sådana.
    Kontant korts koden var oxå bra men han har abonnemang.
    Men nu fick jag iaf lite ideér så det ska nog lösa sig i år oxå.Godis och kanske tian lotter i några o sen något fint julpynt i nån.

Svar på tråden Innehåll till tonårings paketkalender