Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Anonym (c)

orgasmer?

Hej har en liten fundering.. Jag läser överallt hur tjejer får orgasmer hit och dit.. Jag är 22 år gammal har haft 3 orgasmer i hela mitt liv!

Ibland undrar jag om det är något fel på mig?

vad kan jag göra för att komma enklare?

tacksam för alla svar

• Svar på tråden orgasmer?
  • Anonym (macNcheese)

onanera och lar kanna din kropp och vad den njuter av.
    jag far orgasm en gang om dagen, med partner, mig sjalv eller bada. men det har tagit tid att lara sig och sa anvander jag fantasier for att hjalpa till lite.

• Anonym (c)

Ja har försökt onanera, men det känns inte riktigt som min grej.. När jag har fått orgasmer så är det me pojkvänner att dom har stimulerat mig..

och jag har SKIT dålig fantasi.

• Jögge

Att få orgasms är inte bara att slänga upp benen och smeka sig själv.
    Oftast, så jämför ni ungdomar med varandra i stället för att se er själva som individ.
    Det jag menar är ofta att man patrar och storskryter om hur många orgasmer man får.
    Men frågan är om orgasmerna är äkta eller drömorgasmer.
    Ex. Killar pratar ofta om hur många tjejer de har lagt på rygg, och så ska dom andra killarna vara värre och när sanningen kryper i fatt dom, så är det bara frökenhöger och en porrtidning som dom har erfarenhet av.
    Nej ta det lugnt du får orgasms när du helt enkel är tänd och i rätt stämning infinner sig och med rätt partner som vet hur en kvinna ska behandlas, sen spelar det ingen roll om du får orgasm, en gång om dagen eller en om året.
    Det är din kropp och känslor som säger nu är det dags, och är du inte tänd på killen/tjejen ja då är det nog svårt att få en äkta orgasm.
    Onanera är ett surrogat och enlig min erfarenhet är det en nödlösning som var några sekunder medan en äkta utlösning och vetskapen att min partner är fult nöjd, ja då mår man gott resten av den dagen.
    Nej riktig kärlek och tålamod då kommer man upp i sjundehimmelen.
    Skit i andra och lyssna till ditt hjärta.
    Det är inte antalet orgasmer som räknas utan styrkan och tillfredsställelsen i orgasmen,
    Killar handen på hjärtat det finns väll inget mer egoist höjanden kick än att ha fått tillfredstält sin partner, så hon inte skälvande tar sig upp från sägen .

• HäckHäxan
    Jögge skrev 2008-11-15 08:53:45 följande:
    Att få orgasms är inte bara att slänga upp benen och smeka sig själv.Oftast, så jämför ni ungdomar med varandra i stället för att se er själva som individ.Det jag menar är ofta att man patrar och storskryter om hur många orgasmer man får.Men frågan är om orgasmerna är äkta eller drömorgasmer.Ex. Killar pratar ofta om hur många tjejer de har lagt på rygg, och så ska dom andra killarna vara värre och när sanningen kryper i fatt dom, så är det bara frökenhöger och en porrtidning som dom har erfarenhet av.Nej ta det lugnt du får orgasms när du helt enkel är tänd och i rätt stämning infinner sig och med rätt partner som vet hur en kvinna ska behandlas, sen spelar det ingen roll om du får orgasm, en gång om dagen eller en om året. Det är din kropp och känslor som säger nu är det dags, och är du inte tänd på killen/tjejen ja då är det nog svårt att få en äkta orgasm.Onanera är ett surrogat och enlig min erfarenhet är det en nödlösning som var några sekunder medan en äkta utlösning och vetskapen att min partner är fult nöjd, ja då mår man gott resten av den dagen.Nej riktig kärlek och tålamod då kommer man upp i sjundehimmelen.Skit i andra och lyssna till ditt hjärta.Det är inte antalet orgasmer som räknas utan styrkan och tillfredsställelsen i orgasmen, Killar handen på hjärtat det finns väll inget mer egoist höjanden kick än att ha fått tillfredstält sin partner, så hon inte skälvande tar sig upp från sägen .
    Det där tyckte jag var ett bra inlägg....
    Ja ljuger inte, visar därför min baksida direkt!!
  • HäckHäxan

TS....

När jag var 22 år fick jag min första orgasm tillsammans med en man..... Av den enkla anledningen att jag kunde slappna av fullt ut och tillåta mig själv att bara njuta...

MEN det är faktiskt såhär, orgasm är en träningssak.... ju mer du lär dig om din kropp, vad du gillar och vad du tycker är skönast, destro bättre och fler orgasmer kommer du få... Om du inte vet vilka muskler som jobbar, hur skall din partner då veta det?

Sedan är det en enorm orgasm press bland folk idag vilket i sig kanske gör några mer hämmade, för man skall ju komma, man skall ju lyckas osv.

Nej jag tror på att man skall lära sig själv slappna av tillräckligt mycket för att njuta fullt ut. DU vet ju att du kan, att du kan få en... så de är väl bara att öva vidare...

Det sämsta man kan göra enligt mig är faktiskt att lägga det där ansvaret på en man, det är du som har ansvar för din njutningen OCH det är NI som har ansvar för ert gemensamma sexliv och hur NI vill att det skall fungera.

• Felix72

köp en dildo för att göra onanerandet lättare.

• Anonym

gnid dej mot möbler partner eller vad du kan komma på använd musklerna knip slappna av träna lite på det så kommer du komma på hur du ska komma sen efter det kan du börja använda händer fingrar dildo det var så jag lärde mej.
    var oxå dålig på att komma själv och fick bara inte till det.
    nu kan jag.

• Anonym (My)

jag har varit i samma sits som du. köpte mig en dildo för fyra år sen men inte tyckt att det har gett mig nåt att onanera själv. MEN, så för några veckor så bestämde jag mig för att prova själv. kör med glidmedel och min dildo. jag får numera orgasm varje dag tillsammans med min dildo+fingrar. =)

Underbart är bara förnamnet! Och jag har lärt känna min kropp på ett helt annat sätt, och detta är jag glad för!

• Felix72
    Anonym skrev 2008-11-15 12:36:05 följande:
    gnid dej mot möbler partner eller vad du kan komma på använd musklerna knip slappna av träna lite på det så kommer du komma på hur du ska komma sen efter det kan du börja använda händer fingrar dildo det var så jag lärde mej.var oxå dålig på att komma själv och fick bara inte till det.nu kan jag.
    tänk bara på att göra det mot möbler hemma och inte på ikea eller hos svärmor

sorry för OT men jag kunde inte låta bli
  • Anonym (gnidaren)

haha!!!ja och för guds skull inte på svärmor!

ja jag förstår ju hur det låter men stimulansen blir skönare när man inte fått grepp om det riktigt och så är det lättare att komma in i det på nåt sätt...

• HäckHäxan
    Felix72 skrev 2008-11-15 12:06:36 följande:
    köp en dildo för att göra onanerandet lättare.
    På vilket sätt gör en dildo onanerandet lättare???

Extremt nyfiken, allra helst som jag använde min första sån för ungefär ett år sedan och jag kan lova att jag onanerat massor innan dess?
  • trollkarl
    HäxanSurtant skrev 2008-11-15 16:24:41 följande:
    På vilket sätt gör en dildo onanerandet lättare??? Extremt nyfiken, allra helst som jag använde min första sån för ungefär ett år sedan och jag kan lova att jag onanerat massor innan dess?
    funderade också på det faktiskt...

men visst om det underlättar för TS så why not, go for it girl.. men jag kan föreslå att du lär dig din egna kropp...
  • Felix72
    HäxanSurtant skrev 2008-11-15 16:24:41 följande:
    På vilket sätt gör en dildo onanerandet lättare???Extremt nyfiken, allra helst som jag använde min första sån för ungefär ett år sedan och jag kan lova att jag onanerat massor innan dess?
    är det inte det?

själv så har jag ingen dildo
  • Anonym (c)

Jag har en dildo köpte den nydligen just för att "träna" Men jag finner liksom inget i det på något sätt. Svårt att förklara.. Jag har jätte bra muskler med tanke på att knippa har aldrig varit svårt.. tror det kommer efter några års hästridning ;)

Men jag antar att det e ända sättet är att lära känna sin kropp och bara vara nöjd och avslappnad med sig själv.

• Anonym (funderar)

ok blir det lite OT här men .... vad menas med en orgasm egentligen? är det den där känslan som kommer islutet efter att man haft sex och typ "juckar" snabbare och snabbare tills man känner sig tillfredställd? eller vadå ska man få ut nån vätska ur sig också? fattar inte riktigt vad folk menar med att "få orgasm" för jag har ALLTID fått den där känslan av tillfredställelse (alltså att man inte vill jucka mer utan att det är slut, alltså känslan har nått sitt maximum och tagit slut) men har aldrig fått ut nån vätska som typ skulle rinna eller något (blir endast våt)...

är det orgasmer jag har fått då eller?
    om det är orgasmer.... får inte alla den där känslan VARJE gång de har sex eller? vad konstigt... för jag får ALLTID den känslan.
    oavsett om jag onanerar själv eller har sex med någon annan...

funderar....

(ps. är tjej)

• Anonym (hum)

Väldigt svårt att veta. En tjej jag varit med säger att det inte finns något naturligt slut, och att hon kan få orgasm efter orgasm. Hon får orgasm av att jag smeker hennes bröst t. ex.

En annan jag mötte var i trettioåren, hon hade aldrig haft orgasm förrän hon var över 30.

Kvinnors sexliv är varierat, att du inte får orgasm betyder inte att det är något fel på dig. Det finns helt enkelt olika typer av kvinnor. Kanske har du inte bara funnit rätt man för dig?

• Anonym (gnidaren)

Anonym funderar:Vilken bra beskrivning!!!
    Det var precis så jag kände innan jag lärde mej att komma.
    Det du upplever är början till orgasm vet jag nu men jag tror du har en blockering av nåt slag.
    Antingen nåt som pågår inom dej eller så är killen/tjejen inte rätt för dej,men ni kan ju förbättra genom att prata.
    Be din sexpartner nästa gång massera dej innan eller dylikt om du tycker om massage.
    Eller hjärntvätta dej att han/hon älskar precis allt med dej och släpp loss,hjälpte mej.
    lita på att du är sexig och tänk inte på nåt annat än saker som tänder dej.
    vill bara säga att det behöver ju inte alls stämma på dej.

• Anonym (My)

Anonym (funderar) skrev 2008-11-16 05:44:57 följande:

ok blir det lite OT här men .... vad menas med en orgasm egentligen? är det den där känslan som kommer islutet efter att man haft sex och typ "juckar" snabbare och snabbare tills man känner sig tillfredställd? eller vadå ska man få ut nån vätska ur sig också? fattar inte riktigt vad folk menar med att "få orgasm" för jag har ALLTID fått den där känslan av tillfredställelse (alltså att man inte vill jucka mer utan att det är slut, alltså känslan har nått sitt maximum och tagit slut) men har aldrig fått ut nån vätska som typ skulle rinna eller något (blir endast våt)...är det orgasmer jag har fått då eller? om det är orgasmer.... får inte alla den där känslan VARJE gång de har sex eller? vad konstigt... för jag får ALLTID den känslan.oavsett om jag onanerar själv eller har sex med någon annan...funderar.... (ps. är tjej)
    Den känslan du beskriver känner jag igen, och jag var/är likadan. Men sen jag började expremintera mer själv så kan jag säga att det är inte samma som orgasm, även om "välbefinnande-känslan" är där även då.
    Orgasm är mer som ordenliga "sammandragningar"/skälvningar som är MER än den känslan du beskriver. jag kan numera känna att NU kommer jag, och så kan får jag en orgasm. Förut var det mer "vägen dit" som hände. En skön känsla, men utan "slut".

Hoppas du förstår vad jag menar.

Man behöver inte få någon vätska ur sig för att det är en orgasm. inte vad jag vet iaf. Det kan komma vätska, men måste inte. är inte som killar som "tömmer sig" vid orgasm.
  • Anonym (funderar)

hmmm ok, haha kan man verkligen känna mer än jag redan gör? vad sjukt, så alltså den där känslan av att "ha uppnått sitt maximum och sedan när allt tar slut" är alltså inte en orgasm?
    när jag har sex och sedan rör på mig allt fortare och till slut brukar jag få den där känslan av att det är slut, så det är ingen orgams utan bara vägen till en orgams? för det kan ju inte vara så att jag ALLTID får orgasmer (för den här känslan som jag får får jag väldigt lätt behöver inte ens anstränga mig något) hmmm
    komplicerat ..

• Anonym (My)

Anonym (funderar) skrev 2008-11-17 02:20:16 följande:

hmmm ok, haha kan man verkligen känna mer än jag redan gör? vad sjukt, så alltså den där känslan av att "ha uppnått sitt maximum och sedan när allt tar slut" är alltså inte en orgasm? när jag har sex och sedan rör på mig allt fortare och till slut brukar jag få den där känslan av att det är slut, så det är ingen orgams utan bara vägen till en orgams? för det kan ju inte vara så att jag ALLTID får orgasmer (för den här känslan som jag får får jag väldigt lätt behöver inte ens anstränga mig något) hmmm komplicerat ..
    svårt att avgöra om det är en orgasm du får eller ej faktiskt.
Svar på tråden orgasmer?