Anonym (funderar) skrev 2008-11-16 05:44:57 följande:
ok blir det lite
OT här men .... vad menas med en orgasm egentligen? är det den där känslan som kommer islutet efter att man haft sex och typ "juckar" snabbare och snabbare tills man känner sig tillfredställd? eller vadå ska man få ut nån vätska ur sig också? fattar inte riktigt vad folk menar med att "få orgasm" för jag har ALLTID fått den där känslan av tillfredställelse (alltså att man inte vill jucka mer utan att det är slut, alltså känslan har nått sitt maximum och tagit slut) men har aldrig fått ut nån vätska som typ skulle rinna eller något (blir endast våt)...är det orgasmer jag har fått då eller? om det är orgasmer.... får inte alla den där känslan VARJE gång de har sex eller? vad konstigt... för jag får ALLTID den känslan.oavsett om jag onanerar själv eller har sex med någon annan...funderar.... (ps. är tjej)
Den känslan du beskriver känner jag igen, och jag var/är likadan. Men sen jag började expremintera mer själv så kan jag säga att det är inte samma som orgasm, även om "välbefinnande-känslan" är där även då.
Orgasm är mer som ordenliga "sammandragningar"/skälvningar som är MER än den känslan du beskriver. jag kan numera känna att NU kommer jag, och så kan får jag en orgasm. Förut var det mer "vägen dit" som hände. En skön känsla, men utan "slut".
Hoppas du förstår vad jag menar.
Man behöver inte få någon vätska ur sig för att det är en orgasm. inte vad jag vet iaf. Det kan komma vätska, men måste inte. är inte som killar som "tömmer sig" vid orgasm.