• Smilla79

    Samband mellan mycket förvärkar och tidig förlossning?

    Finns det något samband mellan mycket sammandragningar, förvärkar och tidig förlossning?

    Jag har haft mycket av det idag, är i v28 och sonen kom tre veckor tidigt... Kan jag vänta mig att föda före bf?

  • Svar på tråden Samband mellan mycket förvärkar och tidig förlossning?
  • Tvåbarnsmor

    Ja, det kan du nog göra.
    Det är ju kroppens sätt att förbereda sig och många som har tidiga SD och förvärkar föder lite tidigare.
    Som omföderska så brukar man ju känna förvärkar och sånt tidigare i graviditeten också.

  • Emelianfian

    Hade tidiga starka förvärkar förra gången och dottern föddes på BFdagen.

    Nu sitter jag här med starka sammandragningar, värk i mage och rygg och ett grymt tryck neråt... hjälper inte med något. får se vad som händer framöver.. är bara i vecka 31+

  • aijo

    har haft mycket förvärkar och SD till och från sen tidigt i grav och graviditeten, är idag inne på BF+5, så jag är tveksam

  • minlille

    Fick min son på bf-dagen. Hade med honom mycket samandragningar. Har denna graviditet haft liknande, men här sitter jag på bf idag och än har bebis-skrutten inte anmält ankomst...

  • miss sixty1

    Jag har haft sammandragningar och förvärkar sedan v 12 och är nu inne i v 39+5 så jag har svårt att tro att man får tidigare för det ! Alla är olika och ALLA HAR sammandragningar bara det att många känner inte av dem,.... då skulle alltså alla få för tidigt mao ;0) Jag har enorma sammandragningar och har varit upp 5g och "stoppat2 dem.. men inget barn ;0)

  • tessan350

    Har oxå haft mycket förvärkar och sammandragningar, sen v 29, men här sitter jag ännu går in i v 39 på tisdag

Svar på tråden Samband mellan mycket förvärkar och tidig förlossning?