• Alvi

Vem valde hur din brudbukett skulle se ut och hade du en blå blomma för tur med i den?

Enligt tradition är det brudgummen som ska ordna brudens bukett och det sägs även att en blå blomma ska vara med i denna, för att bringa tur.

Följde ni traditionen?

Jag hade lite önskemål, men såg inte buketten förrän på bröllopsdagen eftersom min man ordnade den! En blå blomma fanns med, för att bringa tur!

Once you try menskopp you´ll never go back!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vem valde hur din brudbukett skulle se ut och hade du en blå blomma för tur med i den?
  • Trasig Udda Strumpa

öööh det har jag aldrig hört talas om :S

min mormors syster är florist jag sa på ett ungefär vad jag ville ha så det blev röda rosor och någon vit blomma
    det blev jättefint :)

dock kan jag väl tillägga att jag och min dåvarande man har gått skilda vägar en helg annan historia dock

• Fanndis

Min mamma valde och köpte, och det fanns ingen blå blomma i den. Hade inte hört om detta innan omröstningen heller.

• annca
    Blivande maken valde, jag hade inte en aning. Precis så som jag ville!
    (Han hade rätt bra koll på vad jag gillade, och jag hade ganska många gånger påpekat att jag absolut inte ville ha något i rosa eller rött...)
    Så det blev en ganska klassisk med lila- och champagnefärgade rosor och en del grönt. (Bild finnbland bröllopsbilder i mitt galleri...)
    ~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • Miss Lau

Jag valde själv och hade med blå blommor (tillsammans med oranga). Men att det fanns blå blommor var mest en slump, jag var inte så precis i min beställning utan sa "mest orange" och "gör något snyggt".

• Lillfjant

Min syster gjorde min bukett efter lite önskemål från min sida Hade inte någon blå blomma i, men det fanns några mörklila.
    (hade ett blått band jag fått av svärmor i fodret på klänningen)

• Namaste72

Jag band min bukett själv av 40 röda rosor. Inget annat.

{} So, Lord Helmet, at last we meet again for the first time for the last time {}
  • enny signatur

Jag vallde/gjorde "buketten" själv och den hade en blå blomma i sig, men inte för tur utan för att den var fin

• Butterscotch

Jag valde bukett själv och jag minns faktiskt inte ifall det var någon blå blomma med. Om det var det så var det i så fall inte medvetet "för att bringa tur".

• Luddvar

Men det blå man ska ha till bröllopet för att bringa tur behöver ju inte vara en blomma. Det har jag aldrig hört. Men strumpeband, smycke eller nått annat är vanligt att man brukar ha. Själv hade jag ett blått smycke om halsen för att få den där turen.

• Miss Jay

Jag hade blått i strumpbandet istället för tur

• Aquavit

Vi valde bukett tillsammans med floristen, det var ingen blå blomma i den. Jag satte istället i en blå pärla i min krona.
    Det blå måste ju inte vara en blomma...

• Lum

Jag valde buketten själv tillsammans med en väns dåvarande kille som är florist. Hade inge blått i den. Däremot hade jag ett blått strumpeband dolt under klänning, för att svärmor skulle känna sig lugn med att turen var på vår sida.

• ajmaj

Min bästa vän designade brudbuketten, och band den. Hon lyckades helt perfekt!
    Inga blå blommor i den, bara rosa. Däremot var min klänning djupblå (bild finns i galleriet).

• Duckan74

Jag valde själv. Skulle aldrig ha lämnat över det till min man (han kan fortfaranede inte efter 6 år köpa rätt smågodis!). Glömde den blå blomman.

• MalinI

Jag valde väl mer eller mindre själv och det var blåa blommor med. Kollade med maken om han hade någon åsikt. Han vågade inte välja buketten själv.

• NorrVimpel

Nej, jag hade ingen blå blomma i buktetten.
    Guds välsignelse över äktenskapet räcker mer än väl för att "bringa tur"

Svar på tråden Vem valde hur din brudbukett skulle se ut och hade du en blå blomma för tur med i den?