• Alvi

Vem valde hur din brudbukett skulle se ut och hade du en blå blomma för tur med i den?

Enligt tradition är det brudgummen som ska ordna brudens bukett och det sägs även att en blå blomma ska vara med i denna, för att bringa tur.

Följde ni traditionen?

Jag hade lite önskemål, men såg inte buketten förrän på bröllopsdagen eftersom min man ordnade den! En blå blomma fanns med, för att bringa tur!

Once you try menskopp you´ll never go back!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vem valde hur din brudbukett skulle se ut och hade du en blå blomma för tur med i den?
  • Tecken

Jag valde bukett själv, och det var ingen blå blomma med.

• siamusen

Jag valde sjâlv, fast det blev nagot annat. Ingen blå blomma med.

• Mystra

Valde bukett själv utan blå blomma. Hade aldrig vågat lämna över det ansvaret på maken eller någon annan!

• Betty Boop

Jag valde min bukett helt själv. Det blev lila hortensia och lila rosor. Jag gillar inte blått så jag hoppade över det!

• frulan

Jag sprang in i en blombutik typ en timma innan vigseln och såg helt förvirrad ut (bestämde mig i sista sekund för att ha en bukett).

Expediten skrattade när hon såg mig helförvirrad och i brudklänning.
    Hon band ihop en jättefin bukett för några hundralappar. Det var ingen blå blomma i men den var underbar! Bara vita blommor och gröna blad.

Tur... det har vi ju i alla fall, vi träffades ju

• lunkentuss

annat: jag gick till blomaffären och sa -gör en bukett för max 300 kr med rött i... Så kassörskan valde kan man säg, hehe... Ingen blå blomma heller..

• Knubbe12

Hade vita rosor och svarta/vinröda kallor i brudbuketten och det valde vi tillsammans!

• Varmiz

Har inte röstatdå jag inte gift mig än men hoppas på att min bror kommer att göra en kanonfin bukett till mig efter att vi tillsammans tittat på några alternativ kommer han att få fria händer. Han är utbildad florist

*~*~* TINDRA 2008 *~*~* Pyret BF 4 maj 2009 *~*~*
Svar på tråden Vem valde hur din brudbukett skulle se ut och hade du en blå blomma för tur med i den?