• Anonym (undrar)

slapp efter 2förlossningar

hej jag har fött 2barn inom 2.5år nu känner jag mig slapp i underlivet. är ung och måste verkligen komma över de här. vilken är den
    bästa träningsmetoden?? kan man operera sig för för att bli "tajtare" igen??? någon annan som har samma problem???

• Svar på tråden slapp efter 2förlossningar
  • Anonym

testa o gör knippövningar

• Anonym (undrar)

hur lång tid tar de till man merker resultat känns jobbigt att göra övningarna åhh måste ta tag i det här

• Anonym

vet inte beror väl på hur duktig man e. ett bra tips e att öva ibörjan när man kissar o knippa så man slutar kissa, då vet man att man tränar rätt muskel. har du varit på efterkontroll hos din bm?
    kollade inte hon om du kunde knippa bra??

• Anonym

Knipkulor! Du tänker inte på att de sitter där

• Anonym

knipkulor finns på apoteket

• Anonym (slappis)

MAN FÅ ALDRIG ÖVA MED ATT KNIPA STRÅLEN när man kissar. Man sabbar den automatik som kroppen har då.
    Man kan testa att knipa av strålen max en gång i månaden för att se om man förbättrats i sin träning!
    Knipkulor är att rekomendera annars men knip varje dag.
    Jag har oxå genomgått två förlossningar och känner mig mer slapp nu andra gången.

Anonym skrev 2008-11-16 10:07:57 följande:
    vet inte beror väl på hur duktig man e. ett bra tips e att öva ibörjan när man kissar o knippa så man slutar kissa, då vet man att man tränar rätt muskel. har du varit på efterkontroll hos din bm? kollade inte hon om du kunde knippa bra??
  • Anonym

Anonym (undrar) skrev 2008-11-16 10:04:44 följande:

hur lång tid tar de till man merker resultat känns jobbigt att göra övningarna åhh måste ta tag i det här
    Haha, om övningarna känns jobbiga så behövs de ju verkligen! Poängen med träning är ju att göra sånt man egentligen inte orkar just för att bli starkare. :)

Jobba på!
  • Anonym (Muffen)

Jag har fått 2 barn och känner mig otroligt slapp och när jag tränar typ aerobics så känns det som jag ska pinka på mig.
    För 2 år sen när jag var på efterkontrollen med andra barnet så sa bm att jag verkligen måste knipa mer och hon förklarade hur jag skulle knipa rätt.

Sen dess så har jag verkligen knipit varje dag men märker knappt ingen förbättring av 2års knipande.
    Jag har knipkulor men jag måste ligga ner när jag har dom för om jag reser mig så åker dom ju ur.

Jag har också funderat på detta med operation men jag vet inte om det går. Eller jag vet att man kan poerera sig om man har svårt att hålla sig (kisseriet alltså) men att poerera så man blir mer trång i slidan har jag aldrig hört talas om.

Jag är dessutom rädd för livmoderframfall för jag tycker att tappen sitter väldigt långt ner nu för tiden Gråter.

• Anonym (slappis)

men har du kontaktat barnborska om att det inte förbättrats efter två års knipande? Om inte tycker jag du ska göra det...

• Anonym

ÅHH va mycke problem vi slappisar har hahaha vi får se det som en charm

Svar på tråden slapp efter 2förlossningar