• Anonym (undrar)

slapp efter 2förlossningar

hej jag har fött 2barn inom 2.5år nu känner jag mig slapp i underlivet. är ung och måste verkligen komma över de här. vilken är den
    bästa träningsmetoden?? kan man operera sig för för att bli "tajtare" igen??? någon annan som har samma problem???

• Svar på tråden slapp efter 2förlossningar
  • Anonym (Muffen)
    Anonym skrev 2008-11-16 13:34:44 följande:
    ÅHH va mycke problem vi slappisar har hahaha vi får se det som en charm
    jätte charmigt med alla muspruttar som skapas av slappmuffen vid sex Fundersam
    Anonym (slappis) skrev 2008-11-16 13:29:11 följande:
    men har du kontaktat barnborska om att det inte förbättrats efter två års knipande? Om inte tycker jag du ska göra det...
    Jag ska snart dit på cellprovstagning, ska snacka med henne då så får vi se vad hon säger.
  • Anonym

Hej hopp!
    Alltså det ända man kan göra är ju att knipa för kung och fosterland. Annars finns den drastiska lösningen om inget annat funkar, att göra en slid försnävning. Vilket många plast kirurg mottagningar gör, kallas för intim kirurgi. är inte direkt dyrt heller.

• Anonym
    Svar på #6

Anonym (slappis) skrev 2008-11-16 13:09:26 följande:
    MAN FÅ ALDRIG ÖVA MED ATT KNIPA STRÅLEN när man kissar. Man sabbar den automatik som kroppen har då.Man kan testa att knipa av strålen max en gång i månaden för att se om man förbättrats i sin träning!Knipkulor är att rekomendera annars men knip varje dag. Jag har oxå genomgått två förlossningar och känner mig mer slapp nu andra gången.
    Vaddå?! min BM gav mig rådet att knippa kisstrålen! Har jag fattat henne fel?
  • Anonym (slapp??)

Hur vet man att man är slapp? hur känns det när ni stoppar upp ett finger?
    jag känner ju slidväggarna runt fingret, är ju inte som att sätta fingret i en burk eller så... så hur vet man?

• Gung Ho
    Anonym skrev 2008-11-20 01:47:59 följande:
    Svar på #6 Anonym (slappis) skrev 2008-11-16 13:09:26 följande: Vaddå?! min BM gav mig rådet att knippa kisstrålen! Har jag fattat henne fel?
    Slappis pratar i nattmössan.
  • Anonym (slappis)

så här står det

Enkelt test ? är det rätt muskler?
    För att hitta bäckenbottenmusklerna kan man någon gång pröva att "knipa av" strålen en kort stund när man kissar. Men man ska inte använda det som en träningsmetod eftersom det kan störa den reflexmässiga tömningen av urinblåsan. Kvinnor kan även känna efter med ett finger i slidan om musklerna dras ihop runt fingret vid en knipning.

• Anonym (?)
    Ta ett gammaldags bly penna och varige dag träna att hålla den med slida?
  • Gung Ho

Anonym (slappis) skrev 2008-11-20 07:13:14 följande:

så här står det Enkelt test ? är det rätt muskler? För att hitta bäckenbottenmusklerna kan man någon gång pröva att "knipa av" strålen en kort stund när man kissar. Men man ska inte använda det som en träningsmetod eftersom det kan störa den reflexmässiga tömningen av urinblåsan. Kvinnor kan även känna efter med ett finger i slidan om musklerna dras ihop runt fingret vid en knipning.
    Det handlade just om att 'hitta rätt muskel', vilket inte avrådes från i texten.
  • Anonym

intimkirurgi lät intressant nån som gjort??

• Anonym (JÄTTESLAPP)

Här är en till! Jag var jätte stark i slidmusklerna förut innan jag genomgick en vaginal förlossning. Så stark att jag kunde knipa hårt runt ett finger, och tyckte att det var för mycket om mitt ex stoppade upp ett par fingrar där, och muspruttar
    "visste jag inte" vad var för något.

Nu kniper jag för kung och fosterland vid samlag men tror inte att den jag har samlag med ens känner att jag gör det, dessutom vet jag tyvärr alldeles för väl vad muspruttar är för något. Jag funderar nu om det är så att man kan ha skadats där nere så pass att dessa övningar inte "tar"??? Kan man boka en tid bara för att avgöra huruvida man är för slapp eller inte?

Knipkulor kan man alltså köpa på apoteket? Finns de i olika storlekar och isf hur vet man vilken storlek man kan behöva?

• Anonym (mfl)

En sak bara: muspruttar har INGENTING att göra med att man är slapp, tvärtom. Är man väldigt slapp kan det inte bli muspruttar öht.
    Muspruttar uppstår vid vissa ställningar tillsammans med viss samlagteknik och beror på att det blir lite vacum/baksug. Det går att göra hur trångt det än är och är det riktigt, riktigt slappt går det inte alls.
    Graviditeten påverkar spänsten i bäckenbotten mer än vad förlossningen gör. Annars skulle alla som t ex ägnar sig åt fisting vara ordentligt slappa.
    Det är bara att kniiiipa, flickor! Varje dag, flera pass!

• Anonym

min upfattning var att jag var lite slapp eter första förlossningen och att det tog ett år att komma tillbaka i form.
    med knipövningar varje dag blev jag toppen bra. men det gäller att inte sluta knipa utan göra det för resten av livet.
    vet inte hur jag är nu efter andra förlossningen 2 månader sedan för jag har inte haft lust att prova..
    vill knipa.. igen ett tag till..

• Anonym (Tess)

om man genomför ett träningsprogram med knipövningar så kan det ta mellan 6-12 månader innan man får märkbart resultat. bara så du tänker på det TS, du måste hålla ut.
    fick rådet att bestämma mig för att knipa vid ett speciellt tillfälle under dagen så det är lättare att komma ihåg, tex alltid då du borstar tänderna. det funkar!

• Anonym (JÄTTESLAPP)

Men mfl
    Varför fick jag isf aldrig muspruttar innan? Vet att jag var jättetight. Varför är vi fler som upplever samma sak, att man när man var väldigt tight aldrig fick några, medan man får nu när man är slappare.

Men det kanske óckså har med samspel att göra. Att man inte riktigt är i takt eller vad man ska säga. Vet bara att jag och exet hade bra sex och var otroligt samspelta, och där uppstod det heller aldrig några muspruttar. Tight var jag efter att jag fött mitt första barn med kejsarsnitt, men inte nu efter en vaginal förlossning, trots att jag vet att jag kniper rätt...

Men å andra sidan känns det väl skönt och höra att man inte kan få muspruttar om man är för slapp, för då är jag kanske inte det iaf

• Anonym (mfl)
    Svar på #25
    Jomen det är mycket psykologi i det också. Om du oroar dig för att vara slapp så tycker du dig hitta bevis för det också.
    Vaginal förlossning påverkar t ex inte mer än snitt, bäckenbotten (= slidmuskulaturen) påverkas ffa av graviditeten. Vaginal förlossning innebär ju bara att barnet passerar genom slidan vid ett enda tillfälle. Skulle man bli slapp av det skulle alla som fistfuckat vara VÄLDIGT slappa.
    Och muspruttar har med teknik och ställning att göra. Trycks det in luft måste den komma ut. Har man någon slags spänst blir det i form av muspruttar. Är man helt slapp "fladdrar" det bara ut.
    Desto spänstigare mus, desto snärtigare muspruttar!
    Oroa dig inte, njuut och kniip istället.
  • Anonym
    Svar på #26
    Jag har inte hört någon säga att de blivit slappa efter ett KS. Tyvärr är det nog så att man blir uttänjd när man föder barn vaginalt.
  • Anonym (mfl)

Anonym skrev 2008-12-15 13:40:56 följande:

Svar på #26Jag har inte hört någon säga att de blivit slappa efter ett KS. Tyvärr är det nog så att man blir uttänjd när man föder barn vaginalt.
    Ok, en gång till då: det är mycket psykologi i det. Tror du alla som ägnat sig åt fistning är slappa? Tror du de känner sig slappa?
    Bäckenbotten tänjs ut under graviditet pga livmoderns tyngd neråt. Slidan förbereder sig för att barnet ska passera genom att bli luckrare och mer tänjbar.
    Det sistnämnda går alltid tillbaka, bäckenbottensmuskulaturen bör man däremot träna upp igen. Har man en vältränad bäckenbotten från början (som t ex dansare eller ryttare) klarar den graviditetens påfrestningar bättre.
  • Anonym

Ryttare (tävlar sedan 25 år), gjorde snitt med första barnet - det påverkade INTE alls min slidmuskulatur vilket är självklart. Den var ju intakt efter ingreppet.

Nu har jag fött min andra son vaginalt och är inte alls som jag var innan där nere. Musklerna är slappa och jag kan inte spänna/krama om mitt finger till exempel.
    BM frågade mig om jag var ryttarinna eftersom jag hade långsamt öppningsarbete - 23 timmar med intensiva värkar utan att mycket hände, samt ett extremt effektivt utdrivningsskede. Jag krystade ut honom på tre krystvärkar. Tydligen är detta ganska typiskt när man har stark bäckenbottenmuskulatur.

Men som sagt - jag är inte som innan och jag är övertygad om att detta är ytterst individuellt. Slidan är större eller mindre hos olika kvinnor, precis som penisen hos män, eller hur? Om man från början är lite större kanske förändringen inte blir lika uppenbar och tvärtom. Dessutom så kan det ju faktiskt vara så att även om man blir större så är storleksökningen ingenting som behöver påverka sexlivet, utan mest är en mental medveten förändring som tar alldeles för stor plats i sängen.

Träna och njut! Det ska jag göra.

Svar på tråden slapp efter 2förlossningar