• Pormoicheia

Min man duschar inte

Äh...
    Sålänge man inte har rejäla problem med kroppslukt och kroppsvätskor så är det väl inget ofräscht med att duscha så sällan som ens bar a1 gång i veckan.

Hygienen kan man nämligen sköta utan att duscha hela kroppen...

It's the end of the world as we know it, and I feel fine
  • Pormoicheia
    Jappen skrev 2008-11-17 10:19:27 följande:
    Lyssna inte på snuskpellarna här utan fortsätt att tycka att hygien är viktigt och det är inget märkligt med att kräva en dusch av sin man VARJE dag..............
    Fast bara för att man inte duschar varje dag så innebär ju inte det att man skiter i sin hygien.

Alla behöver duscha olika ofta, inte mer än så.
  • Pormoicheia
    Jappen skrev 2008-11-17 10:19:27 följande:
    Amen för......Menar ni att ni inte duschar varje dag?Sjuuuukt snuskigt!!!
    Jag duschar verkligen inte varje dag...och jag använder inte heller varken tvål eller schampo.

Fy vilken slusk jag måste vara
  • Pormoicheia
    fairyfloss skrev 2008-11-17 13:23:06 följande:
    Ts, härligt att du fått ett nytt perspektiv! Jag duschar kanske 2-3 gånger i veckan (beroende på hur varmt det är, men jag erkänner att det ibland händer att jag dushar ett par dagar i rad om det varit extra svettigt). Jag tvättar inte heller håret mer än 1 gång i veckan, oftast var tionde dag ungefär. Jag använder heller inte deo. Många skulle nog tycka jag var äcklig baserat på den vetskapen. Men det är jag inte .
    It´s you and din lortgris
  • Pormoicheia
    Anonym (ryyyyser..) skrev 2008-11-18 14:11:20 följande:
    Jag känner direkt vilka männsiskor som är noga med sin hygien och vilka som inte är det. Även om dom inte luktar ren svett så får dom en slags unken lukt.
    Intressant uttalande.

Först och främst.
    Sedan när är det att inte vara noga med sin hygien att inte duscha varje dag?
    Man kan väl tvätta sig på andra sätt...eller?

För det andra:
    Jag lever med en sambo som är både doftkänslig och "överärlig" och jag duschar ungefär var tredje dag (såvida det inte behövs oftare då förstås).

Jag använder inte heller varken tvål, schampo eller andra parfymerade krämer och min sambo (som säger som det är) har sagt "jag saknar att du luktar".
    Jag tror jag litar mer på min sambo än på vad en anonym människa påstår sig kunna via ett öppet forum

Sen skulle man ju kunna vända på ditt påstående om att folk som inte duschar vänjer sig vid sin unkna doft.
    Duschar man varje dag och är van vid att man alltid doftar syntetiskt så är det ju inte så konstigt att de tycker att folk luktar illa om de inte luktar parfym.
    Men att inte lukta syntetiskt är långt ifrån samma sak som att lukta illa.
  • Pormoicheia
    solfrost skrev 2008-11-18 14:39:19 följande:
    Ni som inte duschar varje dag...Hur vaknar ni till liv?
    Oset av bebisbajs, kräks och kissblöja i kombination med hundens andedräkt får en att piggna till snabbt kan jag lova
    A
  • Pormoicheia
    Anonym (prinssesan) skrev 2008-11-18 15:49:13 följande:
    Att det är så många som anser det normalt att inte ducsha dagligen är ju helt otroligt!! Jag kan väl möjligtvis förstå om man hoppar över någon dag om man somnar ifrån eller nå`t men ärligt talat det är faktiskt äckligt att inte ducsha dagligen. Tänk så mycket skit rent ut sagt som man utsätts för dagligen på sin arbetsplats, lokaltrafiken, matbutikerna etc. Ja, det är ju inte konstigt att många är förkylda och sjuka när dom inte ens kan sköta något så grundläggande som sin hygien!!
    Hur mycket skit man utsätts för beror ju faktiskt hwelt och hållet på vad man gör på dagarna och hur/var man bor...
    Anonym (ryyyyser..) skrev 2008-11-18 15:25:15 följande:
    doft.Duschar man varje dag och är van vid att man alltid doftar syntetiskt så är det ju inte så konstigt att de tycker att folk luktar illa om de inte luktar parfym.Men att inte lukta syntetiskt är långt ifrån samma sak som att lukta illa.[/citat]Tja, allt är en tolkningsfråga! För 200 år sen så luktade folk säkert inte likadant som nu. Men som sagt, jag känner direkt om folk inte har en "normal" hygien (normal i min värld är duscha varje dag).
    Skulle jag lukta illa eller börja se ovårdad ut säger sambon till (vilket han hittils inte behövt göra trots att jag inte använt tvål eller schampo i över 1 år...)

Tycker det talar för sig självt
  • Pormoicheia
    Svar på #134
    Fast säger du inte emot dig lite nu?

Förespråka tvål fast tvålen är boven...

Även bara vatten torkar ut och tvål i underlivet är verkligen inte att föredra.

Ansiktet är det egentligen dumt att tvätta på morgon då man isåfall tvättar bort hudens naturliga skydd (det sätter bara huden i arbete med att tillverka nytt fett).
    Men det beror ju lite på var man vistas under dagen samt om man använder smink eller inte.
  • Pormoicheia
    Anonym skrev 2008-11-18 19:42:44 följande:
    nej jag säger absolut inte emot mig själv. tvål på luktställena en gång om dagen är inte för mycket. som sagt EN gång om dagen är inte för ofta!sen beror det väl på vilken tvål man har i underlivet? eller kanske om man kan undvika att få in tvålen i slidan, för det ska man självklart inte.dessutom är det väl ändå lite av en bas i att tvätta av sig på fötter, underliv, armhålor och ansikte en gång om dagen om man är vuxen? oavsett vad man gör under dagen eller om man har smink?
    Olja rekommenderas på de flesta håll, möjligen en mild tvål men så sällan som möjligt isåfall.

"dessutom är det väl ändå lite av en bas i att tvätta av sig på fötter, underliv, armhålor och ansikte en gång om dagen om man är vuxen? oavsett vad man gör under dagen eller om man har smink?"

Nja...jag vet inte jag.
    Basis är väl att hålla på sin hygien och tvätta sig så ofta det behövs. Men hur ofta som är tillräckligt ofta varierar ju.
    Anonym skrev 2008-11-18 19:59:46 följande:
    ja usch, inte hade jag velat ha sex med nån som inte duschat på två dagar  känns som det är lite ofräscht om man inte tvättat sitt underliv liksom...
    Ja för det kan man ju inte tvätta på annat sätt än att hoppa in i duschen
  • Pormoicheia
    Violiejolie skrev 2008-11-18 21:03:39 följande:
    Men jag kan bara säga att jag har aldrig haft bättre hårkvalité än vad jag har nu när jag tvättar håret var tredje dag istället för varje, tex.
    Jag har slutat med både schampo och tvål och tvättar mig ordentligt 1 gång i veckan  (kropp och ansikte med olja och scrub och håret med ägg eller balsam).
    Däremellan räcker det med vatten såvida jag inte gjort något speciellt vill säga.

Varken hy eller hår har någonsitt sett så bra ut eller varit i så gott skick!
  • Pormoicheia
    Anonym (mittex) skrev 2008-11-18 22:32:54 följande:
    Tvätta håret med ägg en gång i veckan.. Hur luktar det?
    Inget särskilt...
    Under tvätten luktar det givetvis ägg och under sista sköljningen luktar det citron eller äppelcidervinäger då jag sköljer sista omgången med citron- eller äcvvatten.
    Men efter det torkat luktar det bara hår, såvida jag inte tillsatt något doftämne (eterisk olja).
  • Pormoicheia
    Anonym (mittex) skrev 2008-11-18 22:44:32 följande:
    Ok. Du utelämnade det där med citron/äppelcidervinäger...
    Det är inget man måste på det viset dock men det är väldigt bra för både hår och hårbotten.
    Använder man bikarbonat (som är basiskt) så är det dock viktigt då det återställer balansen.
Svar på tråden Min man duschar inte