• Anonym (fräsch)

Min man duschar inte

Jag skrev rubriken så krasst mest för att locka läsare, för jag behöver massa råd!!

Speciellt under vinterhalvåret duschar inte min man så ofta, typ varannan dag kanske, för annars blir han så torr säger han. Jag har köpt apotekets duscholja till honom för att uppmuntra honom att duscha oftare, han säger att den är bra men själva vanan att duscha har inte ändrats på märkbart.

När vi ska ha sex så vill jag att han ska duscha och göra sig fräsch för mig. Jag känner att på det viset visar han för mig att han vill göra sig fin för mig, precis som jag gör mig fin för honom. Men vad kan jag säga när vi har fixat en fin lördagsmiddag med vin och levande ljus och han har inte duschat?

Jag tycker det är as-svårt att säga något utan att såra eller förstöra stämningen. Jag måste prata med honom om det här men jag vet inte hur. Jag kan ju inte gå omkring och bli avtänd på min annars fina man?? Det känns så fånigt att vi har varit tillsammans i 5 år men jag kan inte prata med honom om hygien. Men det är ju ett känsligt ämne. Eller anser jag iaf att det är känsligt, vet inte hur man ska säga det.

Samma sak om han har dålig andedräkt, hur säger man det??

Jag är nog mer av en "fräschoman", jag duschar alltid en gång per dag (ibland ibland även 2 ggr) och jag borstar tänderna 2-3 ggr/dag. Jag skulle själv bli alldeles förfärad om jag är ofräsch eller har dålig andedräkt. Jag är väldigt noga med sånt.

Det här är mitt enda "problem" med min man och det verkar banalt men det är ett problem för jag vet inte hur jag ska hantera det.

Snälla hjälp! Hur ska jag få ändring på det här innan vårt sexliv går käpprakt åt skogen??

• Svar på tråden Min man duschar inte
  • Anonym

Men det är ju inte bra att duscha för ofta, speciellt om han har tott hud som han säger.

Du kan kanske be honom vänta med duschning tills ni ska sexa? Då kan du kanske locka in honom i duschen tillsammans med dig...

• Anonym (m)

Jag har dålig andedräkt och detta kan jag inte göra nåt åt.. Jag har försökt, borstar tänderna minst 2 ggr / dag

och på vintern duscha jag varannan dag, just pga av min hud, dock tvättar jag mig varje dag..

• FixarFrasse

Jag duschar varje dag, ibland två gånger i samband med träning, men har man torr hy o s v, tycker jag inte att varannan låter såå hemskt!
    MEN, ett minimum är ju att TVÄTTA "luktställen" (Armhåla, snopp, ända och fötter) varje dag, men det är ju lika mycket jobb som att duscha.

Men det är ju så j-a skööönt att duscha!!

• Anonym (Ofräsch?)

Varannan dag var väl inte jättesällan... Trodde det handlade om en gång/vecka eller nå't.

Om jag inte har gjort något speciellt, tex tränat/promenerat så blir det ungefär varannan dag för mig också men jag känner mig inte ofräsch för det. Man tvättar ju av sig lite grann på morgonen och tar deo.

• Anonym (...)

Det verkar mera vara ditt problem än att du har problem med din man.
    Har man inget arbete som kräver att man duschar alla dagar så är det helt och totalt onödigt. Man börjar inte lukta illa och blir inte ofräsh för att man inte duschar en dag om man har ett lugnt jobb.
    Ni får väl passa på att ha sex varannan dag då när han har duschat bara.

• Anonym (okej...)

Säger som ovan, varför skulle varannan dag var sällan...? Det låter helt normalt.

• Anonym

vi duschar var annan eller vart tredje dag.. är inte så kinkiga. när man har sex man man ju bara snabbfräscha till sig.

testa ge honom sb12. den är skitbra mot andedräkten

• Anonym (fräsch)

Så det är mer fel på mig som duschar så ofta? (bara en rak ärlig fråga)

Är det jag som bör ändra min inställning till min mans hygienvanor? Jag tycker det känns som en sån obalans när jag är nyduschad, fräsch med fräscha fina underkläder medan han är som han är (inte ansträngt sig märkbart inför vår kväll).

Ska jag tagga ner på min hygien så jag känner att vi är på samma nivå? (vet varken ut eller in)

??

• Anonym (okej...)

TS:
    Nej, det är inte fel att duscha varje dag heller. Det är väl upp till var och en.
    Men det är ju inte onormalt att duscha varannan. Inte heller är det säkert att man luktar ofräscht för att man gör det...

• Anonym

fråga honom vad han tycker... han kanske ycker att du ska tagga ner. eller så kan ni mötas på mitten..?

Svar på tråden Min man duschar inte