Inlägg från: Anonym (fräsch) |Visa alla inlägg
  • Anonym (fräsch)

Min man duschar inte

Jag skrev rubriken så krasst mest för att locka läsare, för jag behöver massa råd!!

Speciellt under vinterhalvåret duschar inte min man så ofta, typ varannan dag kanske, för annars blir han så torr säger han. Jag har köpt apotekets duscholja till honom för att uppmuntra honom att duscha oftare, han säger att den är bra men själva vanan att duscha har inte ändrats på märkbart.

När vi ska ha sex så vill jag att han ska duscha och göra sig fräsch för mig. Jag känner att på det viset visar han för mig att han vill göra sig fin för mig, precis som jag gör mig fin för honom. Men vad kan jag säga när vi har fixat en fin lördagsmiddag med vin och levande ljus och han har inte duschat?

Jag tycker det är as-svårt att säga något utan att såra eller förstöra stämningen. Jag måste prata med honom om det här men jag vet inte hur. Jag kan ju inte gå omkring och bli avtänd på min annars fina man?? Det känns så fånigt att vi har varit tillsammans i 5 år men jag kan inte prata med honom om hygien. Men det är ju ett känsligt ämne. Eller anser jag iaf att det är känsligt, vet inte hur man ska säga det.

Samma sak om han har dålig andedräkt, hur säger man det??

Jag är nog mer av en "fräschoman", jag duschar alltid en gång per dag (ibland ibland även 2 ggr) och jag borstar tänderna 2-3 ggr/dag. Jag skulle själv bli alldeles förfärad om jag är ofräsch eller har dålig andedräkt. Jag är väldigt noga med sånt.

Det här är mitt enda "problem" med min man och det verkar banalt men det är ett problem för jag vet inte hur jag ska hantera det.

Snälla hjälp! Hur ska jag få ändring på det här innan vårt sexliv går käpprakt åt skogen??

• Svar på tråden Min man duschar inte
  • Anonym (fräsch)

Så det är mer fel på mig som duschar så ofta? (bara en rak ärlig fråga)

Är det jag som bör ändra min inställning till min mans hygienvanor? Jag tycker det känns som en sån obalans när jag är nyduschad, fräsch med fräscha fina underkläder medan han är som han är (inte ansträngt sig märkbart inför vår kväll).

Ska jag tagga ner på min hygien så jag känner att vi är på samma nivå? (vet varken ut eller in)

??

• Anonym (fräsch)

Det är ju det att i mina tankar så gör jag mig fin & fräsch för honom, för att jag älskar honom. När jag ser att han inte gör detsamma för mig så blir jag ledsen (i min värld).

• Anonym (fräsch)

"Säga till honom" är lättare sagt än gjort! Jag vet inte HUR jag ska säga det. Då jag tycker det är så känsligt så vet jag inte hur jag ska säga det till honom. "Hörru älskling, gå å borsta tänderna och fräscha upp dig lite inför midda´n!"

??

• Anonym (fräsch)

Jag förstår att en del inte förstår mitt problem, man kan inte förstå och ha insikt i alla människors hjärnor och tankegångar. Men som jag skrev i början så är det ett problem för mig, i min värld och mina tankar. Jag erkänner, och har förstått nu, att det är nog jag som är överdrivet fräschoman av mig.

Men ett problem är ett problem, och det är till för att lösas! Jag ska öva på att bli mer rak och ärlig mot min man (fastän jag inombords kryper ihop då jag skulle själv bli förfärad ifall jag skulle bli tillsagd att fräscha upp mig. För mig är det en så känslig sak.).

Jag ska prata med honom innan vi har nästa mys-bara vi-kväll. Och jag ska försöka ändra min egen inställning (inte lätt men jag ska verkligen försöka). Det är svårt, jag vet inte om ni kan fatta det. Suck, jag är nog verkligen fixerad.

• Anonym (fräsch)

Jag börjar ana att de som svarar upprört att varannan dag inte är sällan själva tar illa upp då de själva duschar varannan dag. Jag har sagt det innan och jag säger det igen; jag är duschfixerad!

• Anonym (fräsch)

Vill säga TACK ALLA som har gett mig konkreta tips och råd!

• Anonym (fräsch)

Nej, du är inte äcklig för det, men jag skulle inte vilja ha sex med dig.

Anonym skrev 2008-11-16 11:41:23 följande:
    jag duschar inteheller varje dag är jag äcklig?
  • Anonym (fräsch)

Jag börjar få nya perspektiv med hjälp av den här tråden, jag är väldigt tacksam över att få så många svar!

Anonym (värre) skrev 2008-11-16 11:47:59 följande:

Förstår att du tycker att det är ett problem... Men kan ju säga som såhär att det kunde varit värre, mycket värre!! Min sambo duschar MAX 1 gång i veckan året runt!! Om jag har tur!!! Ibland mer sällan än så - vid vissa tillfällen har det gått mer än två veckor!! Jätteäckligt, jag vet, och jag tjatar på honom att han ska duscha, men det hjälper inte. Så som sagt; det kunde varit MYCKET värre!! Jag hade själv varit överlycklig om min sambo duschade så ofta som vartannan dag!!!
  • Anonym (fräsch)

Haha! Det börjar nästan bli komiskt att läsa vissas inlägg!

Jag har insett problematiken med FL och många forum; folk läser inte trådstarten ordentligt, och läser heller inte vad TS skriver i tråden (hur resonemanget utvecklas).

Jag har redan "gått vidare" i mitt resonemang och tycker inte längre att det är ngt problem då jag har fått perspektiv på "duschproblemet". Jag vet nu hur jag ska tackla min mans vana att duscha eller inte duscha. Jag får helt enkelt säga till i god tid innan vår romantiska kväll att "älskling, vi kan väl fräscha upp oss inför middagen?".

Jag gillar enkla lösningar på problem och TACK ni som fick mig att se det! Pussar och kramar och jag önskar er alla massa romantiska kvällar!!

• Anonym (fräsch)

Nej, jag blir sällan torr. Bara i enstaka fall efter att jag rakat benen, men då brukar jag avsluta duschen med att smörja in benen med barnängens barnolja så blir bena lena och fina.

Som man kan utläsa i tråden så är alla människor olika, har olika kroppar, hudtyper och åsikter.

Anonym skrev 2008-11-18 14:35:51 följande:
    Varannan dag?? Det är väl inte så farligt??!! Inget att gnälla på tycker jag!! Måste fråga dig ts. Hur är det med dig då? Blir inte du torr när du duschar så pass ofta???
  • Anonym (fräsch)

Tack, det är precis vad jag också har kommit fram till nu efter reflekterande av den här tråden.

Mollie77 skrev 2008-11-18 15:52:31 följande:
    Tycker dock inte man behöver duscha varje dag men innan sex dock alltid..
  • Anonym (fräsch)

Det är svårt att få med HELA bilden när man skriver text i ett forum.

Så jag förtydligar mig själv:

Inlägg 124 har verkligen läst mina inlägg som mycket större problem än vad jag upplever det som. Jag har aldrig tänkt separera från min man pga att han inte duschar dagligen.

Anonym (svett): Jag har förvånats själv över det när jag kramar om min man och säger spontant "vad gott du luktar!" och han säger tillbaks med ett skratt "..och jag som inte har duschat sen igår!".

Han kanske tycker att jag luktar tråkigt när han sällan får känna min unika kroppsliga lukt? Jag parfymerar mig inte överdrivet, använder inga andra doftande produkter än deo, men att jag duschar dagligen gör ju att jag duschar bort min kroppslukt. Intressant tanke, tack för reflektionen!

Anonym (svett) skrev 2008-11-18 15:57:02 följande:

Men det sägs ju att det är lukten under armarna som gör att vi väljer partner. Du har nog valt fel karl då eftersom du inte gillar din man när han luktar "som han ska". Det är väl ingen som blir skitig på en dag??
  • Anonym (fräsch)

Skitbra sammanfattning! Tack!

Anonym skrev 2008-11-18 18:37:42 följande:
    Jag duschar normalt sett varannan dag. Barnen samma sak. Maken varje gång han jobbar, när han är hemma ungefär varannan dag. Duschar på kvällen hatar morgondusch. Så ja vi är olika. Men som sagt var TS, SB12 mot andedräkten (KANON), förspel i duschen och ärlighet.
Svar på tråden Min man duschar inte