• Anonym

Min man duschar inte

Att duscha varannan dag under vinterhalvåret är inte ohygieniskt. Tvättar händer och ansikte gör man ju vilket som.

Kan förstå att det känns trist om han inte duschar när du/ni har lagat en god middag en helg - vad efterrätten blir då kan man ju lätt gissa sig till... Att fixa till sig och göra sig fin vid ett sånt tillfälle är ett "måste" tycker jag.

• Anonym

Duscha varannan dag är okej!! men när det blir var tredje dag blir det aldeles för mycket.. jag o min sambo duschar allra oftast varje dag men ibland blir det varannan, och då behövs det.

att man gör sig fräsh innan sex tycker jag man ska, om man inte vill hoppa in i duschen om man nu tycker det är jobbigt så kan manju alltid använda våtservetter osv.

• Anonym

usch vilken slusk du lever med...fy

• Anonym

nej det är det ju inte, det är ju tillför situationer som t.ex. om man är på resa och inte hinner/kan duscha på ett tag, till småbarn när man byter blöja, och för intimt.. det stå t o m det på burken.

Don38 skrev 2008-11-16 19:01:45 följande:
    Våt servetter ?? det är ju nästan som att bara slänga parfym på skiten ..haha
  • Anonym

Skippa att tvätta håret varje gång då... men kroppen tycker jag att man ska duscha varje dag. Åtminstone tvätta underlivet och under armarna..

Anonym (kia) skrev 2008-11-16 21:58:18 följande:

man ska inte duscha varje dag!!! de är normalast att duscha 2-3 ggr i veckan. helst 2. kroppen blir torr av vattnet. och sen slits de på håret.
  • Anonym

Duscha varannan dag är väl inget tycker jag. Här duschar vi varje dag, ibland varannan och ibland var tredje. Håret tvättar jag en gång i veckan. Och jag är inte ofräsch, inte min man heller. När vi är lortiga duschar vi helt enkelt typ.. och vi har rena kläder och bra munhygien osv..

• Anonym

klart om hon sk aner o slicka hans anus eller nåt s¨å vill man ju att han ska vara ren.haha

• Anonym

hahaha, men fan, jag duschar inte heller varje dag, men klart om det är sommar och extra svettigt på jobbet eller va fan så gör man det, ehh du ställer för höga krav på din man, han kan väl tvätta sig ren där nere om du ska ..... behöver inte duscha ba för det ehhe

• Anonym

Duscha varje dag? vem orkar det..

• Anonym

Varannan dag?? Det är väl inte så farligt??!! Inget att gnälla på tycker jag!! Måste fråga dig ts. Hur är det med dig då? Blir inte du torr när du duschar så pass ofta???

• Anonym

TS: Jag har själv torr hud och duschar med olja, men jag kan tyvärr inte duscha varje dag trots det - oljan hjälper men den är ingen mirakelmedicin.

är faktiskt "skitigare" efter en dusch än innan, för man har flyttat runt bakterierna över hela kroppen. Men om man duschar på morgonen så är bakterifloran återställd till kvällen - du är alltså renare flera timmar efter en dusch än precis efter.

• Anonym
    solfrost skrev 2008-11-18 14:39:19 följande:
    Ni som inte duschar varje dag...Hur vaknar ni till liv?
    Är småbarnförälder.. Så här behövs ingen väckarklocka inte! :)
  • Anonym

vadå? måste man verkligen tvätta HELA kroppen varje dag?! räcker det inte med underlivet och under armarna + tänderna och ansiktet? det är ju där man blir "ofräsch" jag blir också torr om jag dushar varje dag! men jag ser alltid till att hålla dom områdena rena! och dom tvättar jag VARJE dag. men hela kroppen? neeej...

• Anonym

min man har också dålig andedräkt och jag säger rätt ut att han har det. tyvärr blir det inte lika mycket pussar...

dusch bör man ju som vuxen människa ta varje dag anser jag! även om man nu inte har ett fysiskt krävande arbete så är väl ändå basis att man som vuxen människa tvättar av fötter, underliv, armhålor och ansikte?! det pratas om att det inte är bra att duscha för ofta, men en gång om dagen är inte för ofta. de som har hudproblem kan hålla sig till tvål på ovan nämnda ställen, så klarar huden det rätt bra! oftast är det inte vattnet som förstör huden utan tvålen!

• Anonym

Jag duschar normalt sett varannan dag. Barnen samma sak. Maken varje gång han jobbar, när han är hemma ungefär varannan dag.

Duschar på kvällen hatar morgondusch. Så ja vi är olika.

Men som sagt var TS, SB12 mot andedräkten (KANON), förspel i duschen och ärlighet.

• Anonym
    Pormoicheia skrev 2008-11-18 18:05:15 följande:
    Svar på #134Fast säger du inte emot dig lite nu?Förespråka tvål fast tvålen är boven...Även bara vatten torkar ut och tvål i underlivet är verkligen inte att föredra.Ansiktet är det egentligen dumt att tvätta på morgon då man isåfall tvättar bort hudens naturliga skydd (det sätter bara huden i arbete med att tillverka nytt fett).Men det beror ju lite på var man vistas under dagen samt om man använder smink eller inte.
    nej jag säger absolut inte emot mig själv. tvål på luktställena en gång om dagen är inte för mycket. som sagt EN gång om dagen är inte för ofta!
    sen beror det väl på vilken tvål man har i underlivet? eller kanske om man kan undvika att få in tvålen i slidan, för det ska man självklart inte.

dessutom är det väl ändå lite av en bas i att tvätta av sig på fötter, underliv, armhålor och ansikte en gång om dagen om man är vuxen? oavsett vad man gör under dagen eller om man har smink?
  • Anonym

ja usch, inte hade jag velat ha sex med nån som inte duschat på två dagar  känns som det är lite ofräscht om man inte tvättat sitt underliv liksom...

Svar på tråden Min man duschar inte