• seppo

ikea-kök?? är ni nöjda eller inte??

Jo, vi ska köpa ett ikeakök har vi tänkt, jag är bara tveksam till kvalitet och service och undrar då vad ni har för erfarenheter av det?

Är ni nöjda med:
    -era val av produkter?
    -servicen?
    Köpte ni allt på ikea eller t ex. blandare eller bänkskiva från nåt annat ställe?

Något ni ångrar v.g tex skåpval osv?
    Har ni skruvat och monterat själva eller köpt de tjänsterna på ikea eller annan "montör"?

Jag är jättenyfiken så svara gärna utförligt om ni orkar...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-23 18:09
    vad är skillnaden på planlimmad och underlimmad diskho??

• Svar på tråden ikea-kök?? är ni nöjda eller inte??
  • panki2

Nöjd med allt utom keramikhällen - allt är från Ikea utom kyl o frys

• Väntar

Vi köpte stommar, luckor, diskmaskin och diskho på IKEA. Är nöjda med allt utom diskhon. Den blev flammig och repig på en gång. Har en bekant som jobbar på IKEAs köksavdelning och hon skulle inte köpa bänkskiva eller ho på IKEA. Vi köpte en laminatskiva på BAUHAUS och den är kalasbra.

• Väntar

Glömde... vi byggde själva. Inga problem som inte gick att lösa

• Jesster

Är nöjd med både kvalité och service. Använde snickare anlitad av IKEA. Satte ihop stommarna själva bara sedan fixade snickaren resten.

Köpte allt utom vitvaror från IKEA. Det enda jag skulle gjort annorlunda är att inte ha köpt en träskiva. Det är snyggt men värdelöst! Skulle ha valt laminat istället. Men det är ju inte IKEAs fel

Den som söker han finner - www.google.se
  • johandra

Vi har stommar,luckor,skivor,häll och diskmaskin från ikea..

Är nöjda med allt nu efter byte av skivor och ho...Från början hade vi raka laminatkanter på bänkskivan samt underlimmad ho..hoarna var precis kass! Svåra att hålla rent,blev fula direkt och omöjliga att få fina igen...Små var dom oxå..Bänkskivan höll inte alls men vi fick dom utbytta och nu har vi alukanter på och det funkar toppen Vi är nöjda! Nu har vi en riktig diskbänk från stala oxå och är sååååå nöjda!

Mamma till världens finaste Ella 060309 och Alice 071219
  • mrs holiday

Jättenöjd! Vi har köpt skåpstommar, luckor, bänkskiva (massiv ek), frys och micro från IKEA. Allt har fungerat perfekt. Beställningen stämde och kom i tid, det gick bra att montera (det gjorde vi själva)och vi har haft köket i drygt ett år och det fungerar bra och håller än.

Jag har hört att IKEAs blandare inte är bra, så vi köpte från FMmattsson. Kyl, ugn och spis är från Husqvarna/electrolux för att jag gillade designen bättre helt enkelt. Diskbänken sparade vi från det gamla köket.

• paola

stommar,luckor m handtag,diskho,blandare o bänkskiva e ikea...
    diskhon,blandaren o bänkskivan e värdelösa o har blivit utbytta efter bara 2 månader...diskhon blev repig samma dag den kom upp..o då snackar vi REPOR,blandaren spottar ut vattnet alldeless för hårt så de skvätter ÖVERALLT o bänkskivan som e i ek e inte ens värd att nämna.
    men själva stommen me luckorna e vi suuuper nöjda me...massivt trä har vi valt o det e riktigt riktigt fint...
    då vi räknade att vårt kök (utan vitvaror givetvis)skulle gå på 300.000 hos ballinglöv men betalde endast 100.000 på ikea...för näst intill samma kök...klart man e nöjd då :)

• bebbegos

Men du, vilken tur att jag såg detta inlägg! KÖP INTE KÖK FRÅN IKEA!!!!!
    Vi gjorde det misstaget! Vi fick vänta i 3 månader på att få en fungerande häll! Vi åkte skytteltrafik till kundtjänsten på IKEA (sundsvall) och fick hela tiden veta att de inte hade en häll att låna ut och att de heller inte kunde påskynda processen. Monteringsfirman skyllde på Ikea, Ikea skyllde på Whirlpool och whirlpool skyllde på ikea. Så jädra dåligt! Kompensation? Nejdå... inte från ikea... men 500kr från Whirlpool fick vi! Vilket skämt! Vi var utan spis i 3 månader! Vi köpte kök för ca 55 000 kr från IKEA och de kunde inte ens leverera en fungerande spishäll till oss, och heller inte hjälpa oss då vi meddelade att den var trasig!!!!!!!!!!!!! SÅ DÅLIGT! KÖP INTE KÖK PÅ IKEA!
    Iaf inte vitvarorna!
    Diskmaskinen är oxå urkass... den diskar bra men vi har porslin från IKEA som inte går att ha i maskinen för den där grejen som roterar i maskinen slår i tallrikarna! HAHAHA! Det är inga stora tallrikar... det är det där setet de sålt några år nu... 365 eller något tror jag de heter. Tallrikar av normalstorlek alltså. Det är ju så sjukt så man bara kan skratta åt det...

Nä satsa på en mindre firma som är mån om sina kunder... IKEA är ett skämt vad gäller KÖK och maskiner...

• bebbegos

Tallrikarna jag pratar om heter visst Dinera... vanligt vardagsporslin...

För övrigt monterade vi köket helt själva... köpte ingen blandare och ingen diskho på IKEA, så något gjorde vi rätt iaf!

Hällen krånglar ibland och förmodligen lär vi byta ut den inom något halvår... men då tänker vi inte bråka med IKEA... vi köper en ny på en riktig butik istället.

• Sommarbarn 2007

Lådor, stommar o luckor, bänkskiva från IKEA. Det är samma överallt. Hade valt en annan ho om det inte vore för att jag vill ha de underlimmad, tycker att det är överlägset. det är inte samma kvalitet på hon men det går att hålla efter.

vitvaror från annan leverantör. blandare FM mattson.

vi anlitade en IKEA firma för montering och det ångrar jag. så mycket slarv och strul.

i vårt förra ikeakök beställde vi måttbeställd underlimmad ho, ekbänk efter tre månader och tre leveranser fick vi en hel skiva.

Svar på tråden ikea-kök?? är ni nöjda eller inte??