När är man redo att flytta ihop?
Många flyttar ihop av praktiska skäl, ekonomin framförallt. Men när tror ni att man verkligen är redo att flytta ihop? Hur länge är ska man vara tillsammans först tycker du?
Många flyttar ihop av praktiska skäl, ekonomin framförallt. Men när tror ni att man verkligen är redo att flytta ihop? Hur länge är ska man vara tillsammans först tycker du?
Jättesvårt att säga...
Men man bör känna varandra ganska bra innan man flyttar ihop...
Även ålder spelar in och om man har varit sambo innan...
När det känns rätt? Hur långt är ett snöre?
vi hade varit ihop i knappt två veckor när vi flyttade ihop, och det har fungerat kalasbra, beror väl helt på hur bra man fungerar tillsammans.
Det är ju en chansning man gör. Jag lärde mig mycket på att bo ihop med min förra partner. Det funkade inte alls! Men med min nuvarande så lät jag honom flytta in hos mig (men lägenheten ägde fortfarande jag) och efter drygt ett halvår köpte vi en ny tillsammans! Men då kände vi ju att vi klarade det galant i den mindre lägenheten så...why not liksom?
Mysan246 skrev 2008-11-19 11:42:50 följande:
Jag har varit sambo 2 gånger, en gång med en sjysst kille, vi var förlovade och tillsammans i 5 år sammanlagt, bodde ihop 1,5 år, flyttade ihop efter 3,5 år.
Sen var jag sambo med en kille som misshandlade mig psykiskt och kränkte mig, vi blev sambo efter 3 månader och även om det hade dröjt längre innan vi blev sambo så hade han inte visat sin rätta sida förrän den dagen vi hade blivit sambo.
Nu är jag sambo och förlovad med en underbar kille. Vi blev sambo (officiellt) efter 6 månader, förlovade oss efter 14 månader ungefär och gifter oss till sommaren då vi varit tillsammans i nästan 2 år.
Man måste våga för att vinna!
Mysan246 skrev 2008-11-19 14:44:41 följande:
Tycker inte att det spelar så stor roll. Jag och mitt ex flyttade ihop efter 3 månader. Vi är dock inte tillsammans idag. Har träffat en ny kille nu som jag planerar att flytta in hos