• Disis

När är man redo att flytta ihop?

Många flyttar ihop av praktiska skäl, ekonomin framförallt. Men när tror ni att man verkligen är redo att flytta ihop? Hur länge är ska man vara tillsammans först tycker du?

• Svar på tråden När är man redo att flytta ihop?
  • Disis

Mysan246 skrev 2008-11-19 11:42:50 följande:

Det är ju en chansning man gör. Jag lärde mig mycket på att bo ihop med min förra partner. Det funkade inte alls! Men med min nuvarande så lät jag honom flytta in hos mig (men lägenheten ägde fortfarande jag) och efter drygt ett halvår köpte vi en ny tillsammans! Men då kände vi ju att vi klarade det galant i den mindre lägenheten så...why not liksom?
    Jag har redan bott ihop med två och det blev katastrof bägge gångerna. Både gångerna var det också deras lägenheter som jag flyttade in i. Så det har varit jag som behövt flytta fram och tillbaks, va utan bostad och det ena med det andra båda gångerna.

Så nu är jag betydligt mer förskiktig och vågar inte riktigt chansa utan känner för att hålla hårt i den lägenheten jag har. Fastän den är dyr som attan och min nuvarande pojkvän håller på och bygger ett stort hus som han bjuder mig att flytta in i.
  • Disis

Mysan246 skrev 2008-11-19 14:44:41 följande:

Svar på #6Men så är ju livet. Man måste våga chansa men jag försår dig absolut, det tar ju på krafterna. Men kan du inte hyra ut din lägenhet ett halvår eller så för att testa?
    Jo. Jag ska hyra ut sovrummet till en student, flyttar in min säng i vardagsrummet, så delar vi på hyran. Sen kommer jag spendera så mycket av min tid som möjligt hos pojkvännen och "provbo" med honom. Han tycker att jag likväl kan hyra ut hela lägenheten, men jag vågar inte det ännu :)
  • Disis

AngelOfLove skrev 2008-11-21 18:10:50 följande:

Tycker inte att det spelar så stor roll. Jag och mitt ex flyttade ihop efter 3 månader. Vi är dock inte tillsammans idag. Har träffat en ny kille nu som jag planerar att flytta in hos
    Hur länge har du träffat den nya?
  • Disis

Jag ska ut och resa i lite över en månad nu, det var planerat sen innan vi träffades, under tiden jag är borta ska min katt flytta hem till honom! Det är väl en bra start? Hhaha

• Disis

gamla plum skrev 2008-11-24 15:05:23 följande:

Usch din stackare.Man kan ju aldrig veta hur det ska bli.Men det är tur att man träffar rätt till slut. Jag tror att man måste gå igenom det dåliga för att se det bra.Grattis till det kommande bröllopet
    Så tror jag också att det är. Alla tidigare relationer som gått i vasken är för att lära oss hur vi inte ska göra :) och för att vi ska lära oss uppskatta det goda
  • Disis

Snooze skrev 2008-11-24 17:33:25 följande:

Ja, man har ju blivit bekväm på äldre dar
    hahaha
Svar på tråden När är man redo att flytta ihop?