• JOJS

Grönt bajs?

Infektion eller så har bebis inte fått i sig tillräckligt av den feta mjölken. Glöm inte att börja amma med det bröst du slutade amma med

• JOJS
    Empo skrev 2008-11-18 13:36:09 följande:
    Han ammar upp till 20-30 minuter på varje bröst, varje gång, så det är de nog inte. har aldrig hört att man ska börja amma på de bröst man slutade?! jag fick höra precis tvärtom på bb!
    Det är just då som barnet får i sig mer av den sockriga inte så feta mjölken om man ammar det bröst man inte ammade sist. Det fylls ju på och när du ammat båda brösten och kanske det vänstra sist så ligger det fetare mjölken närmare eftersom bebis redan sugit ut så mycket av den "vattninga" mjölken.

Kan hända att det ändrats nu dom senaste 2 åren men jag fick det rådet båda gångerna på BB (03 och 06) Och för min del så låter det logiskt.

Men som sagt, man vet ju bäst själv
  • JOJS

Grönt bajs Vicky Pigott säger: 'Om din bebis avföring är grön och lite skummande kan det vara så att den får i sig för mycket laktos (mjölksocker), vilket kan hända om han eller hon ammar ofta men inte får i sig tillräckligt av den fetare eftermjölken så att mättnadskänslan ökar. Det kan också orsakas av för mycket eller för lite mat, eller av en infektion.

Hittade det på denna sidan

http://se.babycenter.com/baby/dailycare/yourbabyspoo/#2

Vimlaspindel - Jag har nog inte hört att en bebis som får ersättning får grönt bajs. Har hon fått ersättning sedan lång tid tillbaka? Kan kanske vara att magen inte är van vid ersättningen än. Jag vet absolut inte utan spekulerar bara

Svar på tråden Grönt bajs?