• Trynträ

Varför inte mätt på vanlig mat?

Du kanske inte har tillräckligt mycket fett i maten. Prova lite gräddiga såser och liknande. Fett gör att man håller sig mätt längre. Kanske dina smörgåsar innehåller mer fett än din mat.

• Trynträ

Har du kollat så det inte är nåt fel på din ämnesomsättning? Låter inte riktigt normalt att bli hungrig så fort. Jag vet iofs att jag hade tre dagar i somras som jag blev hungrig en halvtimme efter jag ätit. Har haft hormonproblem med utebliven ÄL och mens i sommar men nu har det lugnat ner sig. Jag tycker du ska söka hjälp för ditt problem för det kan ju vara så att du behöver nåt kosttillskott eller medicin eller liknande.

Istället för röd mjölk kanske du kan använda grädde eller crème fraiche.

• Trynträ

Det kanske är bäst du kollar upp det. För att utesluta problem med sköldkörteln och sånt.

Dinkanesh skrev 2008-11-20 16:57:58 följande:
    Tror du? Har funderat lite till på det här och har kommit fram till att om jag byter ut frukostmackorna mot en stadig portion gröt (som alla säger man ska bli så mätt på) så händer samma sak. Jag blir hungrig inom 1 timma. Äter jag något ordentligt till lunch, istället för den vanliga fikan jag brukar ta då, så sker samma sak. Blir så hungrig att magen knyter sig och gör ont.
Svar på tråden Varför inte mätt på vanlig mat?