• bebisprat

Varför inte mätt på vanlig mat?

Kan vara starkt för magen o då kan det svida o då kan det kännas som att man är hungrig. Vad äter du?

• bebisprat

Är det sant? Skumt fenomen...Kanske du inte blir mätt av varm mat...Prova en kall pastasallad. Äh, jag vet inte. Låter helskumt. Mättnadskänslan är ju jättebra efter några smörgåsar, det kan jag hålla med om.

Dinkanesh skrev 2008-11-18 20:44:44 följande:
    Men det spelar ingen roll vad jag äter. Får äta fler portioner för att ens känna mig mätt men blir trots det hungrig igen inom 1 timma. Brukar äta minst 2 potioner till middag, oavsett vad det är. Potatis, fisk och sås. Pasta, kött och sås, Pannkakor i alla dess former, Pizza osv. Spelar ingen roll om det är starkt eller milt.Det enda som får mig mätt, och håller mig mätt, är bröd.
  • bebisprat

innehåller fisk o potatis ingen näring? Mjenar du det?

GrönaDruvan skrev 2008-11-20 20:04:38 följande:
    Jag är också liten och väger inte så mycket och äter också mycket. Att bara äta gröt på morgonen blir man oftast inte mätt på.. jag blir döhungrig direkt efter.. något jag blir väldigt mätt på är fil och musli!Om du har sallad till mat, häll på lite rapsolja.. det kan du hälla på det mesta, det är en bra olja, bra fett. Potatis och vit fisk tex innehåller i stort sett ingen näring, så äter du det är det inte så konstigt att du är hungrig fort.. Ät en liten brödbit till middagen och frukt efter.
  • bebisprat

jag tänkte väl. var nog energi hon menade

Dinkanesh skrev 2008-11-20 21:09:45 följande:
    Värt att kolla upp då! fisk och potatis är btw en väldigt nyttig och näringsrik middag. även om man äter 2-3 fiskfiléer och 6-7 potatisar.victorsmammahar varit sån här i många, många år. men det är först nu jag störs av den riktigt elaka hungern. så jag kan inte se några förändringar hos mig.
Svar på tråden Varför inte mätt på vanlig mat?