• Pildi

Hur hade ni gjort?

Min älskade dotter fyller 18 år på lördag. Hon vill givetvis fira sin födelsedag med sina tjejkompisar och vill ordna en tjejkväll hemma hos oss med mat m m . Hon önskar att jag lagar maten vilket jag gör mer än gärna men timningen är lite illa vald då jag har BF om 2 dagar. Jag känner mig trött och går verkligen på knäna. Vad händer om jag föder om två dagar eller på hennes födelsedag?Måste tillägga att min dotter har blivit opererad i foten för knappt två veckor sedan och kan inte hjälpa till. Är jag för dum om jag ber henne vänta med festen några veckor?

• Svar på tråden Hur hade ni gjort?
  • ingensignatur

finns det ingen annan som kan laga maten? annars får du väl förklara för din dotter som de e, för om du bara frågar om ni kan flytta festen så kommer hon nästan garanterat säga nej..

• snapdragon

men kan hon inte laga mat själv?

• redneck girl

hon borde föstå hur drygt du har det.finns ingen annan som kan hjälpa till.tex mormor,moster eller varför kan inte dottern och någon vännina laga den.

• snapdragon

jag menar, det är ju inget barn som inte kan ta hand om sig själv det gäller.

• Pildi

Hon är bara sur på mig. Har ingen förståelse alls för att jag kan föda vilken dag som helst. Hon vill ha en middag med oss familjen på dagen och på fest hemma hos oss på kvällen. Hon kan inte ens gå iväg och handla pga foten. Känner mig lite ledsen faktiskt, det är inte så att jag har planerat förlossningen för att jävlas. Inte nog med detta min egen mor tycker att jag är självisk som inte vill ställa upp.

• snapdragon

jag förstår inte, varför kan hon inte handla/laga mat på grund av en opererad fot?

• Bevabus

Om hon ska bete sig sådär barnsligt så kan hon gott vänta med festen några veckor tycker jag! Jag väntade själv en månad innan jag firade min 18-årsdag. Det ska nog din dotter överleva också.

• Pildi
    snapdragon skrev 2008-11-18 18:35:08 följande:
    jag förstår inte, varför kan hon inte handla/laga mat på grund av en opererad fot?
    Hennes fot är gipsad. Ni har rätt! Barnslig är rätt ord och hon får vänta.
  • snapdragon

jag förstår fortfarande inte, är hon helt handikappad av en gipsad fot?

Pildi skrev 2008-11-18 19:05:21 följande:
    Hennes fot är gipsad. Ni har rätt! Barnslig är rätt ord och hon får vänta.
Svar på tråden Hur hade ni gjort?