• Lysmasken

Ballingslöv resp IKEA.....

Finns det någon/några som har kollat och jämfört mellan Ballingslöv och IKEA???
    Skiljer det mycket i prisklass?
    Har varit och tittat på bägge ska få en offert i veckan på Ballingslöv utav optimera.
    Ikea har jag försökt att sitta å rita på nätet lite, så där har jag ett lite humm om pris.

Men om jag tänker på mottagandet av dom bägge så ligger ju ballingslöv bättre till.

Men som sagt allt handlar om priset!!

• Svar på tråden Ballingslöv resp IKEA.....
  • brummagumman

Ballingslöv är mycket dyrare och bra mycket bättre!

• theangel

Ballingslöv ska man köpa. har själv varit säljare för ballingslöv.. och du kan inte få finare och bättre kök.. Ikea är ett jävla skit. De är ingen passform ÖVER huvutaget.. och de är ingen logik i de heller för du MÅSTE köpa deras vitvaror för som har "speciella" mått. Så jag rekomderar STARKT BALLINGSLÖV!!

Kramar och lycka till

• Miss Lau

Vi tittade på alla kök som finns nästan innan vi bestämde oss för Ikea. Visserligen var nog Ballingslöv aningen bättre, men vi tyckte inte att det var 200.000 kr bättre.

Och inte måste man köpa Ikeas vitvaror, man köper själv de delar man vill.

• Lilla Mimsan

Vi köpte IKEA. Superbra passform och vi är supernöjda.
    Vi köpte även vitvarorna iom att det är Whirlpool och vi hade 20 % (tycker whirlpool är bra).

• Lilla Mimsan
    theangel skrev 2008-11-19 10:29:40 följande:
    Ballingslöv ska man köpa. har själv varit säljare för ballingslöv.. och du kan inte få finare och bättre kök.. Ikea är ett jävla skit. De är ingen passform ÖVER huvutaget.. och de är ingen logik i de heller för du MÅSTE köpa deras vitvaror för som har "speciella" mått. Så jag rekomderar STARKT BALLINGSLÖV!! Kramar och lycka till
    Däe måste jag säga emot. Suverän passform, behövde knappt justera dörrar eller luckor. Och deras vitvaror är standardmått. Ikea har inte speceilla vitvaror outan kör med whirlpool och rykten säger även elektrolux ev nästa år
  • Lysmasken

Tack för era svar.

Som sagt ska få en offert på ballingslöv kök, har ingen aning hur hon ritar det men det ska bli kul att se.
    Sen kanske man kan få till det kanske likadant på ikea, just för att kolla priserna.

Ang vitvarorna så ska vi köpa på sjöholms. Fick en offert i måndags på 49000:- då har vi fått rabatt.

Då är det hel kyl, hel frys, induktion, mickro, ugn, diskmaskin och fläkt.
    Vet att det blir billigare om man tar ikeas vitvaror men tyvärr så gillar jag inte whirlpool.

• Miss Lau

Jag gillar inte heller Ikeas vitvaror men man måste som sagt inte köpa dessa. Det passar med vilka vitvaror som helst.

• Lysmasken

Har själv ritat lite men ska försöka få dit alla skarvar mm. Kan man genom ritningen få dit belysning oxå??

Man hinner ju inte med att rita på dan när man har en 3 åring och en 7,5 mån tös. Utan det blir ju sent på kvällen å då är man trött när man väl ska börja.

• Gemini1
    theangel skrev 2008-11-19 10:29:40 följande:
    Ballingslöv ska man köpa. har själv varit säljare för ballingslöv.. och du kan inte få finare och bättre kök.. Ikea är ett jävla skit. De är ingen passform ÖVER huvutaget.. och de är ingen logik i de heller för du MÅSTE köpa deras vitvaror för som har "speciella" mått. Så jag rekomderar STARKT BALLINGSLÖV!! Kramar och lycka till
    Att du varit säljare för Ballingslöv kanske gör dig en aning partisk i denna fråga.

Innan vi beställde kök sonderade vi terrängen rejält samtidigt som vi pratade med folk i branschen för att få deras åsikter. Visade sig att många var mycket positivt inställda till IKEA-kök. Mycket bra stommar, enkelt och smidigt att montera och med en kvalité som var jämnbördig med vilken annan aktör på marknaden som helst.

Vidare har du helt fel i att det är dålig passform. Att du sedan påstår att man "MÅSTE" köpa deras vitvaror visar vilken kunskap du besitter i ämnet. Varför bemöda sig med att skriva ett svar när man egentligen inte har en susning om vad som gäller?

//Thomas
Svar på tråden Ballingslöv resp IKEA.....