• Lysmasken

Ballingslöv resp IKEA.....

Finns det någon/några som har kollat och jämfört mellan Ballingslöv och IKEA???
    Skiljer det mycket i prisklass?
    Har varit och tittat på bägge ska få en offert i veckan på Ballingslöv utav optimera.
    Ikea har jag försökt att sitta å rita på nätet lite, så där har jag ett lite humm om pris.

Men om jag tänker på mottagandet av dom bägge så ligger ju ballingslöv bättre till.

Men som sagt allt handlar om priset!!

• Svar på tråden Ballingslöv resp IKEA.....
  • jenny b

det finns ju andra köksföretag med samma kvalite som ballingslöv men till mkt bättre priser....har själv ett sånt kök...

• Lysmasken

Ikea kök är det fané på utsidan eller är det massivt??

Om vi nu väljer ikea så blir det tidaholm ek
    Ballingslöv så är det birka ek

• Lilla Mimsan
    Lysmasken skrev 2008-11-19 16:05:06 följande:
    Ikea kök är det fané på utsidan eller är det massivt??Om vi nu väljer ikea så blir det tidaholm ekBallingslöv så är det birka ek
    Beror på vilka luckor du väljer.
  • Lysmasken

Har ju tänkt tidaholm ek från ikea isf. Är det massivt? Trä rak igenom el vad

• Lysmasken

Tack lilla mimsan. Hade missat det där.

Har en sån där konstig känsla att det kommer bli ett dyrt kalas med ballingslöv.

• Don38

Jag köpte induktionshäll och fläkt samt inbyggnadsugn 8500 å ett ställe sen köpte jag diskmaskin och kyl/frys samt ismaskin och micro inbyggnads för 18000 :- på ett annat ställe mitt ikea kök gick på ca 22 000 se mina bilder
    vitvaror märke är bosch samt siemens

Poena skrev 2008-11-19 14:20:25 följande:
    Låter som om ni skulle kunna få ner det priset mer. Vad är det för märken? När vi köpte vitvaror i år, Husquarna: induktionshäll, varmluftsugn, kyl/frys, diskmaskin (dyr inbyggnadsvariant) samt fläkt kostade det 35000:- och då prutade vi en hel del
  • Don38

Glömde tillägga allt i rostfritt utan diskmaskinen som har en kökslucke skiva eller vad fan det heter ..

Don38 skrev 2008-11-19 16:23:27 följande:
    Jag köpte induktionshäll och fläkt samt inbyggnadsugn 8500 å ett ställe sen köpte jag diskmaskin och kyl/frys samt ismaskin och micro inbyggnads för 18000 :- på ett annat ställe mitt ikea kök gick på ca 22 000 se mina bildervitvaror märke är bosch samt siemens
  • Flippen

Tittar du på håll på ett Ikeakök respektive ett Ballingslövkök så ser de troligtvis precis lika snygga ut. Skillnaden är finishen på luckan (speciellt träluckorna), men även känslan och kvaliteten.
    Sedan är det ju en smaksak om man tycker att det är värt att betala nästan dubbla priset för dessa saker. 

Glöm inte att man även betalar för varumärket! Flört

Svar på tråden Ballingslöv resp IKEA.....