• Lysmasken

Ballingslöv resp IKEA.....

Finns det någon/några som har kollat och jämfört mellan Ballingslöv och IKEA???
    Skiljer det mycket i prisklass?
    Har varit och tittat på bägge ska få en offert i veckan på Ballingslöv utav optimera.
    Ikea har jag försökt att sitta å rita på nätet lite, så där har jag ett lite humm om pris.

Men om jag tänker på mottagandet av dom bägge så ligger ju ballingslöv bättre till.

Men som sagt allt handlar om priset!!

• Svar på tråden Ballingslöv resp IKEA.....
  • Lysmasken

Just med ballingslöv är ju att alla skåp är färdig monterade när du får hem dom plus att dom kommer direkt i från fabriken i deras egna bilar.

• Poena
    Lysmasken skrev 2008-11-19 13:29:10 följande:
    Ang vitvarorna så ska vi köpa på sjöholms. Fick en offert i måndags på 49000:- då har vi fått rabatt. Då är det hel kyl, hel frys, induktion, mickro, ugn, diskmaskin och fläkt. Vet att det blir billigare om man tar ikeas vitvaror men tyvärr så gillar jag inte whirlpool.
    Låter som om ni skulle kunna få ner det priset mer. Vad är det för märken? När vi köpte vitvaror i år, Husquarna: induktionshäll, varmluftsugn, kyl/frys, diskmaskin (dyr inbyggnadsvariant) samt fläkt kostade det 35000:- och då prutade vi en hel del
  • ia1230

Köpt Ikea kök, men inte deras vitvaror vi köpte husqvarna. Dessa stämde inte i måtten för inbyggnads ugn och mikro fick göra en special anpassning på skåpet dessutom köpa det högsta och sätta nya centrumtappar(träplugg) för att sänka inbyggnads skåpet så det skulle liva med kyl och frys med överskåp. Men med lite tålamod och hjälp sparade vi mycket pengar och det blev kanon.

• Lysmasken

Kyl och frys är husqvarna som är i rostfritt anti finger print,
    diskmaskin bosch antingen i rostfritt anti finger print el så blir den gömd,
    fläkt tender
    induktion med ram å timer husqvarna
    ugn rostfritt anti finger print
    micro bauknec rostfritt anti finger print

• ia1230

Ja då har ni prutat, vi har en kontakt på elon och fick inköp + 7% och vårt kalas gick på drygt 40 000:- men vi snålade inte på ngt bara jetset.

• Lysmasken

Jo, vi tyckte att det blev en hel del pengar med vitvarorna.
    Men det skiljde knappt något mellan vanligt rostfritt å anti.

• Lysmasken

Var det till mig eller till poena?

ia1230 skrev 2008-11-19 14:27:30 följande:
    Ja då har ni prutat, vi har en kontakt på elon och fick inköp + 7% och vårt kalas gick på drygt 40 000:- men vi snålade inte på ngt bara jetset.
  • ims67

Vi har köpt ikeas kök men inte vitvarorna,kanonkök kan inte bli bättre.Vi har många bekanta som har nya kök nu och vi kan bara konstatera att ikeas är både billigare och robustare.Ta tex lådorna i dom andra köken man tror att man ska få dom i handen.

• Butterscotch
    Lysmasken skrev 2008-11-19 14:19:19 följande:
    Just med ballingslöv är ju att alla skåp är färdig monterade när du får hem dom plus att dom kommer direkt i från fabriken i deras egna bilar.
    Vi har Ballingslöv och det är nog faktiskt det enda jag tycker var fördelen. Skulle jag byta kök idag igen skulle jag välja IKEA tror jag, tycker inte att fördelarna med Ballingslöv överväger prisskillnaden. Hellre lägger jag pengarna på schysst bänkskiva, ho, kran, vitvaror etc.
  • ingridlinnéa

vi har ballingslövskök men det är av den anledningen att det kom med vårt huspaket.
    jag tror inte vi skulle köpa det om vi skulle behöva nytt med tanke på prisskillnaden men vi är jättenöjda med köket att det i nte smäller i lådor och det är robust och fint.

Svar på tråden Ballingslöv resp IKEA.....