Inlägg från: Lysmasken |Visa alla inlägg
  • Lysmasken

Ballingslöv resp IKEA.....

Finns det någon/några som har kollat och jämfört mellan Ballingslöv och IKEA???
    Skiljer det mycket i prisklass?
    Har varit och tittat på bägge ska få en offert i veckan på Ballingslöv utav optimera.
    Ikea har jag försökt att sitta å rita på nätet lite, så där har jag ett lite humm om pris.

Men om jag tänker på mottagandet av dom bägge så ligger ju ballingslöv bättre till.

Men som sagt allt handlar om priset!!

• Svar på tråden Ballingslöv resp IKEA.....
  • Lysmasken

Tack för era svar.

Som sagt ska få en offert på ballingslöv kök, har ingen aning hur hon ritar det men det ska bli kul att se.
    Sen kanske man kan få till det kanske likadant på ikea, just för att kolla priserna.

Ang vitvarorna så ska vi köpa på sjöholms. Fick en offert i måndags på 49000:- då har vi fått rabatt.

Då är det hel kyl, hel frys, induktion, mickro, ugn, diskmaskin och fläkt.
    Vet att det blir billigare om man tar ikeas vitvaror men tyvärr så gillar jag inte whirlpool.

• Lysmasken

Har själv ritat lite men ska försöka få dit alla skarvar mm. Kan man genom ritningen få dit belysning oxå??

Man hinner ju inte med att rita på dan när man har en 3 åring och en 7,5 mån tös. Utan det blir ju sent på kvällen å då är man trött när man väl ska börja.

• Lysmasken

Just med ballingslöv är ju att alla skåp är färdig monterade när du får hem dom plus att dom kommer direkt i från fabriken i deras egna bilar.

• Lysmasken

Kyl och frys är husqvarna som är i rostfritt anti finger print,
    diskmaskin bosch antingen i rostfritt anti finger print el så blir den gömd,
    fläkt tender
    induktion med ram å timer husqvarna
    ugn rostfritt anti finger print
    micro bauknec rostfritt anti finger print

• Lysmasken

Jo, vi tyckte att det blev en hel del pengar med vitvarorna.
    Men det skiljde knappt något mellan vanligt rostfritt å anti.

• Lysmasken

Var det till mig eller till poena?

ia1230 skrev 2008-11-19 14:27:30 följande:
    Ja då har ni prutat, vi har en kontakt på elon och fick inköp + 7% och vårt kalas gick på drygt 40 000:- men vi snålade inte på ngt bara jetset.
  • Lysmasken

Ikea kök är det fané på utsidan eller är det massivt??

Om vi nu väljer ikea så blir det tidaholm ek
    Ballingslöv så är det birka ek

• Lysmasken

Har ju tänkt tidaholm ek från ikea isf. Är det massivt? Trä rak igenom el vad

• Lysmasken

Tack lilla mimsan. Hade missat det där.

Har en sån där konstig känsla att det kommer bli ett dyrt kalas med ballingslöv.

• Lysmasken

Jaha alla vänner det är bra med åsikter.

Idag åkte jag å hämtade offerten. Hamnade på 103000:- utan vitvaror.
    Fick även en offert på vitvaror 51900:-
    Blandaren gick på 3000:-

Tänkte nu även försöka rita upp något liknade på ikea och se skillnaden.

• Lysmasken

Har för mig när vi var å kollade på tidaholm ek ( ikea helsingborg) är den stommen är i massivt ek. Inga vita inne skåp.
    Ska även kolla på KVIK kök imorrn innan vi bestämmer oss.
    Fick även höra om att ikeas lampor inte var något att ha, enligt en som vi känner. El ärligt talat han vägrade installera dom, om skulle köpa deras spotar.

Svar på tråden Ballingslöv resp IKEA.....