Inlägg från: Lilla Mimsan |Visa alla inlägg
  • Lilla Mimsan

Ballingslöv resp IKEA.....

Vi köpte IKEA. Superbra passform och vi är supernöjda.
    Vi köpte även vitvarorna iom att det är Whirlpool och vi hade 20 % (tycker whirlpool är bra).

• Lilla Mimsan
    theangel skrev 2008-11-19 10:29:40 följande:
    Ballingslöv ska man köpa. har själv varit säljare för ballingslöv.. och du kan inte få finare och bättre kök.. Ikea är ett jävla skit. De är ingen passform ÖVER huvutaget.. och de är ingen logik i de heller för du MÅSTE köpa deras vitvaror för som har "speciella" mått. Så jag rekomderar STARKT BALLINGSLÖV!! Kramar och lycka till
    Däe måste jag säga emot. Suverän passform, behövde knappt justera dörrar eller luckor. Och deras vitvaror är standardmått. Ikea har inte speceilla vitvaror outan kör med whirlpool och rykten säger även elektrolux ev nästa år
  • Lilla Mimsan
    Lysmasken skrev 2008-11-19 16:05:06 följande:
    Ikea kök är det fané på utsidan eller är det massivt??Om vi nu väljer ikea så blir det tidaholm ekBallingslöv så är det birka ek
    Beror på vilka luckor du väljer.
  • Lilla Mimsan
    Flippen skrev 2008-11-19 16:33:31 följande:
    Tittar du på håll på ett Ikeakök respektive ett Ballingslövkök så ser de troligtvis precis lika snygga ut. Skillnaden är finishen på luckan (speciellt träluckorna), men även känslan och kvaliteten.Sedan är det ju en smaksak om man tycker att det är värt att betala nästan dubbla priset för dessa saker. Glöm inte att man även betalar för varumärket!

Har kompisar med både ballingslöv och Puusetlli (som ska vara top of the line) och vi har IKEA. Kvalitekänslan är lika på alla tre! Ingen skillnad. Och den dagen vi köper nytt önskar jag att det är IKEA kök. För om man inte gillar luckorna är det så enkelt och billigt att byta!

Och som du skriver, man betalar för varumärket......................

• Lilla Mimsan
    ims67 skrev 2008-11-19 19:53:34 följande:
    Ikea har dörrdämpare och låddämpare som man kan köpa till och det rekomenderar jag,dom är ski...bra.
    och låddämparna ingår. Helt suveräna!
    Ikeas kök rekomenderas av snickare tom för att passformen är så bra.
  • Lilla Mimsan
    theangel skrev 2008-11-20 14:08:19 följande:
    De är så att whirlpool är de sämsta märket på marknade de kan jag stå för efter som jag sålt skiten. Vi hade inte äns de i vårt sortiment eftersom de är ett skit märke.. Men jag vet vad jag pratar om.. men de är ju upp till den som ska ha de om man vil ha kvalite eller inte.. jag hade ju valt kvalite.. skulle ALDRIG gå och köpa ikea kök... jag har även en pappa som varit säljare innom detta i 20år.. och även installerat skiten.. och ska man ha något annat än whirlpool så får man börja med att göra så de passar.. för de göra de inte.. Du får ju mer för pengarna och finare kvalite på ballingslöv!!

Haft whirlpool förut, den komponent vi har haft längst är tvättmaskin och torktumlare sen 2000. Fungerar super. Aldrig haft problem med de whirlpoolvaror jag ägt.
    IKEAs kök är kvalite. Med kök menar jag köksstommar, lådor och luckor. Men vi tycker ju alla olika. Suverän passform, bra dämpare och då jmf mycket mot Puusstellli som tydligen vara bäst inom kök....

Svar på tråden Ballingslöv resp IKEA.....