• Helena D

Vadkramp?

De senaste dagarna har jag haft problem med kramp i vaderna. Känner mig svullen och vätskefylld och får väldigt lätt kramp just i vadpartiet - inte alls skönt, och jag börjar fundera på ifall det finns någon koppling till mitt välsignade tillstånd? Någon annan som drabbats av detta? Jag kan tillägga att jag är i v 17.

• Svar på tråden Vadkramp?
  • raspberryrevolution

det är rätt vanligt med kramp vid graviditet, du kan prova att ta extra magnesium, det kan hjälpa mot just kramp.

• Vickan I

Mkt vanligt. Testa köp stödstrumpor, men de ska vara ordentliga och bra.

Ligg också med fötterna uppåt när du lligger framför tv:n el dyl då det minskar trycket på fossingarna och benen. Sedan ska man dricka ordentligt. Låter konstigt om man är full med vätska...men det hjälper!

google it goddammit!!!!
  • Helena D

Tack för tipset! Jag ska till MVC nästa fredag och tänkte passa på att fråga då.

• Floria

Jag känner igen mig, läste en gammal tråd här på fl som rekommenderade bananer Det tipset har jag tänkt sno, och det där med att lägga upp benen högt lät ju som ett enkelt knep att prova. Har sådana kramper att jag har som träningsvärk i vaderna dagen efter, inte kul alls.

• Helena D
    Svar på #4
    Floria skrev 2008-11-19 15:01:37 följande:
    Jag känner igen mig, läste en gammal tråd här på fl som rekommenderade bananer Det tipset har jag tänkt sno, och det där med att lägga upp benen högt lät ju som ett enkelt knep att prova. Har sådana kramper att jag har som träningsvärk i vaderna dagen efter, inte kul alls.
    Bananer, eh? Vilken tur att jag precis åt en. :) Antar att det är magnesiumhalten som gör det? Skönt att höra att man inte är ensam om sina krämpor i alla fall! Börjar känna mig som ett stort vandrande graviditetssymptom, hehe.
  • snöbebis

aaaahhhh vad ont det gör! Jag har precis börjat få detta elände. Och det gör ju så vansinnigt oooont. Ska genast se över mitt magnesiumintag!!

Tackar för tipset :)

• godistroll

Själv vaknade jag hela morgonen med kramp i vaden. Brukar aldrig ha det i vanliga fall..

• eyz

Haha jaså är det DÄRFÖR jag har så ont i vaderna idag!?! Har gått igenom hela gårdagen för att finna anledningen till denna djävulska "träningsvärk" i vaderna.

Dags att bunkra med bananer och vattenkanna med andra ord.

• Biancha

jag är också i vecka 17. har kramp i vaderna varje natt helt plötsligt. aldrig haft innan

• Mamma Emma

Vaknar oxå med kramp i vaderna men har märkt att det funkar att trycka foten hårt mot något...

Svar på tråden Vadkramp?