• Helena D

Vadkramp?

De senaste dagarna har jag haft problem med kramp i vaderna. Känner mig svullen och vätskefylld och får väldigt lätt kramp just i vadpartiet - inte alls skönt, och jag börjar fundera på ifall det finns någon koppling till mitt välsignade tillstånd? Någon annan som drabbats av detta? Jag kan tillägga att jag är i v 17.

• Svar på tråden Vadkramp?
  • meanwhile

vaknade 4 gånger i natt av grym kramp i vaderna. en av gångerna gjorde det så ont så att jag knappt kunde andas. fick väcka sambon som fick masera.. du är inte ensam.

• Helena D

Ajajaj, vaknade också inatt av kramp i vaderna. Sjukt ont gjorde det, visste knappt var jag skulle ta vägen. Börjar bli trött på det här! Skönt att veta att man inte är ensam, dock. Ska kolla upp magnesiumtabletter.

• Purlan

Jag har också haft kramp de två senaste nätterna...är i v 21. Nu börjar det kännas lite krämpor här och var :-P Mycket bananer och kanske stödstrumpor med då...har man dem hela dagarna? 

• meanwhile

frågade bm i dag om vadkrampen och hon rekomenderade stödstrumpor. sen viskade hon lite tyst om magnesiumtabletter. det är väl inget de vill säga högt då jag har märkt tidigare att de inte vill rekomendera hälsokost..

• MajaK

Har mest kramp på nätterna, inget vidare sätt att vakna på

Min bm rekommenderade att jag skulle äta en banan och dricka ett glas mjölk innan jag gick och la mig.

• Helena D
    Svar på #14
    meanwhile skrev 2008-11-20 13:33:07 följande:
    frågade bm i dag om vadkrampen och hon rekomenderade stödstrumpor. sen viskade hon lite tyst om magnesiumtabletter. det är väl inget de vill säga högt då jag har märkt tidigare att de inte vill rekomendera hälsokost..
    Finns det någon särskild anledning till att hon skulle vara tveksam till magnesiumtabletter? Jag var i alla fall på apoteket och beskrev mina symptom och fick magnesiumtabletter rekommenderade, så nu hoppas jag kunna sova på nätterna.
  • Majuuu

Kalcium tabletter eller drick en massa mjölk. Det funkar riktigt bra. Syrran fick det tipset av sin bm under hennes första graviditet o det har funkat både för henne o mig.

• meanwhile

Helena D skrev 2008-11-20 13:35:28 följande:

Svar på #14meanwhile skrev 2008-11-20 13:33:07 följande:
    Finns det någon särskild anledning till att hon skulle vara tveksam till magnesiumtabletter? Jag var i alla fall på apoteket och beskrev mina symptom och fick magnesiumtabletter rekommenderade, så nu hoppas jag kunna sova på nätterna.
    nej, jag tror inte att det finns någon anledning till att hon är tveksam till just de tabletterna. det är väl bara så att de inte direkt ska rekomendera hälsokost. och dessa fanns tydligen bara på hälsokostaffärer..
  • Helena D
    Svar på #18
    meanwhile skrev 2008-11-20 15:35:18 följande:
    Helena D skrev 2008-11-20 13:35:28 följande:
    nej, jag tror inte att det finns någon anledning till att hon är tveksam till just de tabletterna. det är väl bara så att de inte direkt ska rekomendera hälsokost. och dessa fanns tydligen bara på hälsokostaffärer..
    Jag köpte mina på Apoteket. :)
  • Biancha

vart kan man köpa stödstrumpor? förutom apoteket? har inbillat mig att de är dyra där..?

• Kokkari

Ang stödstrumpor: har kollat om det finns billigare än apotekets på internet och i diverse affärer men jag har inte hittat billigare än apotekets tyvärr. Men de som apoteket har är bra!

• Biancha
    Kokkari skrev 2008-11-21 22:01:34 följande:
    Ang stödstrumpor: har kollat om det finns billigare än apotekets på internet och i diverse affärer men jag har inte hittat billigare än apotekets tyvärr. Men de som apoteket har är bra!
    okej, tack för hjälpen!
Svar på tråden Vadkramp?